De laatste tijd hebben we continu problemen met onze BBox3, telkens gaat het rode lampje van de WiFi branden: IP conflict. Om dit op te lossen heb ik in de DHCP instellingen van de modem statische IP adressen toegekend. Nu is het probleem dat ik nu 10 apparaten een statische IP heb gegeven, maar het lukt me niet er meer toe te voegen. Ik krijg geen error of dergelijke, en de optie is er voor een nieuwe aan te maken. Maar als je dan op 'OK' klikt en daarna de instellingen nog eens checkt staat hij er niet bij.
Met smartphones, tablets, laptops en pc's zit je natuurlijk snel aan meer dan tien apparaten. Hoe komt het dat ik geen extra statische IP's meer kan toevoegen? Best irritant want de IP conflicten blijven nu ontstaan. Het is iets minder dan voorheen maar toch gebeurt het nog dagelijks. De reden dat ik dit wil oplossen is omdat ik merk dat het internet vertraagt wanneer er veel IP conflicten zijn. We hebben ook twee extenders en wanneer deze een IP conflict krijgen hebben de apparaten die via de extender met WiFi verbonden zijn geen verbinding meer.
Verder vind ik eigenlijk dat die IP conflicten niet zouden mogen voorkomen. Vroeger hadden we dit ook niet.