Vraag

Traag Internet


Mijn ouders hebben een BIZZ ALL IN PACK , toch haal ik slechts 1,5 mb/Per sec download als niemand op het inernet zit. Nadat ik de speedtest van proximus deed kreeg ik de volgende resultaten
Max.: 27,7 Mbps download - 3,89 Mbps upload
Min.: 15,4 Mbps download - 1,91 Mbps upload
Hoe komt het dat ik zulke lage downloadsnelheden haal , het is voor mij voordeliger om via proximus fon/ telenet homespot te downloaden waar ik rond de 2,2 mb per second haal.
Olivier

11 reacties

welke snelheid haal je als je een speedtest.net doet als je rechtstreeks verbonden bent met een utp kabel aan de bbox met pc/laptop

- http://www.proximuswholesale.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

- https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

-
Reputatie 6
Badge +4
Hi

Kan je me via PB je klantenid of telefoonnummer doorsturen waarop dit actief is?

speedtest doen, over wifi? idem dito over lan?

kan eventueel wifi probleem zijn vandaar

mvg Sabine
Toen ik bij Proximus kwam vorig jaar had ik op de kabel tot 45 Mbs, nu SOMS tot 85 MAAR wij hebben een laptop/tablet/smartphone om OVERAL te gebruiken en niet als desktop op hetzelfde plaatsje. Dus zolang de WIFI niet behoorlijk werkt is het Proximus antwoord dat de kabel snelheid OK is alleen maar een holle frase.
Mijn speedtest geeft momenteel als resultaat 2.70 Mbps download en 5.09 Mbps upload snelheid, zelfs na een chat en ''optimalisering'' van de WIFI frequency. Op de kabel is het (natuurlijk) beter maar mijn Modem is in mijn gang aan de telefoonaansluiting geconnecteerd dus moet ik altijd oppassen dat ik niet over de kabel val als ik vanuit mijn living in de gang ga en omgekeerd en bezoekers altijd verwittigen. De mededeling dat mijn WIFI traag is omdat ik in een apartement blok woon slaat ook nergens op aangezien ook anderen hetzelfde probleem hebben én ook mijn broer die in een rijhuis woont en bij Telenet geabonneerd is.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Guy;

Zoals ik al eerder vermeldde

zonder klantengegevens kan ik niet gerichter kijken
graag PM via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Wifi problemen kunnen enorm veel oorzaken hebben

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wifi_trouble/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/problemen-met-internet/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

mvg Sabine
Je kunt alleen de feitelijke snelheid meten met een programma van derden: Proximus speedtest klopt niets van, is veel te optimistisch, geeft vaak het dubbele aan van wat het werkelijk is. Ik heb hier permanent een meter aan staan omdat het hier werkelijk erbarmelijk is met de snelheid van Proximus.
dit is wat ik meet: is het niet buitengewoon droevig? Daar betaal ik 27,50 per maand voor: http://www.speedtest.net/my-result/6633859180
wat geeft http://proximus.be/internetsnelheid als resultaat ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan, jammer genoeg is waar jij woont in Vresse-sur-Semois geen betere verbinding mogelijk als ADSL.
is het niet tragisch? vandaag alweer een uur zonder internet, weer uitgevallen, nu kom ik helemaal niet meer boven de 2Mbps.
Reputatie 7
Badge +4
Er is inderdaad verlies op je lijn. Hier voor zal er een technicus moeten langs komen om te kijken waar het verlies op de lijn zelf zit.

Reageer