Beantwoord

Traag internet na installatie nieuwe modem

  • 1 november 2018
  • 7 reacties
  • 356 Bekeken

Heb sinds maandag een nieuwe B-Box3 (Sagemcom) in ontvangst gekregen (geplaatst door installateur) nadat de vorige modem (Technicolor) het had begeven.

Helaas merk ik nu op dat de internetsnelheid zeer laag is (met speedtest haal ik 1,35Mbps download en 0.56Mbps upload). Heb de snelheid via de proximus link geprobeerd en zou eigenlijk 27,6Mbps / 5.5Mbps moeten halen.

Kabels zijn nagekeken en snelheid getest via Wifi op de Laptop, GSM en via een LAN-verbinding.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

http://pxs.speedtestcustom.com/result/15d631b0-dddd-11e8-b557-7bde736e731d
icon

Beste antwoord door CTuned 5 november 2018, 11:16

Technicus was langsgekomen om 10u, was een softwarematig probleem. Na even zoeken was het probleem opgelost. Moest het wel nog een weekje de tijd geven om terug de optimale snelheid te behalen.

Alles werkt terug in ieder geval vlotjes. Tevreden klant hier 😉
Bekijk origineel

7 reacties

mss eens een reset laten uitvoeren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html
Reputatie 7
Badge +4
hi,
ondervind je hiermee nog steeds problemen ?
kan je ons anders via prive je klantennr of lijnnr hiervoor doorgeven
dan kijk ik even je verbinding na

mvg
jonathan
Bedankt voor de snelle reacties.

mss eens een reset laten uitvoeren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html


Heb een hard reset uitgevoerd, duurde even eer dat de modem terug verbonden was. Snelheid is iets beter, zit nu op een 2.10Mbps / 0.60Mbps.

hi,
ondervind je hiermee nog steeds problemen ?
kan je ons anders via prive je klantennr of lijnnr hiervoor doorgeven
dan kijk ik even je verbinding na

mvg
jonathan


Zal een privéberichtje sturen.
TUI: Privébericht sturen (klik hier)
laat ons eens weten wat de reden was als je meer details hebt hierover, waarvoor dank,
Martin.
Er moet een technicus komen, de lijn is blijkbaar onstabiel. Hou jullie op de hoogte 😉
👍
Technicus was langsgekomen om 10u, was een softwarematig probleem. Na even zoeken was het probleem opgelost. Moest het wel nog een weekje de tijd geven om terug de optimale snelheid te behalen.

Alles werkt terug in ieder geval vlotjes. Tevreden klant hier 😉

Reageer