traag internet (belgacom intense)




Ik deed onlangs de speed test op http://www.speedtest.net/

Omdat ik ondervond dat mijn internet zeer traag werkte. (youtube filmpjes laden moeilijk, downloads gaan zeer traag)

Ik merk vooral dat de download snelheid zeer laag ligt 12,84mbps is niet de beloofde 30mbps die je zou moeten krijgen bij belgacom intense.

Hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen/oplossen?

alvast bedankt.

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hoe test je? Met decoders aan? Via Wifi?

Kijk eens via 192.168.1.1 wat je profiel is.
wel een mooie upload dus wellicht zit hij wel op een 30/6 profiel ... ?

mvg
@ axs getest via wifi geen decoders aan.

+ ik weet niet of je dit bedoeld met profiel

@ xenne als je 30dl 6ul bedoeld: ja.


30/6 profiel inderdaad, dus aan Belgacom kant zit het al goed

ik zou eens met de kabel testen... de draadloze verbinding zal wel beveiligd zijn veronderstel ik?

ik weet ook niet of die snelheidstesten altijd even betrouwbaar zijn, anders moet je eens een file downloaden , bv hier

mvg
oke bedankt zal het morgen eens met kabel proberen

+ bestand 100mio deed er iets minder dan 1 minuut over om te downloaden weet niet of dit goed of slecht is.
bij downloaden van de respectievelijke file(s) zie je toch aan welke snelheid het gebeurd?

succes en tot straks

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Idd de test opnieuw uitvoeren met kabel. Testen via WiFi is zinloos.
Je profiel is in idd het hoogste wat BGC momenteel aanbiedt, dus daar ligt het probleem al niet.
@xenne inderdaad zat op chrome moet je op apparte pagina kijken om de snelheid te zien : 2,3mbps

Nog eens test met kabel gedaan inderdaad resultaat is beter maar weet niet of ik er tevreden over moet zijn.


zou precies nog wat beter moeten kunnen, maar dan moet je het wellicht op de eigen pc zoeken

misschien surft er iemand draadloos mee? (beveiliging) of zit je met spywaren? ..........

mvg
Als ik post van gisteren bekijk zie ik bij wireless, associated clients "2" staan en dat klopt (er was maar 1 pc actief tijdens het testen)

en test is gebeurd op een gloednieuwe pc(nu 5 dagen oud), beveiligd met mcafee dus zou me verwonderen moest er al spyware op zitten

Het zal misschien aan mcafee liggen
ah, juist uw screenshot staat hier boven

2 wireless clients ...

welke 2 zijn dat dan wel als er maar 1 pc aangesloten is?

mvg
toen ik screenshot nam waren er wel 2 aangesloten bij test schakelde ik 2de altijd uit denk dat ik modem eens ga resetten misschien helpt dat
ah, er zijn 2 pc's op aangesloten? dan is het normaal.... maar je moet uiteraard snelheid testen als er 1 pc aangesloten is en onbelast (en met tv uit)

mvg
De test van 21,26mbps had volgens mij geen invloed van de andere pc en decoder want deze stonden uit.

Ik heb nu de modem gereset en dat heeft precies toch geholpen!



Toch bedankt voor de hulp!

weet wel niet wat de oorzaak was maar het heeft geholpen
eens resetten kan wonderen doen ja

wel een groot verschil met uw eerste test gedaan via WiFi

een goeie zondag nog......

mvg
Reputatie 2
Badge +1
Speedtest.net is weer heel geloofwaardig... 30,29Mbps op een sync van 300064kbps..... :O

Reageer