Beantwoord

Testen van mijn Internet verbinding / TV ?

  • 16 June 2021
  • 5 reacties
  • 225 Bekeken

Reputatie 1

Wij hebben thuis een B-Box3 modem met 3 decoders .

wij hebben af en toe het probleem dat de internet verbinding herhaaldelijk uitvalt.

Gisteren 15/6 was weer zo’n dag toen ik om 23.00u thuiskwam van mijn werk beweerde mijn vader dat de tv’s zo’n 20 keer uitgevallen waren (‘t was voetbal en dan is het extra pijnlijk) en er was niet meer naar de tv te kijken.

Hij heeft de modem enkele keren gereset (spanningsloos gemaakt) maar dat bood geen blijvende oplossing.

Zou het om een probleem met de telefoonlijn gaan of zou mijn modem het aan het begeven zijn ?

Kan je eens nakijken wat er op 15/6 fout gelopen is ?

icon

Beste antwoord door erik 18 June 2021, 01:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

De Prox Forummedewerkers kunnen straks als ze langskomen je lijn wel eens testen op fouten.

toestellen spanningsloos zetten is in feite herstarten waar is nog niet het zelfde als resetten.

Best dat je al uw toestellen eens herstart → Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

om te zien of dit helpt. 
Decoders direct verbonden met een netwerkkabel werken het stabielst want als die verbonden zijn met een draadloze oplossing aan de Bbox heb je meer kans op problemen.

NB: resetten van bbox doe je door het verzonken resetknopje 20 sec ingedrukt te houden

en resetten van de decoder als volgt → Je decoder resetten | Proximus

best in deze volgorde:

  • decoder stroomloos zetten
  • bbox resetten en wachten tot je terug kunt surfen
  • decoder resetten 
Reputatie 6
Badge +3

@erik De resultaten van de lijntesten geeft ook verbrekingen aan. We kunnen hiervoor een technieker langs sturen om het te controleren. 

Als het voor u past komt er een technieker langs morgen tussen 12u30 en 17u.

Reputatie 1

Je mag iemand langs sturen, ik ben er niet de ganse dag, maar er zal altijd iemand thuis zijn !

alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@erik 

vandaag komt er een technicus langs heb ik vastgesteld.

 

Geert

Reputatie 1

De technicus is vandaag inderdaad langs geweest ! ( hij is wel even bezig geweest )

Mijn oude b-box3 modem is vervangen door een nieuwe b-box3V+ , ik moet zeggen dat de lampjes op mijn nieuwe modem duidelijker branden dan ze ooit op de oude gedaan hebben .

En mijn vader heeft zonder problemen het voetbal kunnen volgen !

Hij gelukkig, ik gelukkig alvast Bedankt !  :wink: