Vraag

Traag internet

  • 30 October 2019
  • 10 reacties
  • 300 Bekeken

De laatste tijd merken we dat de internetverbinding heel traag is. We hebben de bbox3 al heropgestart maar dat helpt blijkbaar niet. Heb een Speedtest gedaan en zit met een downloadsnelheid van amper 2,86 mbps en upload snelheid van 2,80 mbps. In juni hadden we nog een snelheid van 33,5 download en 3,97 upload. Verleden jaar haalden we zelfs tot 60 mbps downloadsnelheid. 

Wij hebben dacht ik  een vdsl verbinding met hoge snelheid.  
Kunnen jullie dit eens checken? 


10 reacties

je internet volume is mss op kijk eens op http://Myproximus.be
Edit: niet het geval zie post hieronder

Opmerking: https://pxs.speedtestcustom.com/  ook altijd uitvoeren via toestel verbonden met utp kabel aan de bbox want via wifi is dit veel minder betrouwbaar , zeker via wif-2.4  via wifi-5.0 al iets zekerder als je dicht bij de bbox staat.

Als het een sagemcom bbox3 is die je hebt kun je eens het sagem tool downloaden (klik hier) Dan kun je uw bbox3 lijnsnelheid uitlezen.
Edit: niet meer nodig aangezien je lijnsnelheid = 99 Mbps (zie post hieronder)

 

Reputatie 7
Badge +4

Dag Fabrice, 

 

De snelheid die de modem gaat uitsturen is 99Mbps, wat heel goed is. Ga je de speedtest via wifi uitvoeren of via kabel? 
Het volume is ook niet opgebruikt zie ik.

Je kan altijd even de modem resetten. Klik hier om te zien hoe

Heb de speedtest via de link uitgevoerd met WiFi en kom op downloadsnelheid van 2,3 en upload van 2,2. 

Trouwens ik zie ook de WiFi 5.0 niet meer op mijn beschikbare WiFi netwerken. 
kan geen toestel rechtstreeks aan modem hangen want heb enkel nog een iPad 🙂. 

Heb reset van de modem gedaan en het is in orde. Nu terug download van 45,9 en upload van 6,5 

wifi 5.0 is ook terug zichtbaar. 
Bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +4

Blij dit te horen! Fijne dag nog 

oostkamp 30/10/2019

heb sedert enkele dagen een terugval van mijn internet snelheid van 80 MBS naar30MBS, zijn er werken aan de gang??

050823414

gilbert Vanbelle

Reputatie 7
Badge +4

@gilbert vanbelle  Ik heb een aanpassing gedaan, kan je eens opnieuw testen? 

geen verbetering nog steeds 30 MBs

Reputatie 7
Badge +4

Gilbert, jullie snelheid komt door op 99Mbps, dus kan je de speedtest even uitvoeren via een kabel? 

Julie speedtester is offline , bij de concurrentie meet ik 70 MBS ,na resetten mijn modem

waar ik mee kan aan de slag gaan 

dank u

Reageer