Vraag

Tergend traag internet

  • 8 januari 2018
  • 4 reacties
  • 1497 Bekeken

Beste,

Sinds kort aangesloten op het proximus netwerk via "Packs for Employees". Ik heb gemerkt dat mijn download en uploadsnelheid echter verschrikkelijk traag zijn. Zie resultaat van proximus speedtest:



Doe ik iets mis met de configuratie of wat loopt er mis?

met vriendelijke groeten,
Marten Reenaers

4 reacties

je zit waarschijnlijk nog op een ADSL lijn en daarom is die zo traag.
check nog eens wat deze test hier zegt of het overeen komt:
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten-opties/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Je zou trouwens ook via myproximys moeten kunnen zien wat je lijnsnelheid is http://proximus.be/login
Klopt, zit inderdaad nog op een ADSL lijn. Een hogere snelheid halen is dus niet mogelijk zolang er niet naar VDSL2 gegaan wordt? Dat valt me wel zwaar tegen.
De mensen van het proximus team kan wel natrekken wat de eventuele vooruitzichten zijn, als ze hier passeren op het forum zullen ze dit wel doen voor u.
Nog verder ter info: voor klanten met een trage adsl lijn heeft proximus ook een oplossing met een 4G gateway + adsl combinatie, maar ook omtrent deze eventuele mogelijkheid zullen de mensen van het prox team dit moeten navragen.

Reageer