Beantwoord

Traag internet voor download/upload

  • 14 January 2018
  • 4 reacties
  • 533 Bekeken

Voor InternetComfort worden volgende Internet snelheden opgegeven : downloadsnelheid : 70 Mbps , Uploadsnelheid 6 Mbps. In de praktijk geeft de Speedtest veel minder : download : 8 Mbps en Upload : 0,5 M Mbps. Hoe kan dit verbeterd worden ?
icon

Beste antwoord door ThomasP 15 January 2018, 09:12

Bekijk origineel

4 reacties

Is je internet volume niet op ?
Anders voer eens een lijntest uit door te bellen naar 0800 22 424 en volg de instructies tot op het einde.
Reputatie 7
Badge +4
adsl2+ op +/- 3 km afstand =+/- 8 Mbps
-> Is dit reeds een vdsl2-aansluiting?
-> Wat geeft
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input
op tf-nr en als nieuwe klant op adres als normale/minimum snelheid?
Voor InternetComfort worden volgende Internet snelheden opgegeven : downloadsnelheid : 70 Mbps , Uploadsnelheid 6 Mbps. In de praktijk geeft de Speedtest veel minder : download : 8 Mbps en Upload : 0,5 M Mbps. Hoe kan dit verbeterd worden ?
correctie:
Ik had deze verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat je bedoelde met "internet snelheden opgegeven" dat je de minimum internetsnelheid bedoelde die proximus kan garanderen voor je lijn en die kan je hier opvragen
http://Proximus.be/internetsnelheid
Als je daar internetsnelheden ziet die lager zijn dan je internet comfort snelheden dan zal je inderdaad lagere snelheden krijgen, want de "Internet comfort snelheid" geeft aan op welke snelheden je zal beperkt worden indien je lijnsnelheden zouden hoger zijn.

Hopelijk is je 8/0.5 een repair profiel waarbij je dan de 0800 22 424 kunt proberen zoals reeds aangegeven.

Als je werkelijk op zo'n trage ADSL lijn zit dan zou ik de proximus medewerkers eens laten navragen of er in de nabije toekomst VDSL zal ter beschikking komen of anders indien er een 4G gateway in combinatie met je ADSL kan voorzien worden om zo aan hogere snelheden te komen.
Reputatie 7
Badge +6
Dag Machtpat, ik heb de verbinding even nagekeken en volgens de laatste testen is de snelheid omlaag gehaald wegens een storing op de lijn (lees: aftakking). Deze zit hoogstwaarschijnlijk op je binnenbekabeling. Een aftakking wilt zeggen dat de telefoonkabel die bij je thuis binnenkomt niet rechtstreeks naar je bbox (eigenlijk het Proximus stopcontact waar je bbox op aangesloten is) gaat, maar dat deze kabel wordt afgetakt. Dit is bijna altijd een telefoontoestel dat voor het stopcontact van Proximus is aangesloten in plaats van erachter. Kijk even op deze pagina voor de installatie-instructies. Hopelijk wordt het zo wat duidelijker.

Wanneer je de aftakking hebt verwijderd, kan je zoals Martin hier aangeeft bellen naar 0800 22 424. Er wordt dan een automatische test gedaan van de verbinding waarna de snelheid, indien alles ok is, terug omhoog wordt gezet.

Mocht dit chinees zijn voor je of het lukt je niet de aftakking te verwijderen, kan er hiervoor ook een Proximus technicus ter plaatsen komen. Ik moet je er wel even bij vermelden dat wanneer de aftakking effectief op je binnenhuisbekabeling zat, dit een betalende interventie is. Ik raad dus wel aan je aansluiting even na te kijken. 😉

Mocht je nog vragen hebben, staan we hier altijd klaar!

Reageer