Vraag

Ubiquiti Dream machine

  • 14 April 2021
  • 33 reacties
  • 2144 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Mijn Bbox geefd sinds gisteren maar een wan connctie naar mijn dream machine van max 100 mbps.

 

 

Hoe kan ik forceren dat forceren dat dat een 1GBPS is en blijft?

 

Even voor de duidelijkheid.
Ik heb een 500 mbps fiber connectie.

 

Herstarten van de dream machine helpt voor 15 minuten maar daarna krijg ik terug een 100 mbps profiel.

 

Wat zijn de ervaringen achter een bbox?
Komt dit nog voor?
Zijn hier tips en trics voor?


33 reacties

Dat was hetgeen ik bedoelde dus zal het waarschijnlijk dan niet mogelijk zij wegens UTP kabels!

fiber modem(<=====utp====>)-Wan-BBOX-Lan-(<======utp====>)-Wan-pppoe-FBOX-Lan-(
fiber modem(<=======utp========>)-Wan-|-
fiber modem(<=======utp========>)-Wan-|-DECODER-TV

Reputatie 2
Badge +1

@Martin Of proximus moest effectief je voor de keuze stellen met decoder of zonder decoder.

Dan kan ik UDM rechtstreeks aan de UDM hangen met PPOE connectie richting fiber.

Zoals ze dit al aanbieden bij epic combo Full:

Nu kan ik dat niet enkel met apple tv omdat ik geen contract ben aangegaan van 2 jaar.

Dus hang nog vast aan de flex pack met een nutteloze decoder voor de momment :(

Reputatie 2
Badge +1

even een aanvulling op mijn vorige post.

Er zijn al providers die zulke diensten aanbieden en ik moedig dat alleen maar aan.
Een goed voorbeeld: https://www.mixtus.be/

Of edpnet.be met een tv vlaanderen tv app.

 

in feite kan je het nu eigenlijk ook zonder coder via proximus pickx app

Reputatie 2
Badge +1

in feite kan je het nu eigenlijk ook zonder coder via proximus pickx app

In princiepe zou dat gaan klopt.

Maar waarom huur van een decoder betalen als je het niet gebruikt …

 

Ook heb ik een pickx+ abonnement maar ik kan geen films huren uit de catalog met de appleTV.

Dat is ook waar alleen in oudere packs gaat er 8€ af van je maandelijkse factuur als geen decoder gebruikt of er één zou vroeger gekocht hebben toen dit nog kon.

Reputatie 2
Badge +1

@Martin 

Heb vorige week gebeld.
Als ik m’n beide decoders zou terug sturen word ook mijn toegang tot pickx opgezegd.
Dus het is alles of niets voor de momment.

Al overweeg ik nu wel om vanwege boven vernoemde reden:

 

even een aanvulling op mijn vorige post.

Er zijn al providers die zulke diensten aanbieden en ik moedig dat alleen maar aan.
Een goed voorbeeld: https://www.mixtus.be/

Of edpnet.be met een tv vlaanderen tv app.

 

om mijn proximus vaste diensten op te zeggen en enkel mobiel te houden.

echter is de app van tv vlaanderen nog niet volledig ontwikkeld.

Ik spreek dan over opnames en de app voor apple tv (al werkt airplay al wel).

 

dat zou wel straf zijn zeker als je pack hebt waar decoderprijs inbegrepen zit zoals flex Pack en zelf die met een aangekochte decoder (zelfs met oude packs) kunnen toch ook Pickx gebruiken, ik vraag mij af of de uitleg die je gekregen hebt wel klopt!
Of het systeem zou dan zo moeten ineen zitten dat er gedetecteerd wordt als geruime tijd geen decoder gedetecteerd wordt op de lijn dat dan Pickx toegang geweigerd wordt, maar daar heb ik toch nog nooit iets van gehoord of gelezen!!
Wel heb ik al gelezen vroeger dat je decoder na twee maand niet meer in gebruik te zijn, deze van de lijn gederegistreerd wordt maar als je die achteraf weer aansluit wordt die terug geregistreerd op je lijn.

Reageer