Vraag

Tweede account.

  • 3 September 2019
  • 12 reacties
  • 1333 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Ikzelf het uiteraard een account bij PX maar mijn echtgenote heeft nu ook een eigen PC. Ik veronderstel dat ze nu ook een eigen account en eigen e-mail adres nodig heeft bij PX. Hoe kan ze die krijgen en gebruiken? Heb ik daar extra kosten aan bij PX?

12 reacties

Als het enkel om het aanmaken van een aparte mailbox voor je echtgenote > klik hier
Nog als bijkomende info:
Een account toevoegen MyProximus > klik hier
Reputatie 6
Badge +2
Ikzelf het uiteraard een account bij PX maar mijn echtgenote heeft nu ook een eigen PC. Ik veronderstel dat ze nu ook een eigen account en eigen e-mail adres nodig heeft bij PX. Hoe kan ze die krijgen en gebruiken? Heb ik daar extra kosten aan bij PX?

Er is geen enkele noodzaak voor jouw echtgenote (noch voor jou) om een Proximus mailbox te hebben. Het provider mail adres gebruiken is altijd een slecht idee, omdat je dan "gevangen" zit als je van provider wilt wisselen.
Hoeveel mensen die ik ken met een @skynet adres, of een @telenet adres, en die nu vastgebonden zijn aan Telenet of Proximus, omdat ze hun mail adres niet willen verliezen.

Je kan voor jouw echtgenote wel een aparte "My Proximus" account aanmaken (maar dat heeft nites met een mailbox te zien)
Ik ken er trouwens maar weinigen die geen gmail of outlook (Hotmail, etc 
 ) account(s) hebben â˜ș
Reputatie 7
Badge +4
Ikzelf het uiteraard een account bij PX maar mijn echtgenote heeft nu ook een eigen PC. Ik veronderstel dat ze nu ook een eigen account en eigen e-mail adres nodig heeft bij PX. Hoe kan ze die krijgen en gebruiken? Heb ik daar extra kosten aan bij PX?

Ter info:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/producten/andere-producten-opties/internetabonnementen.html
Indien over een internet abo type start beschikt hebt u slechts 1 mailbox maar kunt u tot 5 aliassen definiëren = alles komt in 1 box terecht maar u kunt zenden/ontvangen op naam (alias) van elk van beiden (man@proximus.be & vrouw@proximus.be)
Indien u over een abo type maxi beschikt (al dan niet in een pack) kunt u meerdere aparte mailboxen aanmaken bv. 1 voor elk van u)

Het al dan niet gebruiken van e-mailboxen van operatoren zoals Proximus, Telenet, 
 of andere zoals gmail, hotmail, icloud 
 is een keuze die u zelf dient te maken (afwegen van aspecten zoals vermijden van reclame, respect voor privacy, 
)
Vermits de bestaande Belgische wetgeving u nog gedurende 18 maand toegang geeft tot uw uw e-mailbox/adressen bij wijziging van operator (Px, Tnt,...) stelt er zich in principe mijns inziens in se niet direct een groot/fundamenteel probleem = tijd genoeg om uw contacten op de hoogte te brengen van uw nieuw(e) adres(sen)
https://www.bipt.be/nl/consumenten/internet/internetadressen/e-mailadressen

MyPx account cfr. info Martin m.b.t. My Px app hiervoor (op website My Px is er voor zover mij bekend slechts 1 account mogelijk indien er slechts 1 contract voor beiden is)
Reputatie 3
Badge
Ik ga een nieuw oulook e-mail adres voor mijn vrouw maken en haar alias ...@proximus.be ook behouden.
Mijn andere vraag is echter: nu log ik in bij proximus met "mijn" inloggegevens (e-mailadres+password) maar als mijn vrouw op haar nieuwe PC gaat inloggen bij proximus, moet zij dan nieuwe inloggegevens gaan aanmaken of tellen "mijn" inloggegevens voor heel het gezin?
Als je een nieuwe mailbox aanmaakt voor je vrouw (met een gekoppelde alias 
@proximus.be moet zij natuurlijkk inloggen met die logins die je gebruikt hebt om deze nieuwe mailbox aan te maken.
Reputatie 3
Badge
en die logins mogen dezelfde zijn als die van mij, wat het password betreft? Enkel dus de inlognamen veranderen? Zo geraakt ze dus ook ik "My Proximus" met haar alias e-mailadres en ons gezamenlijk password. Ben ik juist?
Op MyProximus account kun je inloggen met je loginnaam en loginwachtwoord zoals je nu al doet
bv loginnaam JEG@skynet.be met loginwachtwoord van je myproximus account.

nu kan je vrouw daar ook altijd op inloggen op MyProximus, als ze de zelfde logins gebruikt als van u.

Je vrouw heeft dan een mailbox met alias bv mijnvrouw@proximus.be en hiervoor kun je een ander wachtwoord kiezen maar die zijn dan de logins voor je vrouw haar mailbox en daarmee kan ze niet natuurlijk niet inloggen op myproximus aangezien dit andere logins zijn, namelijk deze waarmee je nu al mee inlogt op myproximus.
Je zou eventueel het zelfde wachtwoord kunnen kiezen voor je vrouw haar nieuwe ~mijnvrouw@proximus.be mailbox dan kan ze wel het zelfde wachtwoord gebruiken als dit van u om in te loggen op MyProximus met loginnaaam = JEG@skynet.be
Reputatie 3
Badge
OK, ik denk het nu te snappen. Ik kan gewoonweg op de nieuwe PC van mijn vrouw haar alias e-mail adres en "mijn" password gebruiken om in te loggen op My Proximus. Ik had het moeilijker geacht dan het in feite is.
Bedankt voor de info 😉
Niet helemaal correct:
jij bent beheerder van je myproximus (account) dus moet je op haar nieuwe PC inloggen net zoals je inlogt op uw PC met dezelfde 'MyProximus-inlog-naam' en 'MyProximus-inlog-wachtwoord', zoals je altijd al ingelogd hebt, dus het maakt niet uit of je op uw PC bezig bent of op de nieuwe PC van je vrouw.
Reputatie 3
Badge
OK, dus gewoon op haar PC inloggen zoals op mijn PC. Bedankt. 😉😉
Inderdaad 👍

Reageer