Vraag

Traag internet

  • 27 June 2022
  • 7 reacties
  • 68 Bekeken

Dit was de snelheid daarnet op de pc met vaste verbinding.


7 reacties

Smartphone? PC? WIFI? LAN? Via hotspot?
Altijd? Een enkele keer? Regelmatig?
Mijn glazen bol is bedampt ;)

 

Toch maar de router opnieuw opgestart en nu blijkt de snelheid zo snel te zijn dat ik het bijna niet meer kan bijhouden.  😉

 

 

đŸ‘đŸ»

Als je de speedtest doet altijd best met bvb je laptop verbonden via utp kabel rechtstreeks aangesloten op de bbox en gen andere toestellen verbonden aan de Lan uitgangen op de bbox en wifi uitgezet op de bbox via het knopje die daarvoor voorzien is

En als je een bbox3 hebt van Sagemcom via het sagemtool je lijnsnelheid eens checken.

→ Sagemtool downloaden inloggen als User en Userwachtwoord dat je op een sticker van je bbox vindt.

En ook kun je de gegarandeerd minimum snelheid aflezen → Speedtest internet connectie | Proximus

Ik zie dat Chris1956 zijn 1e openingspost heeft aangepast.
Misschien is het nuttig om deze test eens te doen, zodat we weten wat het “normale” is?

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

Beste Mutlie, ik heb gedaan wat je voorstelde: het ‘normale’. Nu zit ik weer op de normale internetsnelheid. Dit moet ik ook even kwijt: ik heb het een beetje moeilijk dat Proximus in de grote steden nog sneller internet zal voorzien en wij (niet-grote-steden) worden van alles beloofd en er gebeurt hier nooit iets. Toch jammer. 

Troost je, je bent echt niet alleen hoor. Mijn internet is ook niet van de snelste. Op fiber zal ik ook nog jaren mogen wachten

Hier het zelfde nog geen fiber in zicht, al mag ik natuurlijk totaal niet klagen aangezien in ik in VDSL2 zone 1 zit.

Reageer