Beantwoord

Trage wifi op bbox 2

  • 14 September 2017
  • 3 reacties
  • 221 Bekeken

Hallo,

We hebben thuis een b-box 2 waarop de wifi vrij traag is. Ik heb al geprobeerd een reset uit te voeren maar we halen nog steeds snelheden rond de 15 Mbps max wat vrij traag is. Boven hebben we echter een powerline adapter (wifi) zitten waar wel snelheden van 28 Mbps (max) halen wat nog steeds het absolute minimum is van de snelheden die mogelijk zouden zijn volgens de lijntest (Min 27,1 Mbps, Max 53,9 Mbps). De snelheidstesten werden uitgevoerd terwijl de digitale tv uit stond en geen andere apparaten op het wifi-netwerk waren aangesloten.

Na wat rond lezen op de fora kwam ik tot de conclusie dat dit wel eens opgelost zou kunnen worden door de bbox te vervangen door een bbox3 waardoor we dan ook nog eens van vectoring zouden gebruik kunnen maken waardoor de snelheden nog hoger zouden liggen. Hiervoor heb ik naar de technische dienstvan proximus gebeld waar ik dit probleem heb uitgelegd, maar de persoon had nog nooit van vectoring gehoord en vertelde me dat ze enkel een reset konden doen. Ze konden de bbox enkel upgraden indien deze niet meer werkt.

Kan iemand mij helpen?
icon

Beste antwoord door RobrechtB 14 September 2017, 18:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Gino, dit is normaal via een bbox2. Deze ondersteunt alleen wifi BC wat max 20Mpbs geeft. Je kan ons best een privé bericht sturen op Het Proximus Team https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 dan kijken wij dit even na.
wifi BG bedoelt RobrechtB
de bbox3 ondersteunt Wifi BG(2.4GHz) en N(2.4 + 5GHz) en AC(5GHz)
Reputatie 7
Badge +4
Ja BG sorry mij iets gehaast 😉

Reageer