Vraag

Stopgezette (vroegere gratis) domeinnaam nog steeds als optie bij aanmaak emaillais Myproximus?

  • 9 January 2022
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Ik merk op MyProximus dat men bij reeds langere tijd bestaande mailboxen, nog steeds de optie zie staan om een nieuwe alias aan te maken met de bijna reeds jaar geleden stopgezette gratis domeinnaam. Geen idee of dit effectief werkt of wat gebeurd als men dit zou proberen.

Ook kreeg ik vrijdag nog een mail van Proximus ivm “WhoIs” informatie van deze in februari vorig jaar stopgezette gratis domeinnaam.

Ik vermoed een bug in Myproximus of dat men deze domeinnaam om een of andere reden nog gereserveerd houdt of moet houden?

Bij recenter aangemaakte mailboxen kun je de stopgezette gratis domeinnaam niet kiezen voor aliassen.  Dus enkel bij de mailboxen die al bestonden voor stopzetting.

Ik hoop echter dat in geval van dit laatste de volledige stopzetting van deze gratis domeinnaam of het verwijderen van deze optie om aliassen met deze stopgezette domeinnaam  aan te maken, geen andere gevolgen zal hebben voor de bestaande mailboxen en daaraan gekoppeld skynet.be en proximus.be aliassen.

Iemand die hiervan meer weet?

 

 


3 reacties

Dit heeft volgens mij iets maken met het feit dat als Je bvb een mailadres met domeinnaam hebt, dat deze beiden bij opzeg 18 maanden moeten behouden blijven.

Die termijn van 18 maanden geldt trouwens ook voor een mailadressen zonder domeinnaam bij opzeg bij uw provider.

Ik heb ook opgemerkt dat de domeinnaam die ik reeds een jaar geleden opgegeven heb bij proximus nog steeds op mijn naam staat, gecontrolleerd via Whois … ? (En mij gemeld door een proximus e-mail vanwege whois) Ik heb dat nagevraagd bij de DNSmaster van proximus en die beweert dat het tot één jaar kan duren voor die records aangepast worden. Ik heb zwaar mijn twijfels bij deze uitleg aangezien het niet direct updaten van whois en dus DNS tabellen een directe impact heeft op de info op alle DNS servers wereldwijd.  

Zet in ieder geval Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

je kan ook  Email sturen: dnsmaster@proximus.com

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

@Proximus_forummedewerkers zie ook andere melding van @PeterDS78  ivm domeinnaam

hier → oude-domeinnaam-duidelijk-niet-dood | Proximus Forum

Reageer