Vraag

Te lange wachttijd nieuwe klant


Reputatie 1

Beste,

 

Ik heb een vriendin proximus aangeraden bij haar verhuis, waarbij ze van een andere provider overstapt. Echter, deze aansluiting laat op zich wachten en de helpdesk levert niets op behalve loze beloften als contacteren binnen de 48 uren. Dat gebeurt niet en ze verwijzen naar een achterliggende IT dienst die wij niet kunnen/mogen contacteren. Er ligt een proximus aansluiting, dus ik snap het probleem helemaal niet.

  1. Hoe kunnen we een échte statusupdate krijgen ? Er werd een dossiernr gegeven waarlangs we het probleem zouden kunnen opvolgen maar niemand weet te zeggen hoe.
  2. Hoe langs is de gemiddelde aansluittijd ?

Alleszins geen goeie prestatie van Proximus en de vriendin denkt natuurlijk eerder aan alsnog de concurrentie.

 

Patrick


15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_B Dat is inderdaad geen goede start.Excuses hier alvast voor.Kan u mij het klantnummer , ordernummer, naam adres van uw vriendin bezorgen alsook dossiernummer.dan kijk ik het even na voor u.Dit kan u aanvullen in uw profiel bij opmerkingen. Groetjes,Joel

Reputatie 1

Dag Joel,

 

Ik vond op mijn profiel geen veld opmerkingen maar ik denk dat al het nodige staat in de andere velden gemarkeerd als “privé”.

 

Bedankt,

Patrick

Reputatie 6
Badge +3

Klopt alles waar privé bijstaat kan enkel maar door Proximus medewerkers of technici die onderhoud doen aan het forum bekeken worden.

Dag Joel,

 

Ik vond op mijn profiel geen veld opmerkingen maar ik denk dat al het nodige staat in de andere velden gemarkeerd als “privé”.

 

Bedankt,

Patrick

Met het veld opmerkingen bedoelen ze onder het laatste privé veld “ticket”
 

Info i.v.m. invullen van je forum profiel:
Als je ingelogd bent op het forum
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor Proæimus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 1

Bedankt allemaal, ik heb de info aangevuld.

   
Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_B Er is een probleem in verband met de infrastructuur op het installatieadres. Er is een tussenkomst nodig van verschillende diensten, waaronder IT, om dit recht te zetten. Een 2de ticket werd aangemaakt waarvan je het nummer ook terugvindt in het veld ‘ticket’ in de profielinstellingen. Dit ticketnummer kan je helaas niet online opvolgen, maar wij kijken de status hiervan graag voor jou na. Mijn excuses voor de vertraging. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Dank voor het antwoord. Vreemd dat de vorige eigenaars er Scarlet internet en tv hadden en ik meen dat dat dezelfde hardware is (meen ik; allicht weet iemand het hier zeker).

Hoe lang duren zo’n interventies ? Het is van groot belang gezien thuiswerken bij haar nog steeds de norm is en ze online moet kunnen zijn.

   
Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_B Dergelijke interventies worden steeds met de hoogste prioriteit behandeld. Echter is het voor ons onmogelijk om er een exacte datum op te plakken. Als ik iets hoor, laat ik dit wel steeds aan je weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_B Het nodige werd uitgevoerd door de bevoegde diensten. De technieker komt woensdag 24/06/2020 langst tussen 16u30 en 20u. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Bedankt, de vriendin bracht me op de hoogte.

Ondanks dat zij nu geholpen is, toch jammer dat je bij proximus wel vaker -naar mijn ervaring- moet wachten op een competent medewerker die zaken ook effectief kan nakijken en/of in orde brengen en dingen kan die volgens de telefonische support “niet kunnen”. Weer een gelukje dus dat ik hier wel op de juiste persoon viel.

Reputatie 1

@AntonellaD @Joel M  Helaas, driewerf helaas. De medewerker kwam langs en (ondanks Scarlet bij vorige huiseigenaars) stelde vast dat de inkomende lijn te slecht is voor DTV en internet. Er moet dus een lasser komen.

De betrokken medewerker gisteren heeft dan, omdat de vriendin online moét kunnen, voorgesteld een hotspot te gebruiken en hij zou haar informeren dat dit geregeld was binnen haar proximus abonnement. Ze zou deze morgen een sms ontvangen. Dit is niet gebeurd.

Kunnen jullie dit nakijken wat daar aan de hand is ?

Patrick

   

     

Werd er niet bedoelt dat je gebruik moet maken van je mobiel abonnement, waar proximus dan data volume bijzet, om dan met je smartphone een hotspot op te zetten. 

Reputatie 1

@Martin Klopt uiteraard, hotspot via gsm maar ze wacht op bevestiging dat die data worden toegevoegd. Dat zou bevestigd worden middels sms...

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick_B  Ik zie de optie Mobile Data Free dat gebruikt wordt in zulke gevallen actief staan op beide gsm-nummers. Zou dus in orde moeten zijn. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Alles werkt na enkele bezoeken van medewerkers voor de aansluiting binnenshuis en langs de straat.

Bedankt,

Patrick

     

Reageer