Beantwoord

TV kijken op PC via browser. Tijdzone klopt niet?

  • 25 May 2019
  • 6 reacties
  • 676 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Hoi,

Telkens ik tv wil kijken op mijn pc (via Firefox en Chrome) krijg ik een vervelende boodschap te lezen dat mijn tijdszone verkeerd is ingesteld (zie afb.)



Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de tijdzone van mijn pc en de tijdzone van Proximus. Hoe kan ik dat eventueel oplossen?

Alvast bedankt.

f.
icon

Beste antwoord door HadewychT 29 May 2019, 11:34

Bekijk origineel

6 reacties

De instellingen voor windows 10 kun je doen via
instellingen / tijd en taal enz….
https://support.microsoft.com/nl-be/help/4026213/windows-how-to-set-your-time-and-time-zone
Reputatie 2
Badge
Dag Martin,
Ik weet wel hoe ik mijn instellingen kan wijzigen in Windows, maar ik vraag me af wat het verschil is tussen mijn HH:MM;SS en de HH:MM;SS van Proximus.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het verschil tussen die twee niet zie! En ik weet dus ook niet hoe ik in Windows 10 mijn HH:MM;SS kan instellen op jullie HH:MM;SS. Een Proximus HH:MM;SS staat nergens vermeld in de tijdsinstellingen :-)
Mocht er al een verschil zijn tussen HH:MM;SS en HH:MM;SS, dan mag die boodschap toch iets efficiënter geformuleerd worden. Als er al een verschil is, tenminste...
Zullen we het bij een bugje laten?
Ik weet niet of dit een bugje is want is want ik krijg deze melding niet.
Voor alle zekerheid ga ik het nog eens proberen met FF.

Update:18.03
Met FF 67.0 krijg ik toch geen melding.

Heb je deze melding ook met Edge of IE

update:18:10
bij mij staat time zo ingesteld onder W10

Reputatie 2
Badge
Dag Martin,
Mijn setting "set the time automatically" stond op 'off'.
Ik heb die aangezet en dan kreeg ik die melding niet meer in ff 67.0 en ook niet meer in Chrome.
Dank voor de oplossing!
Maar die ene setting mag absoluut geen reden zijn dat ik die melding kreeg.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het doorgespeeld naar de verantwoordelijken. Hopelijk kunnen ze de foutmelding iets duidelijker maken.
Reputatie 7
Badge +4
De foutmelding wordt getoond wanneer de lokale tijd 15 seconden afwijkt van de servertijd. Deze afwijking op tijd kan mogelijk een negatieve streamingervaring geven voor live programma’s aangezien dit tijdsgebonden is. De foutmelding zelf zou de stream niet mogen blokkeren. Het gaat in ieder geval verder onderzocht worden met de ontwikkelaars van de app hoe dit beter gemeld kan worden.

Reageer