Trage internet snelheid

  • 25 February 2017
  • 26 reacties
  • 2697 Bekeken

Hallo,

Ik heb internet comfort in een pack (internet + digitale TV + mobile).

Volgens jullie website zou ik volgende snelheden moeten halen:
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 96,7 Mbps download - 19,2 Mbps upload
Min.: 47,1 Mbps download - 1,7 Mbps upload

ik heb even een speedtest gedaan en ik haal maar volgende snelheden (test uitgevoerd rond 22u)



Kunnen jullie even nakijken waarom mijn snelheid zo aan de lage kant is?
Kan ik misschien zelf iets ondernemen?

Bedankt

26 reacties

Je kan eventueel eens zelf proberen om de snelheid te verhogen, door de automatiche lijntest te starten
Voorde procedure > klik hier

PS: heb je de speedtest uitgevoerd terwijl je verbonden was met een netwerkkabel aan je bbox, want via wifi kan die snelheid wel om Ă©Ă©n of andere reden ineenzakken. Ook de meting doen terwijl de decoders af staan en er geen PVR opnames op deze decoders bezig zijn.

In VDSL zone 2 waar je blijkbaar in zit zou je inderdaad ogeveer 47Mbps moeten kunnen halen en de DLM zou je dan eventueel kunnen verhogen naar een lijnsnelheid van 85 en misschien zelf tot 100 Mbps (niet altijd mogellijk), de speedtestsnelheden liggen daar wel altijd wat onder.
Reputatie 6
Badge +4
Hallo

Kan je ons je telefoonnummer of klantennummer bezorgen in een privebricht naar proximus team
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Mvg sabine
Ik zit reeds sinds november '16 na een eenzijdige aanpassing van Proximus op een snelheid van minder dan 40 Mbps. Voor WIFI haal ik soms slechts 1Mbps. En dit ondanks een abonnement Internet Maxi aan een tarief van bijna 60€/maand

Er zijn al 2 techniekers langsgeweest. De laatste met ID 847200 die het probleem erkende. De oorzaak ligt bij Proximus. Maar na 3 maanden, verschillende telefoons met technische dienst, klantendienst is er geen verbetering.

Ik stel vast dat ik als klant niet wordt geholpen. Zeer frustrerend en teleurstellend.
Moet ik afspraak maken in Brussel. Zal u eindelijk de nodige acties ondernemen om mijn snelheid in orde te brengen.
Zopas na 30 miunuten op de w8 lijn te hangen, ingehaakt.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Tim, ik heb net op je vorig bericht geantwoord. Kijk even op volgende pagina.
Kan u daarin gelijk geven, klantendienst bij prxms is zero klant is maar een nummertje
Reputatie 2
Gelukzakken!!! Bij ons in de Laarderheidestraat in Peer is het veel minder.
Met een veel geluk halen we hier 2,7 Mbps
http://www.speedtest.net/my-result/6147086575

Dat zijn snelheden uit het morse tijdperk ....___...
ik probeer al een ganse tijd (plusminus 2 jaar) om mijn internetsnelheid verhoogd te krijgen heb al verschillende keren gebeld naar de klantendienst maar nog altijd geen resultaat heb 30Mbps download en daar moet ik het maar mee doen.Buren hebben 95Mbps download met hetzelfde abonnement, maandelijkse kost is voor beiden evenveel maar de snelheid is niet hetzelfde m.a.w. ik betaal heeeeeel veeeeel lucht.
Om dan maar niet te spreken van deze klanten die ook evenveel betalen en die nog op een veel lager adsl snelheid zitten bv. aan 3Mbps
inderdaad Martin, heb zo den indruk dat bij prxms alleen de inkomsten telt en de rest is bijzaak
Reputatie 2
Zelfs voor 0,56 Mbps moet ik 55 Euro ophoesten
http://www.speedtest.net/my-result/6147796304
en bij mij kleurt het logo van Proxymus nog niet rood van schaamte.
Heb het zelfs al geprobeerd via de ombudsman, antwoord van prxms er staan in de nabije toekomst geen werken gepland op uw lijn m.a.w alles blijft zoals het is doen dan een zogezegde commerciele geste en krijg dan 7e korting per maand, kreeg dit vroeger zo als trouwe klant.
Reputatie 2
Hey bedankt voor de informatie.
Welke stappen moet ik ondernemen om de korting te bekomen?
Liever had ik gezien dat Proximus de kabel zou verbeteren.
denk als ge belt naar de klantendienst dat dat wel geregeld moet geraken
weet eindelijk waarom ik lage snelheid heb , zit blijkbaar overal aan het einde van de lus, hogere snelheid dan 30Mbps zit er voor mij niet in zelfs niet met vectoring. Zit nog aangesloten op de centrale ( 750 m- zone 3) kan of wil mij niet aansluiten in KVM die op slechts 250 m staat. Mag wel elke maand volle pot betalen voor iets dat ik niet krijg.
zone 3 op 30mb/s, dat wil dan zeggen dat de DLM (tot max 60 Mb/s) je niet kan op een hoger snelheid zetten om Ă©Ă©n of andere reden.
Heb 30 mb/s met DLM was vroeger maar de helft in dat opzicht is het al verbeterd. Maar om mij aan te sluiten op een KVM die dichter staat en waardoor ik in een zone 1 val is men bij prxms een beetje van kwade wil.
gisteren nog eens gevraagd in prxms winkel om mijn snelheid te bekijken, nog dezelfde dag technieker over de vloer heeft na meting vastgesteld dat er iets mis is met mijn lijn en dat ik zeker 70mbps moet halen minimum. Komt maandag andere technieker om de binnenkomende lijn te vernieuwen , wij leven op hoop
heb prxms buiten gebonjourd was altijd iets en overgestapt naar de concurentie betere snelheid betere service en goedkoper, nu probeert prxms mij nog een week langer aan het lijntje te houden opzeg gegeven 04/08/2017 moet direkt ingaan neen prxms telt daar nog een week bij is kassa kassa
Reputatie 1
Badge
Ik vind dat de technische ondersteuning van Proximus maar heel zwak is. Heb mijn problemen hier op het forum
moeten oplossen met ervaring van andere mensen. Het lijkt er op dat bij de helpdesk van Proximus een lijst hangt
met de 10 meest voorkomende problemen en daarbij de oplossing ( herstart u modem of decoder,of die is kapot) hangt.
Stel geen vraag buiten die lijst dan krijgt gij amper nog antwoord. Dat is mijn ervaring.
Wel kan het interessant zijn om als je veel (terugkerende) technische problemen hebt van eens een happy house bezoek aan te vragen.
http://proximus.be/happyhouse
proxymus happyhouse is de eerste keer dat ik daarvan hoor, tempi voor hen weer een gefrustreerde klant minder
Reputatie 7
Badge +6
proxymus happyhouse is de eerste keer dat ik daarvan hoor, tempi voor hen weer een gefrustreerde klant minder
Er is nochtans een topic over opgestart een tijd terug, te vinden op deze link.
Groeten,
Wim
Denk dat het scheering en inslag is, regelmatig klanten kwijt en er terug bij, maar blijkbaar is dit ook zo bij TN, want ik stel nog altijd vast dat de verhouding klanten PX/TN ongeveer altijd het zelfde blijft, laatste kwartaal cijfers geven toch ook weer een stijging van aantal klanten, dus duopolie houdt nog altijd stand 😄
probeer al twee jaar mijn intersnelheid op een deftig niveau te krijgen bij proximus was vroeger 16,5Mbps en werd via DLM opgetrokken naar 30Mbps vijf huizen verder in de straat met hetzelfde abonnement 95Mbps bij vragen daarover word men van het kastje naar de muur gestuurd wel voor mij is het simpel buiten gans die zooi en naar de concurentie heb een hogere snelheid en abonnementsgeld is 14€ goedkoper
Dat moet inderdaad iedere klant voor zich zelf uitmaken, hangt af wat je juist wilt als ik bv kijk bij mijn vader (met weinig content 😉 ) valt PX nog altijd goedkoper uit, maar nogmaals moet bekeken worden geval per geval.

Reageer