Vraag

tv/internet in tuinkamer

  • 25 June 2022
  • 5 reacties
  • 213 Bekeken

We zijn van plan van een bijgebouw te plaatsen los van onze woning.

wat dienen we te voorzien om in het bijgebouw internet en tv te kunnen bekijken zonder haperingen.

de glasvezelkabel die in straat ligt is maar voorzien voor 1tv

bbox 3v plus is onze huidige modem , decoder tv v5

Kabel binnentrekken ( utp ) voor tv? Welke?

voor internet , hoe deze ontvangen binnen het bijgebouw 


5 reacties

Geen probleem we hadden het toch begrepen ;-)

de glasvezelkabel die in straat ligt is maar voorzien voor 1tv

Dit zal een drukfout zijn zeker want bij VDSL kan dit het geval zijn maar toch niet bij glasvezel.

Is inderdaad verkeerd verwoord, er ligt nog geen glasvezel 

de glasvezelkabel die in straat ligt is maar voorzien voor 1tv

Dit zal een drukfout zijn zeker want bij VDSL kan dit het geval zijn maar toch niet bij glasvezel.

Reputatie 6
Badge +2

Persoonlijk zou ik opteren voor een utp cat6 kabel om uw internet te verlengen en naar uw tv zien via internet. Maar geen ruzie maken hè. Of dat nu met dat fiber verhaal anders wordt weet ik niet. En uw internetabonnement moet wel goed genoeg zijn. Ik zie al eens naar de tv via mijn PC, maar dat beeld is wel minder goed waarschijnlijk door een te zwakke grafische kaart van mijn stokoude PC.
Of een speciaal draadloos abonnement nemen voor in de tuin bvb Tadaam van Telenet.
Het hangt er van af hoe groot de afstand is, 100 m kabel lijkt mij te doen.

Als je  utp cat6a kabels (10giga) kunt aanleggen tussen bbox en bijgebouw is dit het beste met minste problemen.

Als je op je bbox geen gele vrije utp poorten genoeg hebt kun je er een switch op aansluiten en van de switch uit naar je bijgebouw verder utp kabel aansluiten.

 * wel een switch gebruiken die IGMP snooping ondersteunt.

How to configure IGMP Snooping for IPTV network using L2 switch? | TP Link België (tp-link.com)

IGMP snooping - Wikipedia
IGMP snooping is designed to prevent hosts on a local network from receiving traffic for a multicast group they have not explicitly joined.
It provides switches with a mechanism to prune multicast traffic from links that do not contain a multicast listener (an IGMP client)

Als je ook wifi nodig hebt in het bijgebouw zou je één utp ervan kuinnen gebruike vooreen  Acces point

Indien mogelijk= beste oplossing  bv wifibooster (of een ander access point) als Acess Point (AP) gebruiken

BBOX<----------utp-kabel----------->bijgebouw/wifi-booster-
                                                                                   | _wifi----)))               ((((- toestellen op wifi
 

Reageer