Beantwoord

Te lage downloadsnelheid met Internet Maxi

  • 17 November 2018
  • 4 reacties
  • 1596 Bekeken

Ik heb al jaren internet maxi als onderdeel van een pack. De huidige theoretische download snelheid zou volgens Proximus 100Mbps moeten zijn.
Dat is dus bij mij NIET het geval. Om een of andere reden staat deze zowel in mijn abonnement als in de modem (een BBox2) op 27.7Mbps.
In mijn abonnement:


In de modem:



Mijn reele surfsnelheid ligt - binnen de aanvaardbare marges - in lijn met mijn 27.7Mbps



En VDSL2 is beschikbaar op mijn adres...

icon

Beste antwoord door Johan1973 21 November 2018, 12:39

Bekijk origineel

4 reacties

Daarvoor moet je gaan kijken wat er opgegeven wordt als minimum snelheid en deze is bepalend voor wat je lijn aankan (is functie van verzwakking van je lijn /lengte van de lijn war je op aangesloten bent)
Dit kun je opvragen hier :
http://proximus.be/internetsnelheid
NB: het is niet je soort abonnement die bepaald welke lijnsnelheid je zult halen, geeft alleen aan indien je lijnsnelheid moest hoger is, welke beperking je abonnement oplegt.
Bedankt voor de reactie Martin.
De test die je suggereerde gedaan en dit was de uitkomst voor internet maxi:

Producten

Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload

Maximumsnelheid beschikbaar voor 80.8% van de lijnen met jouw configuratie
93,5 Mbps download - 14,6 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
64,4 Mbps download - 13,8 Mbps upload


Zelfs het gegarandeerde minimum is ruim het dubbele van wat ik heb 😭
Inderdaad je zit blijkbaar in een vectoring zone 1
Om ten volle van de vectoring te kunnen genieten zou je al eerst je bbox2 moete laten omruilen door een bbox3.
Daarom zou ik een Privébericht sturen (klik hier) naar het proximus team om dit aan te vragen aangezien er hier door hen nog niet gereageerd werd en best de link naar je post hier meesturen, namelijk:
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/te-lage-downloadsnelheid-met-internet-maxi-46090/index1.html#post617466
Als je suggereerde, contact gezocht met Proximus, via PM.
Het bleek hem inderdaad -deels- te liggen aan de modem. Ik heb net m'n nieuwe modem ontvangen via UPS, en m'n maximum downoload snelheid is gestegen van 27 naar 55 Mbps... Bijna het dubbele.
Problem -as well as - solved! 🙂

Reageer