Vraag

Toegang verkrijgen USB op bbox3 modem

  • 24 November 2022
  • 4 reacties
  • 761 Bekeken

Beste,

Ik heb een harde schijf aangesloten om het op verschillende apparaten te kunnen raadplegen zonder het steeds mee te nemen (LAN, niet WAN)

 

Vroeger deed ik het via een externe router die niet van Proximus komt en die kon je raadplegen door geen wachtwoord in te voeren.

\\mymodem werkt niet en hetzelfde geldt voor 192.168.1.1

 

Éen keer is het wel gelukt door User en mijn modem wachtwoord in te voeren, maar na 1 dag verloor ik toegang. Is er een mogelijkheid om de HDD NAS ten alle tijden te kunnen raadplegen, en eventueel zonder wachtwoord aangezien ons wifi al beveiligd genoeg is?

 

alvast bedankt

 

 


4 reacties

Reputatie 1

Beste,

 

ik heb op onze bbox ook een externe harde schijf aangesloten op de usb poort aan de kant waar de ethernet stekkers zitten. 
Als je aanlogged op de bbox kan je zien welke naam de harde schijf heeft op de bbox. Bij mij is dat //mymodem/mypassport. 
Ik heb dan deze map toegevoegd op mijn Sonos app (via pc) en daar kan ik die gebruiken om al mijn muziek weer te geven op de sonos installatie. Daar noemt de map dan //mymodem/mypassport/Muziek. 
Ik weet niet of de bbox case sensitive is maar ik heb het zo gedaan en dat werkt. Al mijn muziek staat op de externe harde schijf onder de sub map Muziek.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar ik heb op de bbox wel Samba actief gezet. 

Als ik op mijn pc de map wil benaderen, moet ik wel de naam user en het bijhorende paswoord gebruiken. Van dan af kan ik naar die map schrijven en lezen. De externe harde schijf is wel FAT32 geformatteerd want anders zie ik die niet verschijnen op mijn pc (iMac). Voor de rest heb ik nog geen testen gedaan omdat er geen noodzaak voor was. 
 

@PeterST123 Via mijn mijn windows Explorer kan ik die bereiken 

\\mymodem

Als je inlogt op je bbox interface hier → BBOX Welcome Page 

zie je ook de naam staan van je schijf bvb bij mij is dit MAXELL

Kan je ook rechtstreeks invoeren in je explorer 

\\mymodem\maxell

PS: Als je natuurlijk een bbox4 hebt kun je alleen in zijn Interface geraken via http://MyProximus.be

Mijn excuses voor het late antwoord.

Ik heb mijn modem herstart en kan plots wel de harde schijf opvragen op mijn telefoon via 192.168.1.1 op Anonymous (geen beveiliging).

 

Wilt dat zeggen dat de usb poort slechts een beperkte tijd werkt voor je het opnieuw moet opstarten? Ik heb hetzelfde meegemaakt met de snelheid, één dag heb je 90 mbps en dan een verlaging tot 70+ tot je de modem herstart.

Zou er dan iets mis zijn met de modem?

Ik heb dit inderdaad ook af en toe eens voor dat ik mijn bbox3V+ moet rebooten.

Reageer