Vraag

Type Wifi booster bij nieuwe klant

  • 8 November 2022
  • 6 reacties
  • 384 Bekeken

Goedemorgen.

Op 24/11 maak ik de overstap van Telenet naar Proximus. (Fiber Gigabit)

Momenteel heb ik een wifi booster (die gehuurd wordt van Telenet) die met een UTP kabel rechtstreeks verbonden is met de modem.

Is bij Proximus ook zo’n type wifi booster (of gelijkaardig) aanwezig? (en zal de technieker deze mee hebben). Of kan ik deze bv ook zelf kopen? (misschien een tip voor welk type of toestel)


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

Voor Fiber met interbox (WiFi ax)  kan een Booster v2 gebruikt worden, indien een Bbox3v+ (WiFi ac) nog zou geïnstalleerd worden kan een Booster v1 gebruikt worden

Bij sommige abo Packs kan een Booster gratis gehuurd worden (in principe deze met vaste lijn inbegrepen), anders is de huur betalend 

Wi-Fi Booster | Proximus

Ik vermoed dat dergelijke boosters door Proximus enkel gratis via Bpost aan huis geleverd worden (en niet automatisch standaard door een technieker geïnstalleerd worden)

Uiteraard kunt u ook gebruik maken van andere commerciëel op de markt beschikbare access points (AP) of WiFi extenders met diverse RJ45 ethernetpoorten) 

FRITZ!Repeater 6000 | Übersicht | AVM België

AX1800 Wi-Fi Mesh Extender - EAX20 (netgear.com)

 

 

@NicolasBE De techniekers hebben het materiaal normaal gezien ook bij en in het ander geval kan bvb zoals in uw geval de booster per Bpost opgestuurd worden indien zij die toch niet zouden bij hebben.

Volgens de laatste berichten die hier gepost werden is de booster gratis indien je een flex pack hebt waarbij het volgende inbegrepen is :

VasteTelefoon+Internet+TV+Gsm

Reputatie 7
Badge +4

@Martin bv Pack Flex met of zonder mobiel (maar met vaste lijn)

CS_Pack_Flex_NL~2022-07-01-08-10-32~cache.pdf (proximus.be)

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend dient u de Telenet GHW en de bijhorende gehuurde booster(s) (CPL of AP) terug in te leveren wanneer u overstapt naar Proximus

Ik vermoed evenwel dat u hiervoor zoals bij Proximus wel enige tijd hebt om de betrokken apparatuur aan Telenet terug te bezorgen (teneinde de eventuele facturatie ervan te voorkomen)

In principe moet het normalerwijze mogelijk zijn de Telenet AP tijdelijk op uw Proximus internetbox/Bbox3(v+) aan te sluiten om uw WiFi bereik uit te breiden (toegegeven instellingen via MijnTelenet zullen niet meer mogelijk zijn)

Thx voor de uitleg. Dan is het inbegrepen in het pack dat ik heb.

Een beetje spijtig dat ik het nog niet kan laten leveren vóór de installatie. (aangezien mijn contract nog niet lopende is). Een beetje muggenzifterij van mijn kant, maar het zou mooi zijn dat de technieker effectief eentje meeheeft, want de thermostaat van mijn Vaillant warmteketel werkt met wifi (en radiosignaal) en heeft een wifi versterker nodig om binnen bereik te vallen. 😀

@Martin bv Pack Flex met of zonder mobiel (maar met vaste lijn)

CS_Pack_Flex_NL~2022-07-01-08-10-32~cache.pdf (proximus.be)

Dan is er door een Proximus medewerker verkeerde info meegeven geweest (nog maar enekele dagen geleden gepost geweest) of is dit mss dan alleen het geval bij een VDSL lijn ??

Edit: ik zie dat copper er ook bijstaat!  Zouden de voorwaarden dan veranderd zijn voor een gratis booster of heeft de PX forummedewerker zich vergist dan ?

Reageer