Vraag

Stopzetting van gratis webruimte

  • 24 February 2021
  • 23 reacties
  • 884 Bekeken

Reputatie 1

Ontving net het mailtje “Stopzetting van gratis webruimte”

Ik heb dat ooit eens gebruikt om te testen, heb er voor de rest niet veel mee gedaan.

Als ik verder geen gebruik van deze dienst wil maken, wordt de inhoud op deze ruimte dan gewoon gewist, of moet ik die zelf opruimen ?

In dat tweede geval moet ik wel wat hulp hebben, want ik ben mijn wachtwoord vergeten ;-)


23 reacties

Prox kan deze wissen voor u  als ze hier straks langskomen.

Webruimte, hoort Proximus Cloud daar ook bij?

neen.

Ongelooflijk dat Proximus eenzijdig verschillende opties van mijn abonnement kan stopzetten. Eerst de sim-kaart voor mijn tablet, daarna mijn domeinnaam en vervolgens ook nog mijn webruimte die ik al meer dan 20 jaar gebruik. Om dit op te lossen zal ik (behalve al het extra werk waar ik niet om gevraagd heb) bij andere providers zeker 150 euro extra per jaar moeten betalen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik na meer dan 30 jaar klant op die manier behandeld wordt.

Proximus is bovendien blijkbaar niet bereid om een minimale compensatie te voorzien…

Ik ben echt verbaasd dat men op deze manier met trouwe klanten omgaat!

Patrick Boucneau

Herk-de-Stad

IK ben nog altijd op zoek naar e-mail hierover

tot nu toe : ik ontving geen e-mail  met boodschap dat webruimte zou stop  gezet worden.

Ik vraag me af of dit zomaar kan ?

Heeft men een gratis alternatief ?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @vdam dossier 48358722 is intussen in behandeling. De betrokken dienst zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Beste @vdam,

 

Dit kan inderdaad zomaar. Proximus heeft me enkel laten weten dat ik om nog eigen webruimte te hebben, moet overschakelen naar een veel duurder abonnement voor bedrijven. Geen enkele compensatie, niets… Ben benieuwd wat ze jou gaan vertellen. Misschien heeft @HeidiE voor jou een ander aanbod dan voor mij?

 

Vriendelijke groeten,

Patrick Boucneau

 
Reputatie 7
Badge +3

@Patrick Boucneau  Je kan hierover best contact opnemen met onze dienst dat instaat voor DNS/Hosting. Dat kan via e-mail op dnsmaster@proximus.com of telefonisch op het gratis nummer 0800 23 452. Groetjes, Antonella

dit krijg ik als antwoord van dnsmaster.

“De webruimte users.belgacom.net/xxxxxxx was een onderdeel van de gratis Belgacom.net abonnementen die in het verleden werden aangeboden.

Deze gratis service werd vanaf deze maand stopgezet”

 

nog straffer  ik  kan zo’n email met verwittiging van stoppen zelfs niet terug vinden,

ik ben mijn data kwijt , want kan niet meer aan mijn opgeladen website .

ik probeer een klacht in te dienen bij proximus  

 en  als dit niet opgelost wordt door te copieren naar een andere gratis hosting , denk ik contact ga nemen met de ombudsdienst en klacht indienen voor contract breuk !

verdorie Patrick , je schrijft daar zo iets , ik geloof dat mijn sim-kaart voor mijn tablet ook  geblokkeerd is 

Hallo Proximus,

Hier hetzelfde probleem. Ik gebruik al jaren een users.belgacom.net website om de opbrengst van mijn zonnepanelen te loggen (gegevens van 2009...). Anderzijds maak ik geregeld backups naar een andere …. jazeker…. users.skynet.be website.

Tot mijn grote verbazing stel ik vast dat geen van beide nog bereikbaar zijn. Niet via de webbrowser, en niet via de FTP-client. Plots! Ook ik heb -tenzij wat hierboven vermeld staat- geen enkel bericht gelezen van het stopzetten van die dienst, laat staan van voorstel voor gelijkwaardig alternatief.

Ik heb ondertussen (sinds vorige week) al meer dan 3 uur (ja, drie uur) met Proximus aan de lijn gehangen. Verschillende medewerkers aan de lijn gehad, en tevens lang naar wachtmuziek mogen luisteren… Alleen de medewerker die ik vandaag aan de lijn had, wist me min of meer te vertellen dat die dienst zou stopgezet worden, maar kon ook op geen enkele manier meer informatie geven, laat staan de sites -al was het maar tijdelijk- opnieuw activeren zodat ik mijn gegevens kan veiligstellen en netjes verwijderen.

Er werd me -opnieuw- beloofd nogmaals terug te bellen. Morgen. We leven op hoop… en veel geduld.

Een ding is zeker, de plotse stopzetting zonder correcte communicatie die me zou toelaten me voor te bereiden, is geen slimme zet, Proximus. Ik ben al vele jaren trouwe en tevreden klant, ja zelfs promotor, en ik durf te hopen dat dit dom voorval een “vergissing” van een verstrooide manager was, en spoedig rechtgezet wordt, zo niet zal ik mijn mening moeten herzien….

Wachtend op jullie verlossend telefoontje,

Geert

Louter ter inlichting:
Dit is de inhoud van de mail die je zou moeten ontvangen hebben

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/users-skynet-be-xxx-werkt-niet-meer-sinds-3juni-53672?postid=683135#post683135

Maandag pas komen de Prox forummedewerkers hier terug langs.

Hallo Martin,

je hebt gelijk. Ik heb dat bericht inderdaad toch ontvangen. Op 24 februari. Ik heb er diezelfde dag op gereageerd met de vraag me te verduidelijken over welke webruimte het precies gaat. Jammer genoeg nooit antwoord op gekregen en daarom heb ik nooit een link gelegd met de websites die vandaag zijn verdwenen.

Ik ben vandaag teruggebeld door een competente en vriendelijke Proximus medewerker die duidelijk wel weet wat er gaande is. Hij kon me jammer genoeg ook niet direct verderhelpen, maar heeft het probleem wat ik ondertussen al de 5de of 6de keer heb uitgelegd wel begrepen en zal ervoor zorgen dat de bevoegde diensten in de komende dagen me zullen helpen om mijn gegevens te recupereren en wat uitleg geven over wat precies verdwijnt en wat blijft. Wordt dus vervolgd. 

Wat ik tot nu toe heb begrepen: de gratis webruimtes, eindigend op “.net”, (zoals users.belgacom.net/...) worden afgeschaft. De e-mailadressen, eindigend op “.net” blijven wel bestaan.

Wat me nog niet duidelijk is, is wat er gebeurt met de gratis webruimtes, eindigend op “skynet.be”. 

Zoals gezegd, wordt vervolgd...

zelfde geldt voor users.skynet.be die zijn ook vervallen of kort gezegd alle gratis webruimtes die Proximus/(Belgacom) aangeboden heeft.

Reputatie 7
Badge +3

@vdam Dossier 48358722 werd opgemaakt voor de bevoegde dienst op 05/06. Een dossierbeheerder zal je hierover verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

Ik kan alvast melden dat ik, na heel veel omzwervingen heel lange wachttijden, meermaals doorverwezen geworden te zijn naar een “black hole”, meermaals hetzelfde verhaal uitleggen aan mensen die het telkens in Keulen hoorden donderen, uiteindelijk toch gecontacteerd werd door iemand met de nodige wil, competenties en bevoegdheid om het probleem te verhelpen.

De oplossing was tijdelijk (gedurende 2 uur) mijn verschillende webruimtes opnieuw toegankelijk te maken zodat ik via een ftp-toegang mijn gegevens kon recupereren.

Daarmee heb ik weliswaar geen nieuwe gratis webruimte, maar tenminste wel mijn gegevens terug waarmee ik de webruimte elders kan opbouwen.

Dankjewel Proximus.

Een tip of aanbeveling: zorg dat jullie eerstelijns medewerkers veel beter geinformeerd zijn en duidelijke instructies krijgen om een dergelijk eenvoudig ticket onmiddellijk naar de bevoegde dienst door te sturen. Dat zou veel tijd, geld en frustratie besparen, niet alleen van jullie klanten, maar ook voor jullie eigen diensten.

Een heel kleine moeite, waar we allemaal beter van zouden worden, niet?

Toch bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@GeertU Bedankt voor de info en ik ben blij dat je jouw gegevens hebt kunnen recupereren. Groetjes, Antonella

Hier hetzelfde verhaal! Vorige week bij proximus een vraag gesteld omtrent onze webspace. Er werd een dossier aangemaakt. Vandaag (na 7 dagen nog geen antwoord) één dan lang met ongeveer 6 medewerkers gebeld. De laatste wist mij te vertellen dat de gratis webruimte stopgezet wordt. Ik heb de hele mailbox nagegaan: we hebben daar nooit bericht van ontvangen.

De medewerkers zijn dus blijkbaar totaal niet op de hoogte!

Wat zou mijn oplossing zijn? De technische dienst stuurt mij naar de commerciële dienst en vice versa...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @secretariaat kun je op het profiel het klantnummer invullen waaronder deze webruimte werd gebruikt? Mvg, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@secretariaat 

en geef ons een seintje als alle gegevens zijn ingevuld

heb je ook het dossiernummer ?

groeten

Tina

dosiernummer 48583387

Reputatie 7
Badge +3

@secretariaat 

beste, dit dossier werd net afgesloten met de melding : 

“onder dit klantnummer is geen dns of hosting terug te vinden”

Kan je via je profiel of privébericht meer info sturen ? website of gebruikte mailadressen of … ? 

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@secretariaat Inmiddels werd hier een nieuw dossier voor opgemaakt (48650751). Verder kan je hierover best contact opnemen met onze dienst dat instaat voor DNS/Hosting. Dat kan via e-mail op dnsmaster@proximus.com of telefonisch op het gratis nummer 0800 23 452. Groetjes, Antonella

Reageer