Vraag

Twee BBox V3+ na elkaar


Ik wil een tweede B-Box plaatsen in mijn netwerk en ga te werk hoe het in verschillende artikels vermeld is, maar het werkt niet:

  • BBoxA standaard aangesloten (via DSL) en DHCP range 192.168.1.0
  • BBoxB geconfigureerd met andere DHCP range 192.168.2.0
  • gewone ethernetkabel aangesloten op LAN-poort van BBoxA en op WAN-poort van BBoxB

BBoxB krijgt geen internetverbinding.

Wanneer ik BBoxA vervang door BBoxB en als enige router gebruik, dan werkt BBoxB net zoals BBoxA zonder probleem.

Wat doe ik verkeerd of wat zie ik over het hoofd?


11 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou toch eerder een andere router dan een bbox te gebruiken. 

Voor 50 tot 100€ heb je al een router dat je makkelijk zelf kan beheren. 

ja als je zo iets liggen hebt is het natuurlijk normaal dat je dit wilt eens uitvissen, zo zou ik dit ook eerst proberen. een routertje kopen kun je altijd.

heb je een pppoe sessie opgestart op je tweede router 

zie ook uitleg > 
onder het item :  Uw router gebruiken met router functionaliteit

Jawel, de pppoe sessie staat op dezelfde manier geconfigureerd op beide BBox’en

 

En BBoxB gateway staat op 192.168.2.1  en de ipv4 pool start op 192.168.2.2 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb er geen ervaring mee (geen 2Bboxen in bezit), maar …

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=55829

zie antwoord @philippe_d

Een b-box3/v+ met WAN poort zou dat eventueel kunnen, maar dan moet de WAN poort geactiveerd worden (en dat kan alleen voor Proximus FTTH klanten).
Een normale B-box kan je niet als router gebruiken.

Bij mij staat de Bbox3 Wan-poort actief vermits combinatie xdsl@4G maar blijkbaar is dit dus niet standaard..

ik was er inderdaad ook al naar aan het zoeken omdat ik mij ook al aan het afvragen was of de Wan poort wel actief staat, maar je bent mij voor :relaxed:

zou proximus dit niet op afstand kunnen doen als de bboxb eerst aangesloten wordt op de vdsl lijn.

Dit probeer ik nu net ook.

Iemand een antwoord, of deze vanop afstand te activeren is?

De Wan-poort?

Als iemand van proximus dit wilt/mag doen wacht je gewoon tot iemand van prox zelf hier de draad opneemt.

Spijtig dat de WAN-poort gedeactiveerd is.

Zou Proximus dit willen activeren voor niet-Fiber-klanten?

Anders ben ik beter af met een tweede router die niet van Proximus is.

@GLuc Dat zal je maar pas weten morgen als de mensen van het proximus forumteam terug op het forum langskomen of ze de wanpoort op je bbox3  kunnen op afstand activeren voor u!

Reageer