traag internet

  • 9 October 2019
  • 19 reacties
  • 213 Bekeken

Terug kijken via internet..... dat gebeurd ZO bij Proximus.....

4 monteurs geweest, 3 modems vervangen, ligt nooit aan Proximus maar elke keer aan iemand anders.

2 minuten video hoe wij hier tv via internet terug kijken !
Belachelijk en en een compensatie komt er nooit.

Nou Proximus, dinsdag stappen we over naar de concurrent, dit is geen tv kijken he

19 reacties

is je decoder rechtstreeks verbonden met je bbox3 via een utp netwerkkabel
of is dit via draadloze oplossing.
Draadloze oplossingen kunnen wel eens voor problemen zorgen.

resetten van apparatuur zal waarschijnlijk al genoeg gebeurd zijn aangezien er al blijkbaar verschillende techniekers geweest zijn.

als je een bbox3 hebt van het merk sagemcom zou je het sagemtool eens kunnen gebruiken om te zien of je snelheid waarop je bbox synchroniseert in orde is.
sagemtool downloaden > klik hier
dan kun je inloggen met loginnaam = User en het User Login wachtwoord die je kunt terugvinden op een sticker van je bbox3

NB: morgen kunnen de proximus medewerkers natrekken of de snelheid tot je modem in orde is en/of er veel erros optreden of niet.
De bbox is direct aangesloten en een tv ontvanger van canal digital rechtstreeks op de bbox. Hier is het aal verschrikkelijk terugkijken.

De decoder is via een wifi bridge en staan maar 4 meter uit elkaar. De decoder loopt steeds vast met de melding:" geen signaal". Hier werkt dan alleen resetten dan nog.

In de keuken staat een ontvanger om ook via internet tv te kijken. Hier staat nog een extra booster bij.
Let op, deze staan 4 meter uit elkaar zonder enig opstakel en kunnen elkaar zien. Ook hier loopt hij steeds vast.
En nee, dit alles wordt nooit tegelijk gebruikt
De bbox is direct aangesloten en een tv ontvanger van canal digital rechtstreeks op de bbox. Hier is het aal verschrikkelijk terugkijken.

De decoder is via een wifi bridge en staan maar 4 meter uit elkaar. De decoder loopt steeds vast met de melding:" geen signaal". Hier werkt dan alleen resetten dan nog.

In de keuken staat een ontvanger om ook via internet tv te kijken. Hier staat nog een extra booster bij.
Let op, deze staan 4 meter uit elkaar zonder enig opstakel en kunnen elkaar zien. Ook hier loopt hij steeds vast.

De lijn is meermaals getest en steeds hebben we prima signaal....... zeggen ze
Is er al een test gebeurd waarbij tijdelijk een utp netwerkkabel tussen de bbox en TV decoder gebruikt wordt zodat 100 % zeker kan uitgesloten worden dat de wiwif bridge er niks mee te maken heeft, want aan de modem kan het niet liggen aangezien deze al genoeg vervangen geweest is.

Mss toch best ook de reactie afwachten morgen van iemand van het proximus forum team wat zij voorstellen, het zou mss ook geen slecht gedacht zijn van een happyhouse technieker langs te laten komen om alles eens grondig onder de loep te nemen.
zie > http://proximus.be/happyhouse
Die expert technieker zou de laatste keer al langskomen was beloofd. Uiteindelijk bleek het een normale technieker te zijn. Proximus heeft gezegd het probleem niet opgelost te krijgen en hadden gedaan wat ze konden. We moesten er maar mee leven.

We hebben ons aangemeld bij telenet. Proximus heeft genoeg kansen gehad. En maar braaf betalen elke maand
Ja dan is het inderdaad te laat als je u al aangemeld hebt bij Telenet en de overstap toch gemaakt hebt.
Maar er wordt hier door de Proximus medewerkers van het forum team wel veel meer ondernomen om het toch zo goed mogelijk tot een goed einde te brengen, enfin dit is mijn vaststelling als trouwe forum bezoeker.
Reputatie 7
Badge +4
Marco,

Ik heb je historiek er even bijgenomen van interventies van de technieker.
De technieker meld hierin dat de laptop geen uitgang voor een kabel heeft, dus dat de test met kabel niet uitgevoerd kan worden.
Dat dit probleem zich enkel op die bepaalde laptop voordeed en dat er van TV problemen geen sprake waren.

Is er met een andere laptop getest?
De laptop is vervangen door een nieuwe en dit heeft geen problemen meer.
We kijken nu terug via ontvanger van canal digital en geeft deze problemen. Ligt het dan aan hun ? Neen, de tv in de keuken heeft ook problemen, daar hebben jullie een booster op gezet en het probleem blijft. Nu ook boven op de slaapkamer waar de ontvanger van jullie op de tv staat
Even extra vermelding: de ontvanger van canal digitaal, waar ook het filmpje van gemaakt is, heeft rechtstreekse verbinden met kabel op het internet
Reputatie 7
Badge +4
Marco

Ik wil met al deze informatie gerust nog een technieker van ons laten langskomen, die alle informatie zal doorgekregen hebben van de problemen.
Maar de vraag is natuurlijk of u dit nog wenst mits de overstap volgende week vast ligt?

Je geeft me maar een seintje
Niet niet meer nodig om een 5e keer een monteur langs te sturen. De laatste keer zou een expert langs komen die ervaring had met dit soort problemen en er werd een "gewone" monteur gestuurd die nog niet echt wist wat echter het probleem was.
Jammer dat jullie het niet kunnen oplossen maar de overstap gaat volgende week gebeuren
Reputatie 7
Badge +4
Marco,

We betreuren dit. Maar helaas als niemand meer langskomt, kunnen we niets oplossen.
Helaas kansen genoeg gehad lijkt mij.
Betreurd mij dat wij elke maand huur betaald hebben voor het duurste internetpakket, een extra booster en een ontvanger voor tv boven en dit krijgen.
Aldoende leerd men
nochtans als je dit leest doet Proximus het toch nog altijd niet slecht
> https://www.hln.be/geld/economie/proximus-ziet-aantal-klanten-opnieuw-stijgen~a1801c1f/
Maar natuurlijk als een probleem te lang blijft aanslepen is het ook wel eens te verwachten dat er overgestapt wordt naar een ander provider dit heeft mijn pa ook jaren terug gedaan na langdurige problemen met TN.
Reputatie 7
Badge +4
Marco,

Tussen 2 interventies zit 6 maanden de tijd. Mag ik dan veronderstellen dat er in de 6 maanden geen problemen waren en deze sinds vorige week terug optraden?
Nee speelt langer dan een week.
Na laatste interventie is dit gebleven. Monteur kon niks vinden. Signaal van straat was goed en er moest ergens een stoorzender zijn. Lag niet aan Proximus dus hij kon niks vinden.
Daar moesten we het mee doen
Reputatie 7
Badge +4
Marco,

Dan vind ik het jammer dat, als dit zich al langer voordeed, er niet eerder een technieker werd gevraagd. Want in die 6 maanden vind ik helaas ook geen melding van een probleem gemeld.
Als wij niet op de hoogte worden gebracht, dan gaan wij er natuurlijk van uit dat er geen problemen zijn.
Sorry Charlotte, jullie zijn al 4x op de hoogte gebracht en hebben jullie een monteur gestuurd. Ik blijf niet bezig he

Reageer