Vraag

Storing door incident

  • 11 October 2019
  • 37 reacties
  • 757 Bekeken

Is er iemand die mij kan zeggen hoelang de "hinder door een incident" in Bierbeek nog gaat duren? Het is ondertussen al 36 uur dat wij zonder telefoon, tv en internet zitten en aangezien ik van thuis uit werk heb ik datwel nodig. Bij Proximus krijg ik nog telefonisch, noch op mail, noch via chat enige reactie. Al mijn werk via smartphone en 4g blijven doen is geen optie. Dus ... hoe lang nog????

37 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi, ik zie dat er momenteel wel signaal zou moeten zijn op je modem en je op internet moet kunnen

Gelijkaardig probleem. Sinds maandag (het is nu woensdag) geen telefoon/internet/tv meer. De vaste telefoon geeft geen signaal. Heb 0800 22 800 met mijn GSM van het werk gebeld, en daar krijg ik enkel boodschap “hinder door incident”. Is er iemand die kan zeggen hoe lang dit kan duren?

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs Ik zie geen signaal toekomen op je modem (b-box3). Heb je de modem al eens herstart door deze kort van stroom te onderbreken? Zijn de kabeltjes nog correct aangesloten? Als alles goed  zal er best een technicus ter plaatse komen. Stuur gerust enkele datums door wanneer dit voor jou kan passen.

Beste Samuel,  de b-box3 hebben we al verschillende malen herstart. Lampjes branden, maar de synchronisatie blijft knipperen. Er komt helemaal geen signaal binnen, want ook onze telefoon geeft geen teken van leven/zoemtoon. Probleem lijkt dus extern te liggen. Maar als er iemand spoedig langs kan komen...zou fijn zijn. Alvast bedankt voor de moeite.

Tijdens het laatste gesprek met de helpdesk (maandagavond) meldde men ons dat de reden een incident met een kabel op een bouwwerf in onze buurt was en dat het probleem uiterlijk dinsdagmiddag opgelost zou zijn. Sindsdien geen live contact meer gehad met de helpdesk > enkel automatische boodschap ‘hinder door incident”

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs Ik heb een afspraak gemaakt voor vandaag 28/11 in de namiddag tussen 12u30 en 16u30.

Wat houdt de afspraak in? Moet de monteur binnen zijn of kan hij op basis van ons telefoonnummer werken van  buitenaf? Zojuist ook melding op de GSM gehad dat het incident verholpen zou zijn, maar nog geen verbinding/telefoon werkt nog niet.

Reputatie 7
Badge +4

@Erik Buijs  Het kan zijn dat de technicus binnen de installatie moet komen nakijken, het is in elk geval de bedoeling dat de technicus binnen kan indien nodig. De technicus is nodig omdat het van op afstand niet kan opgelost worden.

De technicus is langs geweest en heeft alles getest. Er is zoals we zelf al vastgesteld hadden geen extern signaal. De lijn die door de voorgevel onze woning binnenkomt is dood. Hij is ook gaan kijken in de naburige schakelkast op straat, maar ook daar niks gevonden. Nieuwe afspraak vastgelegd voor 2 december! Maar ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren, want niemand schijnt te weten WAAR nu werkelijk het probleem zit. Wat voor nut heeft het om maandag nog eens bij ons langs te komen? Kan iemand me de werkwijze eens uitleggen? Hoe gaat e.e.a. in zijn werk? Helaas blijft de onduidelijkheid en het communicatieprobleem met de telecom(municatie) operator duren!

Op maandagavond hoorden we van de helpdesk dat het probleem veroorzaakt was omdat er een incident met een kabel zou zijn geweest op een bouwwerf in onze wijk. Als dit gemeld is bij Proximus, moet iemand daar toch van op de hoogte zijn? Wie volgt de herstelling op die werf op?

Reputatie 5
Badge +2

gisteravond rond 23.30 was er plots geen tv en internet meer, ik heb gebeld en toen melde men dat er een storing was door een incident op de lijn.  Enfin ik mocht op het einde van het gesprek mijn gsm nummer ingeven en ik zou een sms krijgen toen het opgelost was, vanmorgen om 6 uur was het nog niet opgelost.  Nu wel, dus alles is opgelost maar een sms heb ik nooit gekregen.  ‘t is maar om dit te melden.  Alles werkt nu weer perfect en het was ook ‘s nachts niet veel last van gehad, er waren wel aflevering van macgyver aan het opnemen op zes, die staan wel als opgenomen, Ik weet niet of dit kan, als je geen internet heb en geen tvverbinding, maar enfin ik zal wel zien. 

Reputatie 7
Badge +4

Jammer te horen dat de communicatie niet helemaal duidelijk was voor u.

Er was inderdaad een kabel beschadigd bij de werken in de buurt. Deze kabel is hersteld, maar blijkbaar was het probleem bij u hierdoor nog niet opgelost. De technieker die dan bij u ter plaatse geweest is heeft gecontroleerd of er eventueel nog een bijkomende oorzaak was, maar dat bleek niet het geval. Wat hij wel heeft kunnen vaststellen is dat er op uw lijn toch nog een kortsluiting zit op de buitenkabel. Hiervoor komen maandag de lassers langs die die kabel zullen herstellen. Dan zou het probleem helemaal van de baan moeten zijn.  

Als u een GSM-abonnement bij ons in uw pack hebt, kan ik wel extra data toevoegen om er zo voor te zorgen dat u ondertussen toch kan surfen en eventueel TV kan kijken via de pickx-app.

Reputatie 5
Badge +2

eventjes gecheckt en de opname na de panne is wel degelijk opgenomen, dus alles gebeurd blijkbaar op jullie server ook al is er hier geen verbinding als het geprogrammeerd is

Sinds afgelopen maandag hebben we geen connectie meer met Proximus. Binnenkomende lijn is dood en dit zou volgens helpdesk ook het gevolg zijn van een beschadigde kabel ergens in onze wijk. Gisteren heeft een technieker hetzelfde bij ons vastgesteld: de lijn is dood. Maar wie kan me zeggen hoe en wanneer de beschadigde kabel wordt hersteld? Sinds maandag  25/11 geen TV/telefoon/internet!

Sorry, voor het dubbele bericht, ik had niet door dat vorige aan mij gericht was. Bedankt voor de info!

Nog even voor de duidelijkheid: de beschadigde kabel bij ons in de buurt is hersteld, maar zorgt nog voor kortsluiting op onze lijn. De lassers zullen dit aanstaande maandag herstellen. Dan is de afspraak voor maandag 2 december dus niet bij ons maar op de plaats waar de kabel beschadigd was. Wij moeten daarvoor dan ook niet thuis aanwezig zijn lijkt me. Is dat correct?

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb toch zojuist een sms gekregen, dit antwoord op mijn eerder bericht, soms is het moeilijk te weten op wie er geantwoord wordt als de naam niet genoemd word, misschien dit in het vervolg doen

Reputatie 7
Badge +4

Sorry voor de verwarring. Het bericht van Valencia stond er nog niet toen ik begon te antwoorden.

Nog even voor de duidelijkheid: de beschadigde kabel bij ons in de buurt is hersteld, maar zorgt nog voor kortsluiting op onze lijn. De lassers zullen dit aanstaande maandag herstellen. Dan is de afspraak voor maandag 2 december dus niet bij ons maar op de plaats waar de kabel beschadigd was. Wij moeten daarvoor dan ook niet thuis aanwezig zijn lijkt me. Is dat correct?

Dit klopt gedeeeltelijk. De lassers moeten dit waarschijnlijk buiten herstellen. Het kan ook op de kabel zitten die uw woning binnen komt. Maar zelfs als het problem buiten ligt is het toch best dat er iemand thuis kan zijn of kan langskomen  indien nodig om alles goed uit te testen en zeker te zijn dat alles in orde is.

Bij de storing staat een gsm 0499xxxxx6 waarop de lassers u zullen contacteren voordat ze ter plaatse komen. Dan kan je dit met hen bekijken.

 

Hallo,

sinds deze middag geen externe connectie meer en dus geen internet noch telefoon ( steeds bezettoon); ook 4G slechte verbinding en tergend traag. Modem al uitgezet, herstart etc maar geen adsl signaal dat modem bereikt. Als ik bel ook de melding dat er een gekend incident heeft plaatsgevonden en alles wordt gedaan om te verhelpen….8 uur later noch steeds status quo. Gezien de andere berichten hier begin ik me zorgen te maken en zou graag een timeline krijgen wanneer alles weer normaal zal zijn.

misschien toevallig maar gisteren stond Technisch medewerker van Proximus bij mijn overbuur op de stoep…

hoor graag snel wanneer dit euvel verholpen zal zijn.

met vriendelijke groeten,

Jaak

Reputatie 7
Badge +4

Er was eerder vandaag inderdaad een algemeen probleem maar dat is reeds opgelost sinds deze namiddag. Ik zie dat uw lijn inderdaad nog steeds geen signaal heeft. Kan u de modem eens herstarten en zien of het lichtje ‘dsl’ terug constant begint te branden ? Indien niet zullen we een afspraak moeten maken zodat een techieker dit ter plaatse verder kan nakijken.

Herstart brengt geen verbetering…..helaas.

enkel Power en LAN lichtje brand

Reputatie 7
Badge +4

ik boek een afspraak voor je. Kan je me een GSM-nr doorgeven (dit mag wel via privé-bericht) zodat de technieker je daarop kan contacteren ?

Past het voor u morgen tussen half 1 en half 5 ?

Ook de telefoon doet het nog steeds niet, duidelijk extern probleem dus.

ik kan best bereikt worden op gsm 04*******8 voor afspraak.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb een afspraak geboekt voor morgen tussen half 1 en half 5. Als dit niet lukt voor u kan u dit eventueel aanpassen via My proximus. Fijne avond nog.

Gisteren van om 15 u tot 21u30 geen Internet en tv heel vervelend als je van thuis uit werkt.

Is niet de eerste keer vorige week ook al .ik denk dat het tijd word dat ik als klant overstap naar ergens anders.

 

Reputatie 7
Badge +4

@katty deleu  dat is jammer om te horen. Werkt ondertussen alles terug zoals het hoort? Is er iets dat we voor je kunnen doen? 

Ja het werkt maar voor hoelang weer voor er terug storingen zijn.

Heb in het verleden al eens voor gebeld wat ze konden doen of betekenen voor mij na zo een vervelend voorval.

Als je van thuis uit werk loop ik heel wat achterstand op.

 

Reageer