Beantwoord

Traag internet in Peer

  • 14 March 2017
  • 66 reacties
  • 1537 Bekeken

Reputatie 2
Dit zijn de gemeten waarden op lijn 011634561 in Peer:

http://www.speedtest.net/my-result/6130463324?utm_source=share-page&utm_medium=email&utm_campaign=sharev1

Dit zijn toestanden die je in Siberië mag verwachten.

Mvg,

Marcel Gielen
icon

Beste antwoord door jonathandr 23 March 2017, 13:10

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Fibercar, je zit wel degelijk op een glasvezelkabel. Zoals Snor zegt, zonder dit is VDSL2 nooit mogelijk. Het probleem is echter dat je enorm ver weg zit van deze verdeelkast in straat (welke met glasvezel is aangesloten). De snelheid ligt dus nog steeds wat lager. Het klopt inderdaad dat de kabel langs een andere verdeelkast gaat, dit is namelijk noodzakelijk om het VDSL2 signaal 'op te pikken'. Mogelijks zal dit in de toekomst nog wijzigen, maar voorlopig is dit de beste situatie. Mijn excuses. Als ik mag afsluiten met een positieve noot, je snelheid is nog steeds verdubbeld. 🙂
Reputatie 2
Mij hoor je vandaag ook niet klagen.
Ik ben al heel tevreden met het bekomen resultaat: +10 Mbps is al heel wat als je komt van -2Mbps!
Enkel is het nog een open vraag of en wanneer de glasvezelkabel wordt aangesloten op onze ROP
(hoek Laarderweg - Coenehofweg).
Pas dan horen we er echt bij. Want de belofte is:Wie landelijk woont, zal het dus moeten stellen met de oude technologie en lagere snelheden. Maar Proximus laat die klanten niet helemaal in de kou staan.
Het kan enkel nog beter.😉
Reputatie 4
Badge +1
Beste Fibercar,
goed dat u VDSL2 hebt maar kan u voor uzelf en/of directe omgeving eens nakijken als de Proximus-check nog werkt in een specifieke case zoals bij u?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html#/input
Zelfs als een aansluiting routeert via een tussenliggende KVD-kast, zonder ROP , zou m.i. de check moeten blijven werken maar bij mij lukt dit via geen enkele browser. Zoniet heeft Proximus er alle belang bij hun check-tool te upgraden.
heel raar dat de tvmogelijkheden test niet werkt bij u, Ik heb hier tot nu toe toch nog niemand anders weten melden dat die test niet lukt?
Dat ze niet altijd bevredigende resultaten krijgen dat is wat anders 😉
Je kan natuurlijk ook afleiden uit hun internetsnelheid test, wat toch moet op het zelfde neer komen tenslotte, want die twee mogen elkaar niet tegenspreken, toch niet als hun database juist geupgedatet is.
Reputatie 2
Ook bij ons wil die test niet werken:
Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen.

Het is zo als bij de katholieken: jullie het geloof en wij het geld........
Reputatie 2
En als ik dan de test doe met een fake nummer (089819819) dan doet de test het wel.

Die van PROXIMUS zijn nog rotter dan ze stinken 😷 😷 😷

Blijf maar lekker dom trouwe klant
Begint die miserie daar nu ook al mee?
Als je het vertrouwt (ben niet van Proximus) mag je altijd eens je telefoonnummer of adres door geven zodat ik het van hieruit eens kan proberen of het lukt.
Reputatie 4
Badge +1
ThomasP of Forum-collega,
in 99,00% van de checks werkt de testlink, zowel voor TV als Speed, perfect.
Zoals ikzelf opmerkte, en Fibercar bevestigt, werkt de checklink in het !!specifieke geval (routering VDSL2 via actieve ROP en twéé KVD's) zoals door ThomasP geformuleerd helaas niet.
Kunnen jullie dit intern laten behandelen?
Ach zo, ik moet er overgelezen hebben, dank je voor de correctie.
Wat ik nu ook opmerk is dat hun testlink:
https://proximus.be/internetsnelheid
nu niet meer werkt.
Reputatie 2
011634561,

laat eens weten wat het resultaat oplevert.
voor TVmogelijkheden test een foutmelding ;)



voor internetsnelheid test :



Als je het opvraagt via EDPNET, die gebruik maken van proximus infrastructuur
VDSL = 9,5 Mbps
Reputatie 2
Vandaag heeft een technicus de buurman van ADSL naar VDSL aangesloten. Niet erg competent naar mijn mening: foutje gemaakt in de kast en mijn nummer blijkbaar buiten gebruik gezet. Ik ben het probleem gaan melden en hij zou het oplossen, niet dus...Ik heb dan PROXIMUS gebeld, gevolg een andere technicus zou komen. 3 uur zonder internet geweest en dan zonder iemand te zien toch weer internet maar wel 6 Mbps trager dan deze morgen.
Heb ik nu mijn volume moeten delen met de buurman? We zijn weer terug naar af!!!
Reputatie 4
Badge +1
Vectoring VDSL2 op grote afstand is sinds enige tijd actief.
Indien nog Proximus klant ben ik benieuwd naar uw effectieve snelheid.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult

U zou minimum hetvolgende moeten halen:
11,6 Mbps download - 0,9 Mbps upload
Reputatie 2
Hier de resultaten, de test bij proximus werkt momenteel niet.

Mijn korting TROUWE KLANT als compensatie voor het trage internet ben ik ook kwijt.....

Dus bij PROXIMUS heeft getrouwheid niets met trouw te maken.

Scarlet klant worden is nu ook een optie...

PING
12
ms
JITTER
2
ms
DOWNLOAD
13,9
Mbps
UPLOAD
1,9
Mbps
Telenet BVBA/SPRL
Mechelen, Antwerp
Proximus
81.241.42.213
Reputatie 4
Badge +1
Dan leveren ze tocht het minimum die ze beloven (magere troost).

Reageer