Beantwoord

Storing of kapotte router?


Reputatie 3
Badge +1
Vanavond 2x de router opnieuw opgestart omdat ineens internet verbinding wegviel, 1x vroeg avond en zojuist (22:00) nog eens. Was er misschien een storing in omgeving Neerpelt of is m'n router aan vervanging toe?
icon

Beste antwoord door Wim VL 19 June 2018, 12:15

Bekijk origineel

12 reacties

TUI: Na 22 u zal je hier geen reactie meer krijgen op het forum van het Proximus team en is het afwachten tot ze morgen terug langs komen voor technische problemen kun je wel bellen tot 24u naar de helpdesk 080022800
Hier deze middag van 't zelfde, en 't is niet de eerste keer dat internet plots wegvalt. Vandaag zelfs 3 x. Eergisteren kon ik de usb stick niet meer benaderen en was het hoofdmenu zo goed als leeg, enkel de lijstkoppen, niks meer van het netwerk te bespeuren.
Voorlopig werkt het terug, maar nog steeds een lege menu.
Morgen komt een technieker naar de Bbox-3 kijken.
Ben benieuwd ...
Reputatie 3
Badge +1
@martin om 22:00 kan ik ook weinig aan een kapotte router doen
Ik wilde gewoon ff weten of iemand meer er last van heeft gehad om te kijken wat het probleem zou kunnen zijn ... bellen kon ook ja
Reputatie 7
Badge +4
Dag Stefanie,

ik zie inderdaad tamelijk wat onderbrekingen, zet je de bbox dagelijks af of laat je die normaal gezien altijd aan staan?

MVG,

Wim
Reputatie 3
Badge +1
Beste Wim, ik zet hem meestal uit als ik niet thuis ben dus de meeste onderbrekingen ben ik zelf :-)
Gisteravond is de box om iets van 17:39 en later tegen 22:00 spontaan afgeslagen, eerst dacht ik aan een storing maar na een tijdje toch de router maar opnieuw opgestart, dat hielp dus dat om 22:00 u maar meteen geprobeerd en ook dat hielp. Vanmorgen niks aan de hand en zelf uitgezet toen ik ging werken
Reputatie 7
Badge +4
Ik stel voor dat we toch eens je bbox omruilen naar een nieuwe type. Dit kan via ups. Kan ik je gsm nummer krijgen alsook de code van een ups punt in je buurt https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL ?
Gelieve te sturen via deze link: https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 3
Badge +1
D'r zit een proximus center vlak bij, kan ik net zo goed daar even binnen springen denk ik
Reputatie 7
Badge +4
Helaas hebben de centers geen materiaal meer ter beschikking.
Reputatie 3
Badge +1
Maar ik wacht toch nog even af of het een blijvend iets of een incidentje is voor ik iets ga loshalen en omruilen
Reputatie 7
Badge +4
Je geeft ons maar een seintje Stefanie. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 3
Badge +1
Ik wil toch nog even melden: het uitvallen bleek een eenmalig dingetje, is sindsdien niet meer voorgekomen, hadden jullie me bijna het hele gedoe van een router omwisselen aangepraat terwijl het probleem waarschijnlijk toch gewoon bij jullie heeft gelegen
Ik had dat antwoord over het omruilen al als beste antwoord aangeduid, maar daar kom ik nu op terug
Toch wat bijkomende info: Als je toch met een oud type router bbox2 zat, is het wel zo dat deze aan uitsterven toe zijn en toch vroeg of laat ging vervangen worden door de bbox3 die beter is, alleen in het feit al dat de wifi-normen die hij ondersteunt beter zijn en ook naast de 2GHz band ook een 5 GHz band ondersteunt die veel minder gestoord wordt als de druk bezetten 2.4 wifi band van de bbox2 en ook Vectoring ondersteunt waardoor je op een VDSL vectoring lijn hoger snelheden kunt halen.

Reageer