Vraag

tv opzeg, wat met pack?

  • 11 February 2020
  • 8 reacties
  • 439 Bekeken

Net de TV opgezegd, via het online formulier, tegen einde maand want we kijken toch nooit. Maar we hadden/hebben een pack tv/internet/2 gsms/vaste lijn

Kan ik de vaste lijn ook opzeggen? Want we bellen hoogst zelden ermee. Ben wat bang als we die opzeggen dat we internet kwijtgeraken en dat mag niet.

Wordt de formule van de gsms dan veranderd? We hebben beiden Mobilus S met data phone (aankoop gsms vorig jaar)

Zonder tv lijkt het abonnement van internet en vaste lijn wel duur, kan het zijn dat dat 61 euro is? Hoeveel zonder vaste lijn? Ik zie advertenties dat dit 49 euro kost, wordt dat dan automatisch aangepast?

Ik vind het wel gek dat telefoon plus tv maar 44 euro is… al die kanalen en toch goedkoper dan telefoon plus internet????

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

U kunt bovenstaande info ook “privé” doorgeven door hierboven op @AntonellaD te “klikken”

Uw klantennummer houdt u inderdaad best “privé”

TUI: In de meeste gevallen wordt gevraagd om privégegevens aan te vullen in je forumprofiel tenzij de proximus medewerker zelf vraagt om hem persoonlijk een privébericht te sturen:

Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> in de vakken aangeduid als “privé” > daar de gevraagde gegevens aanvullen
> Sla wijzigingen op.

Reputatie 7
Badge +3

@Virannha

Als je enkel TV wenst op te zeggen dan zal je een pack Internet + Telefonie krijgen samen met je 2 gsm-abonnementen. Internet + Telefonie kost 61 euro/maand. De prijs van de gsm-abonnementen en daaraan gekoppelde opties komt hier nog bovenop.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html

Indien je TV en vaste lijn wenst op te zeggen dan kan je kiezen tussen deze 2 internet abonnementen:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_int/particulieren/internetabonnementen.html

Ook hier komt dan de prijs van de gsm-abonnementen en daarbij horende opties bovenop.

 

In beide gevallen is het wel zo dat er geen verdubbeling meer zal zijn van het data volume van het gsm abonnement en dat je onderling niet meer onbeperkt en gratis naar mekaar gaat kunnen bellen. Je hebt met een Mobilus S in jouw huidig Tuttimus pack namelijk recht op 5GB data/maand. Dat zal dan slechts 2GB data/maand worden. Verder zal het onderling naar mekaar bellen ook van de 120 belminuten worden afgehouden.

 

Groetjes,

Antonella

Oei dit roept verdere vragen  op, Antonella!

Eerst en vooral, bedankt voor je antwoord

Als ik gewoon op de website tik op de gewenste formule (bvb op de optie internet zonder vast telefoonnummer), op de pagina https://www.proximus.be/nl/id_cr_other_packs/particulieren/packs/packs/andere-pack-combinaties.html

verandert dat ook mijn abonnement, of moet dat ook via de opzegbrief die ik invulde maar dan deze keer vast telefoonnummer ook opzeggen?

Als ik wil overschakelen van mobilus S naar Mobilus M, kan dat ook door op de website gewoon te klikken op die formule dus op de pagina https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobilus/gsm-abonnementen.html

?

Ik heb momenteel 9,5 GB omdat ik behalve dataphone (10 euro, 1 GB)  nog eens 1GB extra vroeg (5 euro) enkele maanden geleden en vorige maand nog eens 2,5 GB extra (kost 10 euro). Dat is 15 euro extra voor 3,5 GB dus 16 plus 15 is 31 euro, een Mobilus M  is minder. Lol, was me nog niet opgevallen. 

Dank u!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Virannha

Het beste is dat je via deze weg doorgeeft wat je exact wenst, niet via de website. Ik heb namelijk voor jou reeds een dossier in behandeling (44558234) omdat de opzeg van TV niet correct werd ingegeven. Er werd geen rekening gehouden met de aanpassing van het pack dat daarbij gepaard moet gaan. Ik ga de situatie in ieder geval rechtzetten. De aanpassing werd aangevraagd voor 28/02 dus gelukkig nog tijd genoeg om dit in orde te maken.

Ook als je een aanpassing wenst van de gsm-abonnementen geef je dat maar gerust aan mij door. Met een Mobilus M zou je in beide gevallen 8GB data/maand hebben (buiten de bijkomende opties). De prijs en inhoud van de bijkomende opties zou trouwens ongewijzigd blijven. DataPhone is een verplichte optie bij je contract met smartphone. De andere optie van extra data per maand kan ten alle tijde worden verwijderd.

Ik wacht het antwoord af met jouw keuze.

Groetjes,

Antonella

Beste,

is dit forum niet wat openbaar om dit door te geven? 

Maar een geheim is het ook weer niet he. Ik zal de telefoonnummers er niet bijzetten.

Ons klantennummer is 611454xxx (al denk ik dat u dit al weet aangezien u een dossier opmaakte)

Wat willen we…

1/ TV, opzeggen. Ik kreeg een email met de details van verzending van het TV bakje naar een adres in Charleroi, via bPost, dat zal ik doen tegen einde maand

Reden, we kijken bijna nooit tv

2/ Vaste lijn, opzeggen

Reden, we bellen er zelden mee

3/ De GSM met het dataphone abo van 10 euro, die dataphone stopt automatisch op  14/06/2021 dus dat blijft

Vanaf Maart weg met de extra 1GB van 5 euro en de extra 2,5 GB van 10 Euro, en de Mobilus S veranderen in Mobilus M. Dit geeft me dan vanaf maart 8 GB plus die 1GB van de dataphone

Via My Proximus kan ik extra volume aankopen maar blijkbaar abo niet omzetten van S naar M dus indien u dit ook kan in orde maken?

4/ De GSM met het dataphone abo van 20 euro, dataphone loopt af op 5/5/2020

Zo laten, voorlopig, mijn man gebruikt deze telefoon en gebruikt die niet veel voor te internetten dus 2 GB zou moeten genoeg zijn (tot mei heeft hij er dus 4). 

5/ Internet, de Maxi behouden

Hartelijk dank voor de hulp alleszins!

mvg

inderdaad, mijn gegevens stonden in mijn profiel (tel nr en klantennummer) was al lang vergeten dat ik dat daar ooit invulde.

ook wist ik niet hoe een privé-bericht te sturen. Weer wat bijgeleerd!

Reputatie 7
Badge +3

@Virannha Ik heb de feedback doorgegeven aan de dossierbeheerder. Deze zal het verder opvolgen en nadien ook zelf terug contact met u opnemen.Groetjes, Joel

Reageer