Vraag

Traag internet

  • 16 August 2017
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

Al lange tijd ben ik klant bij proximus. (pack internet-tv-vaste lijn -gsm)

De beloofde snelheid van internet (internet comfort) bedraagt volgens de website :

Piekuren tussen 19 u en 23 u :

Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload

Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :

Max.: 93,1 Mbps download - 7,51 Mbps upload

Min.: 63,3 Mbps download - 5,8 Mbps upload

De max. snelheid die gehaald wordt bedraagt 17 Mbps, dit via kabel, wifi is nog trager.

Na telefonisch contract blijkt dat onze lijn beperkt is tot 20 Mbps.

Waarom gebeurt dit terwijl we toch betalen voor een hogere downloadsnelheid.

Ook hebben we nog steeds een bbox 2, zou een bbox 3 bvb het probleem deels kunnen oplossen?

1 reactie

Je hebt nog een bbox2 dus is 17 Mbps niet zo abnormaal voor wifi-g van de bbox2
doe eens de http://speedtest.net als je met laptop of pc verbonden bent met een netwerk utp kabel aan de bbox2 om een meer realistisch gedacht te hebben van wat je internetsnelheid is.

Merk ook op de je snelheid die je abonnement aangeeft/toelaat niks met de werkelijke lijnsnelheid te maken heeft want die hangt af van hoe ver je van de centrale of glasvezelkast zit in je straat.

Vraag in ieder geval aan proximus om je bbox2 te laten omruilen voor een bbox3 aangezien
speedtest ( http://proximus.be/internetsnelheid ) aanduidt dat je van VDSL2/vectoring kunt genieten.

omruiling gebeurt via UPS in een UPS van je keuze en je wordt via een sms gemeld wanneer die toegekomen is.

zie voor meer uitleg:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_end/particulieren/support/klantenzone/verhuizen-of-opzeggen/contract-opzeggen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html

Reageer