Beantwoord

Traag internet - 22 Mbps Download ipv 100Mbps

  • 25 January 2019
  • 7 reacties
  • 971 Bekeken

Tot vorige week had ik een internet abonnement bij Telenet waar ik in theorie 50 Mbps beloofd was en uiteindelijk in de praktijk zo'n 45 Mbps haalde. Ik zag jullie internet abonnement van 100 Mbps als een mooie upgrade. Deze week dus de overstap gemaakt naar Proximus, maar wat merk ik, van de 100 Mbps Download blijk ik in de praktijk slechts te beschikken over 22 Mbps.

Net de test gedaan met de Bbox Sagem Tool. Huidig profiel 30/10 komt idd overeen met de snelheid die ik nu haal. Het baart me echter zorgen dat het DLM profiel niet actief is. Houdt dit in dat ik geen upgrade mag verwachten van m'n downloadsnelheid?

Heb reeds de evaluatie van de lijn gedaan adhv het tel. nr 0800 22 424 maar resultaat blijft hetzelfde.

Indien DLM geactiveerd wordt langs jullie kant, met welke tijdspanne worden er dan updates gedaan om het profiel te verhogen / verlagen?

Hier alvast de resultaten van de Sagem Tool. Hopende op een positief resultaat wil ik jullie alvast bedanken om het nodige te doen.

code:

B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate: 29 998 kbps
Upstream current bit rate: 10 000 kbps

Downstream max bit rate: 51 148 kbps
Upstream max bit rate: 11 050 kbps

Downstream attenuation: 17,1 dB

Downstream noise margin: 29,5 dB
Upstream noise margin: 13,5 dB

Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes

DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 8b
Estimated distance: 508 m

Proximus profile name: 30/10
Proximus DLM profile: no
Proximus repair profile: no
icon

Beste antwoord door KristofH 28 January 2019, 10:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

50 Mbps zal je zeker niet kunne halen afgaand op de uitslag van je sagemtool.
heb je al eens gekeken wat je normaal als minimum zou moeten krijgen van proximus wat je lijn aankan:
http://proximus.be/internetsnelheid
Dag Martin,

Hier het resultaat:

Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 58.1% van de lijnen met jouw configuratie
46 Mbps download - 9,2 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
27,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
mss kunne ze bij proximus ook nog eens natrekken wat je lijn aankan maar aangezien het bijna 22u is zal het pas voor morgen zijn als ze hier terug langskomen
Zij kunnen in ieder geval natrekken of de DLM actief staat op je lijn.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat u op een profiel LP135 (30/10; afstand < 1000 m) en niet op een profiel LP085 (50/15; afstand < 700 m) zit; status DLM inderdaad na te kijken door Proximus; vermits u over een downstream noise margin van 29 dB beschikt vermoed ik dat u met DLM wel nog op een hoger debiet (40/10?) kunt komen.
Hij valt in vectored VDSL zone 3, een lijn die blijkbaar nogal een hoge verzwakking geeft, waar de DLM inderdaad als die actief komt te staan, nog iets zijn lijnsnelheid zou kunnen verhogen maar 45 is zal zeker het max zijn en eerder 40. Nu als de modem niet direct op de intro aangesloten is en met telefonie kabel verder aangesloten is zou mss de verzwakking een rol kunnen meespelen indien deze niet van de goede kwaliteit is!
Net een medewerker aan de lijn gehad, deze wist me te vertellen dat het DLM profiel pas 14 dagen na installatie actief komt. Dus voorlopig afwachten of er binnen 14 dagen een verhoging zal plaatsvinden. Ik hou jullie op de hoogte en wil bij deze alvast iedereen bedanken voor de hulp!
Bedankt voor de feedback, Inderdaad dit klopt normaal moet je een 14 tal dagen wachten, kan soms vroeger maar best zeker een goed 14 tal dagen wachten.