Vraag

traag internet

  • 27 November 2021
  • 18 reacties
  • 236 Bekeken

Ik heb een zeer trage internet verbinding, max 1Mbits volgens de ookla test.

Ik heb een bbox3 die ik reeds zonder resultaat gereset heb.

Mijn computer is rechtstreeks via een kabel aangesloten op mijn modem.

Mijn tel nr is 055 21 74 **.

Kan iemand dit nazien.


18 reacties

@marcvc  hoeveel heb je anders als internetsnelheid http://speedtest.net gemeten terwijl je met een utp kabel verbonden bent aan de bbox en geen andere toestellen verbinding maken met de bbox, niet over utp kabel en ook niet via wifi?

wat wordt er aangegeven als “max gegarandeerde snelheid is ook uw minimum snelheid “ hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken  → Sagemtool downloaden
De belangrijkste parameters zijn
current/max bit rate down/up in Mbps
noide margin down/up in dB (indien » 10 dB is het verhoging in principe nog mogelijk)
ROP/modem compatible/vectorised yes/no 
profile name
DLM/repair profile yes/no

PS: iemand van Prox zelf komt hier pas maandag terug langs.

 

 

gemeten volgens uw speedtest

aan NT1 via kabel en met alle andere verbindingen verbroken

0.96 Mbts download

2.66 Mbts upload

ping 24 mps

ik heb een internet maxi contract

sagemtool werkt niet (user ID niet gekend)

@marcvc NT1 bedoel je daarmee aan de sagemcom bbox3V+ ?

Heb je ingelogd op het sagemtool als User met het Userwachtwoord dat op een label van je bbox zelf staat?

De proximus forummedewerkers komen hier niet langs tijdens het weekend wel op het gratis nummer 0800 22 800 is er support tijdens het weekend.

 

je kan ook al je toestellen eens herstarten → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

NT1 is de contactdoos waar proximus binnenkomt

Welk is de user ID

 

maar de speedtest heb je toch op de bbox3V+ gemeten met een laptop/pc rechttreeks verbonden met een, utp netwerkkabel aan de bbox ?

 

achterkant van bbox3v+ ziet er zo uit

 

User id =  login = User  en het User wachtwoord vind je op de label van de bbox3 → 

Waar vind je het wachtwoord van je b-box 3 ?

Het standaardwachtwoord (bv. A1B2C3D4) bevindt zich op een sticker aan de achter- of onderkant van je modem, naast User password of Modem password. Verwar het niet met het wachtwoord van je wifi-netwerk. 
User password op uw modem sticker

wat vul ik in bij USER ?

 

User

 

mss heb je dan een ander bbox die niet van sagemcom is maar van technicolor dan!

kijk eens wat ze opgeven wat je zou moeten verwachten van snelheid,  hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

je kan als bestaande klant kijken en ook als nieuwe klant (op adres dan)

 

PS: ik zie dat je uw TF nummer opgegeven hebt in je eerste starbericht en hiermee heb ik eens gekeken als bestaande klant 

 

je zou minimum 11Mbps moeten hebben 

ik zou eens alle toestellen heropstarten → → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

als dit niets oplevert kun je een automatisch lijntest zelf starten 

Zelf een lijntest initiëren:

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart .
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

levert dit ook niets op dan best afwachten tot maandag een prox forummedewerker je kan verder helpen of je kan ook vandaag naar de helpdesk bellen 0800 22 800

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@marcvc Je snelheid is op dit ogenblik gelimiteerd omdat je volume opgebruikt is. Op 1 december wordt dit automatisch terug gereset en krijg je terug je normale snelheid die iets onder de 20Mbps zou moeten liggen. Je kan wachten tot dan, of als je dit al sneller wil kan je extra data bij kopen via My Proximus. Hoe je dit best doet vind je hier

Ik heb 20Mb bijbesteld en mijn download snelheid is nu 9.89 Mbs.

Ik geraak nog niet op de Sagemtool maar probleem lijkt opgelost

bedankt

…..                                                                                  …...                                                                   

Ik geraak nog niet op de Sagemtool maar probleem lijkt opgelost

…….

Dat werkt alleen maar voor bboxen van Sagemcom en niet op deze van technicolor.

Badge +4

Als hij maxi heeft , dan heeft em toch 3TB ? en kan men blokken van 100 GB gratis bijzetten … waarom 20 mb maar ?

 

Als het Internet Maxi is: 20 GB = 5€

 

Reputatie 7
Badge +4

Dan is er een probleem of met de infofiche of met de website Proximus internet Maxi

→ nader te bekijken door een Proximus medewerker a.u.b.

 

Maxi_NL~2021-02-01-09-23-35~cache.pdf (proximus.be)

 

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan Dat klopt inderdaad, maar niet iedereen heeft een maxi :wink:

@Martin hier is het wel juist vermeld : https://www.proximus.be/nl/id_cr_volp/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/extra-volume.html

Ik geef uw feedback in ieder geval door 

Reageer