Vraag

Traag of wegvallen internet


Reputatie 1
  • Rising star
  • 20 reacties

Al maanden valt mijn internet regelmatig uit, of is zeer traag.
met de Ookla speedtest.

Verleden week is er een medewerker geweest omdat tv ook niet meer werkte, maar toen ik hem vroeg om even een test van internet te doen zei hij dat het goed was. Weet natuurlijk niet of hij dat echt gecontroleerd heeft.
Heb zelfs een booster maar niets helpt.

Kan hier iemand een test doen aub?

Mvg, Ria

 

PING

10

ms

JITTER

1

ms

DOWNLOAD

7.7

Mbps

UPLOAD

14.4

Mbps

 


10 reacties

welke max gegarandeerde snelheid wordt aangeduid dat je zou moeten halen hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

speedtest voor alle zekerheid doen met een pc of laptop verbonden met een utp kabel aan de bbox , of eventueel als je dat niet kan met een ander toestel op wifi-5.0-xxxx terwijl je dicht bij de bbox staat.

Reputatie 1

welke max gegarandeerde snelheid wordt aangeduid dat je zou moeten halen hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

speedtest voor alle zekerheid doen met een pc of laptop verbonden met een utp kabel aan de bbox , of eventueel als je dat niet kan met een ander toestel op wifi-5.0-xxxx terwijl je dicht bij de bbox staat.

Dit is de max snelheid. 

 

Reputatie 7
Badge +4

hi @Ria  ik heb je lijn gecontroleerd en zie geen storingen op je lijn zelf
er is geen probleem op de kabel of onderbrekingen op te merken
kan je even testen of je via kabel een veel hogere snelheid haalt of een vergelijkbare snelheid met wat je via wifi hebt ?
 

Reputatie 1

hi @Ria  ik heb je lijn gecontroleerd en zie geen storingen op je lijn zelf
er is geen probleem op de kabel of onderbrekingen op te merken
kan je even testen of je via kabel een veel hogere snelheid haalt of een vergelijkbare snelheid met wat je via wifi hebt ?
 

Met een UTP kabel is er geen probleem, maar via wifi schommelt het van uur tot uur, soms duurt een laden van een website enorm lang, of het blijft gewoon hangen. 

 

dat schommelt bij mij ook wel over wifi-5.0 nu meet ik 88.88Mbps en soms is dat maar 60 Mbps of zelfs maar 50, maar dat dit schommelt is ook niet zo abnormaal het is trouwens een signaal dat zich door de ether voortplant, maar daarom duurt het laden van een site bij mij niet enorm traag als je het natuurlijk maar bij één toestel zou hebben zou je het eerder in die richting moeten zoeken.

Reputatie 1

Het is op mijn drie toestellen hetzelfde. De ene keer heel traag en de andere keer iets beter. Maar is wel lastig dat veel sites gewoon niet laden op sommige momenten. En soms valt de Wifi uit. 
Is nog maar sinds enkele maanden dat ik dit probleem heb. Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen.

@jonathandr hier valt het internet zeer vaak uit en is zeker niet altijd even snel. Wifi valt om de 10 minuten weg wanneer ik skype/zoom gebruik. Geen idee of het aan de bbox3 of aan de lijn ligt. Ook het tv signaal valt dikwijls weg en hapert wanneer er van zenders gewisseld wordt.

Zou je dit eens kunnen checken voor mij?

Gegevens zijn staan normaal gezien bij mijn account.

Alvast bedankt! 
 

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr hier valt het internet zeer vaak uit en is zeker niet altijd even snel. Wifi valt om de 10 minuten weg wanneer ik skype/zoom gebruik. Geen idee of het aan de bbox3 of aan de lijn ligt. Ook het tv signaal valt dikwijls weg en hapert wanneer er van zenders gewisseld wordt.

Zou je dit eens kunnen checken voor mij?

Gegevens zijn staan normaal gezien bij mijn account.

Alvast bedankt! 
 

hi benny
ik zie geen probleem op je lijn zelf, er zijn geen onderbrekingen te merken en de kwaliteit van de kabel meet ook ok

@jonathandr hier valt het internet zeer vaak uit en is zeker niet altijd even snel. Wifi valt om de 10 minuten weg wanneer ik skype/zoom gebruik. Geen idee of het aan de bbox3 of aan de lijn ligt. Ook het tv signaal valt dikwijls weg en hapert wanneer er van zenders gewisseld wordt.

Zou je dit eens kunnen checken voor mij?

Gegevens zijn staan normaal gezien bij mijn account.

Alvast bedankt! 
 

hi benny
ik zie geen probleem op je lijn zelf, er zijn geen onderbrekingen te merken en de kwaliteit van de kabel meet ook ok

@jonathandr Alvast bedankt om het even te checken. Kan het zijn dat er dan een probleem is met de bbox? Want bij resetten gaan er ook 4 rode lampjes branden (solid rood, flikkeren niet) (DSL, WLAN, Internet en LAN). Geen idee of je dit vanop afstand kan checken.

 

Thanks!

FYI:  Betekenis van de lampjes op je Proximus toestellen zoals de BBOX | Proximus

Reageer