Beantwoord

Traag internet in Peer

  • 14 March 2017
  • 66 reacties
  • 1537 Bekeken

Reputatie 2
Dit zijn de gemeten waarden op lijn 011634561 in Peer:

http://www.speedtest.net/my-result/6130463324?utm_source=share-page&utm_medium=email&utm_campaign=sharev1

Dit zijn toestanden die je in Siberië mag verwachten.

Mvg,

Marcel Gielen
icon

Beste antwoord door jonathandr 23 March 2017, 13:10

Bekijk origineel

66 reacties

Eerlijk gezegd hier in Belgie heb ik op gebied samenwerken nog niet veel gezien, wel eerder de ene die alles in straat terug dicht maakt en een korte tijd later de ander die terug de straat open breekt :)

Eigenlijk hebben die ook met elkaar niks te zien
Reputatie 4
Badge +1
Voor de aanleg van glasvezelbuis moeten alle operatoren een specifieke kleur gebruiken: Telenet = groen, Proximus = oranje.
Ze werken inderdaad verplicht samen doch énkel indien er zich vise-versa opportuniteiten aandienen (bv. aanleg glasvezel naar één van de ontbrekende ROP's en/of Nodes, KMO-zones, 4G/5G-mast, etc...).
Indien u een oranje Proximus-buis zag meeleggen zou't kunnen dat dit voor uw geplande ROP 315 is.
Is die verplichting dan onlangs , heb ik hier nog nooit meegemaakt of gezien ?
Of is dat iets dat met het glasvezelproject van Prox te maken heeft dat je bedoelt?
Reputatie 4
Badge +1
Die verplichting bestaat ruim 10 jaar in elke stad/gemeente. Kan u opvragen of consulteren op de sites van de meeste steden en gemeenten. Dit is echter NIET de reden waarom Telenet en Proximus slecht zelden kunnen aanleggen in zogenaamde synergie.
Probeer maar eens overlappende straten te vinden in een glasvezel/coax "Telenet-Ringnetwerk" en een glasvezel "Proximus-Sternetwerk".
Slechts héél uitzonderlijk zullen er kleine stukjes van een Telenet-lus samenvallen met een kleine stukje van het Proximus-sternetwerk.
Het is dus de "Kwadratuur van de cirkel" https://nl.wikipedia.org/wiki/Kwadratuur_van_de_cirkel
En aangezien zelfs Albert Einstein dit niet kon oplossen zal't aardse stervelingen zeker niet lukken.
Reputatie 6
Badge +3
Synductis coördineert de meeste nutsmaatschappijen dus dat is mogelijk.

Maar Telenet is geen lid van synductis.

Veel gemeenten eisen wel dat nutsmaatschappijen gelijktijdig werken..


Als er oranje buizen gelegd zijn, dan is dat van Proximus. De kleur van Telenet ken ikniet, hoewel coax in groene buizen wordt geplaatst. De kleur van fiberbuizen ?
Bedankt voor de info Snor,

Dat werd in ieder geval hier, (nu al 5 jaar geleden ongeveer schat ik), zeker niet tezamen aangelegd en gebeurde dit korte tijd na elkaar daarom dat ik ook een beetje verwonderd was van de uitleg dat ze verplicht samen moet aanleggen.

Mvg,
Reputatie 4
Badge +1
De Telenetkleur voor aanleg grondleidingen is idd groen.
Indien niet tesamen aangelegd, zelfs los van Synductis, ging het kwasi zeker over klein stuk.
Sinds >10 jaar kan dit veel efficiënter onderboord worden dmv een gestuurde boring. http://www.particuliere-boringen.be/?page_id=162
(Te) Kleine stukken van +/-200m vergen ook teveel koppelingen die een blijvende zwakke schakel vormen.
En, ik herhaal, een sternetwerk grootdeels in synergie uitbouwen met een ringnetwerk is "kwadratuur vd cirkel"
Reputatie 5
Badge +4
Dag Fibercar,

Ik heb zonet feedback ontvangen en tegen eind mei zou er VDSL2 mogelijk zijn in je regio.

Stuur ons tegen eind mei eens een berichtje en we zullen dit dan doorsturen naar onze collega's van de commerciële dienst om de omschakeling uit te voeren.

Met vriendelijke groeten,

Andy
Het Proximus-team
Fibercar, Als dat geen goed nieuws 🙂
Reputatie 2
Het wordt nu wel langzaam tijd, vandaag hebben we wel het dieptepunt bereikt hoop ik:
Reputatie 2
Het net loopt duidelijk op zijn laatste benen:



Van mij mag PROXIMUS zich best haasten om de nieuwe kabels door de buizen te trekken.
Hier juist hetzelfde in 1755 LEERBEEK ( Winnepennickxstraat ) postduif is veel sneller. Maar betalen kan je wel. Onlangs verhuisd naar onze nieuwe woning aanvraag gedaan voor installatie en niemand van Proximus dat is zegt opgelet bij jullie is er nog geen VDSL. We kennen iemand dat in de straat 8 huizen verder als ons woont en daar is er dan wel VDSL. Proximus helpt de klanten niet ze lichten ze op.
wat krijg je als resultaat op
  • http://proximus.be/internetsnelheid
  • of
  • http://lijntest.be
Reputatie 2
Goede dag Martin, op die link krijg ik de "beloofde" snelheden maar dat haal ik helaas niet in de praktijk.



En dan is EDPNET (3,36) nog eerlijker dan PROXIMUS want die flirten met 3.95 wat ook nog utopisch weinig is in 2017.

Als ik op dit moment meet krijg ik er slechts 1,2 Mps uit.



1/3 van de theoretische snelheid, zonder blozen van PROXIMUS en dan wordt VW gestraft voor een beetje sjoemelen met beloftes!!!!

Dat is voor een provider als PROXIMUS toch wel beschamend, NIET????

We hopen echt op de versproken upgrade van de lijnen in mei 2017.
Nog eens vragen aan de support medewerkers of er nu al een definitieve datum vast ligt voor overschakeling naar VDSL, (eventueel via PB aan proximus team)
aangezien Support medewerker AndyM sprak dat het voor einde mei voorzien was.
Dag Fibercar,
Ik heb zonet feedback ontvangen en tegen eind mei zou er VDSL2 mogelijk zijn in je regio.
Stuur ons tegen eind mei eens een berichtje en we zullen dit dan doorsturen naar onze collega's van de commerciële dienst om de omschakeling uit te voeren.
Met vriendelijke groeten,
Andy
Het Proximus-team
Gisteren programma willen downloaden kreeg ik de melding dat het +- 7 uur zou duren 😞 heb ik het maar gedaan op een ander en daar maar enkele min.

Waarom 8 huizen verder in straat wel vdsl en wij niet ?

De anderen zijn mss op een andere straatkast aangesloten ook eens de vraag stellen in een PB aan het proximus team of er eventueel een mogellijkheid inzit om op VDSL te komen.
Waar kan je PB versturen aan proximus team ?
Privébericht sturen naar Proximus team kan je door
te klikken op deze link hier > https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
(daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 2
Meting om 12:45 op 1 mei:

Reputatie 4
Badge +1
Beste,
onze techniekers zijn momenteel de nodige zaken aan het voorbereiden zodat er tegen midden mei vdsl2 voor je beschikbaar wordt.
Eenmaal dit zo is zal je naar vdsl2 kunnen migreren.
mvg


Is de VDSL2 upgrade ondertussen beschikbaar?
nb: gelet op de positieve vooruitzichten zou de ROP 11PEE0/315 (hoek Laarderweg - Coenenhofweg) nu alvast reeds moeten !!zichtbaar zijn?
Reputatie 2
Noppes, vorige week een technieker van PROXIMUS op bezoek gehad.
Die man heeft zijn werk prima gedaan maar met alle beperkingen van het PROXIMUS netwerk in onze straat kon hij er niet meer dan 8.5 Mbps uitwringen. Hij heeft ons via omschakeling in de centrale van Peer en een andere ROP ("Leyssenhofweg" als ik het goed begrepen heb) omgeleid.
Van een glasvezel netwerk is helemaal geen sprake. 't Blijft een atoomnummer 29 kabel.
Dat had ik ook verwacht gezien de tegenstrijdige berichten van verschillende incompetente PROXIMUS medewerkers op mijn privébericht en meerdere telefonische contacten.
Reputatie 4
Badge +1
Zonder extra ROP (hoek laarderweg - Coenehofweg) is VDSL2 wellicht ONMOGELIJK.
U kan het forum én de Proximus helpdesk wél uitsluitsel bezorgen door eens terplaatse te gaan kijken.
Zeg "nooit ... nooit" maar bij mijn weten gaf Proximus NOOIT eerder konkrete vooruitzichten voor upgrade van hun resterende 10% ADSL's.
Het is m.i. strategische info die ze intern niet laten doorstromen naar hun 1ste en 2de lijns helpdesks.
Reputatie 2
Aan de ROP (hoek laarderweg - Coenehofweg) zijn nog geen werkzaamheden gebeurd.
In het voorjaar heeft een aannemer 2 buizen gelegd langs de Laarderweg. Bij mijn weten is de glasvezelkabel nog niet getrokken. Weet jij of als en indien er een PROXIMUS kabel komt deze verbonden kan worden met de ROP hoek laarderweg - Coenehofweg ?
Enkel als dat zo is heb ik nog hoop.
Reputatie 4
Badge +1
Ikzelf kan dit uiteraard niet weten maar indien de ROP gepland is binnen het jaar kan u dit, mits enig speurwerk, steeds +/- zélf achterhalen.
Indien de 2 gelegde HDPE buizen een oranje kleur hadden én gelegd zijn tot op de hoek Laarderweg - Coenehofweg dan is ditt wellicht t.b.v. een geplande ROP (of 4G/5G antenne of KMO).
Indien de extra ROP nu nog NIET geplaatst werd kan u naar uw gemeente gaan (dienst openbare werken) en er navragen als Proximus reeds een vergunning aangevraagd heeft voor opstelling van de ROP.
Dan en dan alleen zal u weten als er bij u binnen het jaar VDSL2 gepland is.

Gemeenten/steden weigeren namelijk dikwijls "Netwerk-innovatie".
Denk maar aan Brussel die de opstart van 4G meer dan 2 jaar blokkeerde en nog steeds boycot met stralingsnormen waardoor zwak netwerk bij !!alle operatoren. Nog extremer in Wallonië via extreme antenne-taksen waardoor full rollout onmogelijk.

Reageer