Vraag

Technieker niet komen opdagen

  • 1 June 2022
  • 3 reacties
  • 394 Bekeken

Beste,

 

Op 10 mei heb ik contact opgenomen met jullie met de vraag om het abonnement van men oma van telefonie en televisie op te zeggen en internet op te starten. Gezien ik het appartement in trek en van thuis uit werk heb ik er internet nodig. De persoon aan de lijn was alles aan het regelen dat ik 25mei een technieker zou krijgen maar toen viel de lijn weg… 

 

Ik bel opnieuw terug, andere medewerker aan de lijn. Deze dame vertelt me dat wat ik vraag niet telefonisch geregeld kan worden, maar ze zag al ‘iets in het systeem vermoedelijk van het vorige gesprek’ dus ik moest nog een dag wachten en als ik niet hoorde van proximus moest ik contact opnemen met jullie. 

 

Dag nadien geen mail/telefoon ontvangen dus bel ik terug, krijg ik te horen dat ik naar de winkel zelf moet ervoor. Ik ga samen met mijn oma naar proximus winkel in wijnegem op 16mei. Telefonie en televisie wordt daar stopgezet, het internet abonnement dat ik vroeg was Internet Maxi aan een promoprijs van 39,99 euro ipv 51,99 euro. Dat gingen ze op 30 mei komen installeren. 

 

Die dag krijg ik een mail binnen met het overzicht voor het internet en zie ik al dat het basispacket gekozen is voor 25euro 100GB. Ik bel de klantendienst en die geeft aan dat dit pas kan aangepast worden na de installatie.

 

Gezien dit allemaal langer duurde dan voorzien heb ik mijn verhuis naar het appartement al een week moeten uitstellen… Op 30 mei zou er iemand tussen 9u en 13u langskomen. Om 12u gebeld of er nog iemand komt maar persoon aan de lijn zei ja ze laten zeker nog iets weten en er is tijd tot 13u.

 

Uiteindelijk niemand gezien die dag, ik bel die namiddag om te vragen wat er aan de hand is en of er nog iemand komt en wanneer die komt. Aan de lijn konden ze niets zeggen want ze wisten niet wat er aan de hand was en jullie zouden mij de dag nadien terug contacteren. 

 

31 mei, uiteraard hebben jullie mij niet gebeld dus heb ik na de middag zelf contact opgenomen. Uw collega vertelde me dat er een technieker ingepland stond op 10juni. Ik geef aan dat dit geen optie is voor mij zo laat pas gezien ik van thuis uit werk en internet nodig heb. En ik kan absoluut niet begrijpen dat wanneer jullie techniekers niet komen opdagen, er pas ± 2 weken later een nieuwe kan komen. Dit is toch geen klantenservice? 

Uw collega zei dat ze mij nog eens zouden bellen de dag nadien voor meer info te geven over wat er mis is gelopen en te bespreken voor een vroeger moment.

 

1 juni (vandaag) Heb ik tussen 9u en 17u niets van jullie gehoord, verrassend… Ik bel jullie op, en na 25minuten en 3 te worden doorverbonden krijg ik iemand aan de lijn die me verteld dat er niets aan te doen is en ik eigenlijk voor 17u had moeten bellen want nu zijn de techniekers niet meer te bereiken en het dus ook een deel mijn schuld is. 

 

Ik heb enorm spijt dat ik bij proximus MOET aansluiten gezien de hele appartementsblok hierop voorzien is. Eerst wordt er een fout abonnement opgesteld, nadien een technieker die gewoon niet komt opdagen zonder te verwittigen, nadien verzuimen jullie het om mij terug te contacteren hoewel dit was meerdere keren was beloofd en het ergste is dat ondanks door jullie fout er pas 11! dagen later een technieker kan langskomen. 

 

Gezien ik telewerk is het hebben van internet cruciaal voor mij, ik eis dat jullie stappen ondernemen om dit allemaal recht te zetten.

 

groet,

 

Marco


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@marcob Mijn excuses voor het laattijdig antwoord en het ongemak. Kan je jouw klantgegevens aanvullen in jouw forum profiel? Dan kijken we dit graag voor je na. Groetjes, Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Ondertussen al enkele maanden verder…

 

Nog steeds het verkeerde abonnement, geen internet maxi, ondanks dat ik meerdere keren hiervoor heb gebeld met de vraag om dit over te zetten én om de de actieprijs te hanteren hierbij. Meermaals hebben ze mij gezegd dat ze dit in orde gaan brengen, maar toch zie ik op mijn facturen dat ik internet basic heb.

 

De installatie kosten van 59euro zouden worden kwijtgescholden gezien ik meer dan 60euro aan mobiel internet had gebruikt in de tijd zonder internet. Daarnaast was er 5euro korting per maand beloofd om te compenseren voorde slechte service. Ook hierbij was niets over terug te zien op mijn factuur.

 

Als ik dan contact met jullie opneem om aan te geven dat de aangerekende factuur kosten niet betaald gaan worden door mij dan weten jullie van niets en gaan jullie ‘een ticket loggen en mij terugbellen binnen 2 dagen’. 

Dit was 2 augustus, ondertussen is het 13 augustus en heb ik dan  zelf maar gebeld. Om doodleuk te horen ja meneer voor die installatiekosten moeten we bekijken, en overzetten naar internet maxi met de korting van voordien dat gaat niet want die actie loopt niet meer.

 

Echt briljant gespeeld van Proximus, reclame maken voor goedkoper internet, en dan zo lang treuzelen dat de actie niet meer loopt. Good job!

Ik had ook al 10 euro administratie kosten gezien jullie een brief met een herinnering hebben gestuurd ter betaling, best grappig als ik zelf jullie opbel om te zeggen dat de rekeningen niet kloppen en daarom deze ook niet ga betalen. Daarbovenop besluiten jullie om mijn internet te beperken en ik eigenlijk niets meer op mijn computer kan doen nu. Ik heb dus uit noodzaak betaald gezien ik een minimum aan internet verbinding nodig heb.

 

Deze klantenservice is echt beneden ALLE peil. Ik ben hier niet over te spreken. Hoeveel uren ik al met jullie heb gebeld, steeds vriendelijk en rustig aan de telefoon blijf, terwijl er eigenlijk gewoon niemand aan jullie kant zijn job eigenlijk doet. Niemand. Er worden tickets gelogd, er wordt vanalles beloofd, maar uiteindelijk betaal ik de volle pot, en dat zelfs voor een abonnement waar ik niet achter heb gevraagd!! 

 

Gezien ik genoodzaakt was mijn openstaande facturen te betalen, en dus meer heb betaald dan nodig was eis ik wel dat dit surplus van 69  wordt teruggestort (59euro van installatiekost en 10euro administratiekosten ter herinnering van een verkeerde factuur) 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Marco Bekaert ik pas deze aanrekening graag voor je aan, vul je in het klantprofiel je gegevens voor mij aan? Groetjes, Heidi

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens op dit forum doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Reageer