Beantwoord

Telenet email gebruiken in Proximus wifi netwerk

  • 18 January 2018
  • 6 reacties
  • 5139 Bekeken

Ik heb thuis recent proximus laten installeren. Op mijn werk echter werk ik met telenet en gebruik ook de mailadressen die ik heb van telenet. Ik heb mijn laptop en iPhone zo ingesteld dat ik op het proximus wifi netwerk zit thuis maar kan ineens geen mail meer ontvangen met mijn telenet mail adressen. Het is voor mij niet mogelijk te switchen naar proximus mailadressen omwille van professionele redenen. Wat moet ik dus doen om gewoon mijn (telenet) mail te kunnen ontvangen en sturen thuis op mijn proximus wifi netwerk. Iemand een idee???
icon

Beste antwoord door frank 18 January 2018, 18:15

Bekijk origineel

6 reacties

Er is een verschil tussen ontvangen en verzenden.
Als je een account hebt bij Telenet en je haalt je mail op via de mail-applicatie dan is de pop-server steeds pop.telenet.be met standaard poort 110.
Het verzenden van mail gaat echter steeds via de smtp-server van de provider waar je op aangesloten bent op dat ogenblik.
Bijvoorbeeld ben je verbonden met het wifi-netwerk thuis of een Telenet hotspot, dan is dat smtp.telenet.be, maar ben je verbonden via 3G naar het Proximus-netwerk dan is het relay.proximus.be
Reputatie 6
Badge +2
Heb je de Outlook App ?
In deze app kan je toch je telenet account toevoegen ?
Ik weet van mijn zus dat op Iphone deze outlook app ook beschikbaar is dezelfde als Windows 10.
Natuurlijk weet ik niet meer hoe je telenet account daar te importeren maar het is wel mogelijk.
Je kan daarin meerdere accounts combineren, outlook zelf, proximus mail, telenet mail...
Het is de configuratie die niet altijd makkelijk is.
Het gaat niet over mobiele data (3g of 4g) maar het gaat over het gebruik van een telenet email adres (pop of imap) in een wifi netwerk van proximus thuis! En dit zowel op de iPhone als op de laptop PC. Dus ontvangen lukt wel maar versturen niet met mijn telenet email adres op het proximus wifi netwerk thuis!
Reputatie 7
Badge +4
Als je de aanbeveling van Martin volgt (uitgaand: relay.proximus.be), gaat het dan niet?
Ter info:
Zelf gebruik ik frequent "webmail Px "op Tnt Wifi.... voor in/uit (mischien tnt webmail ook eens proberen eventueel)
Je zegt : "Dus ontvangen lukt wel maar versturen niet met mijn telenet email adres op het proximus wifi netwerk thuis! "
inderdaad omdat voor uitgaande mail je geen "relay.proximus.be" gebruikt
probeer daar eens relay.proximus.be in te voeren ipv die van TN om te zien of het dan lukt terwijl je op een Prox netwerk zit.
smtp.telenet.be
POORT 587
BEVEILIGINGSTYPE TLS
SERVERNAAM

imap.telenet.be
POORT 993
BEVEILIGINGSTYPE SSL

dus daar zou je voor uitgaande server op een prox netwerk dit moeten invoeren
Uitgaande mailserver
Adres: relay.proximus.be
Beveiliging: STARTTLS (or TLS)
Poort: 587
Authentificatie: Ja
Reputatie 6
Badge +3
Normaal zou de proximus server zeker niet mogen werken voor het verzenden van Telenet mail !

Hier vind je de juiste uitleg voor Telenet mail.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

Tip: stel Authenticated SMTP in op alle toestellen waarmee je mailt (computer, tablet, smartphone…).

AUTHENTICATED SMTP smtp.telenet.be poort 587 TLS

Meld je aan met je volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.


We zijn hier goed hé :, support voor Telenet op proximus forum... 🤣

Reageer