Telefoonaansluiting verplaatsen + wanneer eindelijk VDSL2??

  • 25 December 2011
  • 9 reacties
  • 1068 Bekeken

Ik heb een appartement gekocht en zou graag het punt waar de telefoonaansluiting uit de muur komt verplaatsen. Ik kan echter niet vinden waar deze kabel het appartement binnenkomt. Kan een technieker dit meten? Bv. hoe lang de kabel is en waar hij ongeveer ligt?


Op mijn huidige woonplaats is er begin september eindelijk VDSL gelegd (na 5j...) De werfheer zei dat we binnen de maand een brief zouden krijgen voor de omschakeling. We zijn nu meer dan 3 maanden verder en nog steeds zitten we op ADSL... Ik heb gelezen dat de omschakeling gratis is tot 31/12/2011 dus ik zou deze omschakeling graag nog dit jaar zien gebeuren. We betalen al 5j 2/3de te veel voor ons abo dus die 50€ gaan we niet betalen bij omschakeling na 1 januari.


Onze login is: bk327052


Bedankt.

9 reacties

de vdsl2 migratie is nog gratis tot 31/01/2012

wat heeft je werfheer te maken met deze migratie?

mvg
De werfheer zei dat binnen de maand we vdsl zouden hebben omdat ze die toen aan het leggen waren. Maar ondertussen na meer dan 3 maanden hebben we nog altijd geen vdsl beschikbaar. We kunnen niet migreren omdat het zogezegd nog niet is... Terwijl hier hier al ligt van begin september.
beste

u kan kijken of vdsl2 beschikbaar is via de belgacom tv beschikbaarheidstest:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow
indien hd beschikbaar is = vdsl2 beschikbaar

indien beschikbaar kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst (0800 22 800) of in een belgacom center

indien niet beschikbaar kan Eva misschien zien of er iets in de planning staat, maar dan zal ze jou gegevens nodig hebben. ik denk niet dat uw werfheer daar enige zicht op heeft

mvg
Die test toont enkel ADSL...

Is het normaal dat dit zoveel maanden duurt voordat we eindelijk aangesloten zijn? (eigenlijk jaren)
er zal altijd wel een goeie reden zijn waarom vdsl2 nog niet beschikbaar is, als klant heeft men daar geen zicht op natuurlijk.

't is wel zo dat voor VDSL2 er een glasvezelkabel moet getrokken worden om de ROP te verbinden met het BGC glasvezel netwerk. in de meeste gevallen breken zie hiervoor enkele straten open. die werken moeten toegelaten worden door de gemeenten, meestal gaan die proberen om die werken te combineren met andere werken, bijvoorbeeld heraanleg van nutsvoorzieningen. dus de vdsl Belgacom planning is hier ook afhankelijk van.

maar je kan vragen via privé bericht aan Eva of ze eventueel al iets in de planning ziet staan.

mvg
In september zijn hier alle straten opengelegd en hebben ze de glasvezel getrokken.

Iemand een idee over het eerste deel van mijn post?
Badge
Beste

tussen het leggen van de glasvezel en een volledige mogelijkheid tot aansluiting gaan meerdere maanden, vermoedelijk is dit voorzien april/mei 2012

muisje
En dus de gratis migratie missen? Kan daar iets aan gedaan worden? Toen we BTV gingen halen in mei 2007 hebben ze ons 6 maanden beloofd. Uiteindelijk zijn dit 5 jaar. AL die jaren betalen we 2/3de te veel voor ons abonnement en dan moeten nog eens 50€ betalen als we dan eindelijk krijgen waar we al die jaren voor hebben betaald?
Badge
BlaBla

volgens de huidige vooruitzichten is uw straat & woning aansluitbaar februari/maart 2012. Wacht deze datum rustig verder af en zie welke promo er dan is. Desnoods nadien contakt nemen met klantendienst. Eerder heeft trouwens geen zin

muisje

Reageer