Beantwoord

Standaard wachtwoord werkt niet meer na hard reset

  • 11 July 2019
  • 8 reacties
  • 419 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hellow Proximus,

Na connectieproblemen met de wifi heb ik een hard reset uitgevoerd.
Na het uitvoeren hiervan kan ik niet meer inloggen op de WiFi met het standaard wachtwoord...
Net na de reset connecteren mijn Apple apparaten ff met de router op 5Ghz maar dan gaat het 5Ghz direct weg...

Hoe krijg ik dit terug goed ?
icon

Beste antwoord door Martin 11 July 2019, 20:31

Bekijk origineel

8 reacties

normaal na een reset van de decoder wordt het wachtwoord van je wifi alsook dit van je user wachtwoord om in te loggen op zijn interface, er ingezet zoals je die terugvindt op de sticker van je bbox3

Reputatie 2
Badge +1
normaal na een reset van de decoder wordt het wachtwoord van je wifi alsook dit van je user wachtwoord om in te loggen op zijn interface, er ingezet zoals je die terugvindt op de sticker van je bbox3



Zoals ik reeds zei heb ik dit dus geprobeerd...
Ik heb veel ervaring met het resetten van bboxen... ?

Voor mij ligt het probleem dat het standaard wachtwoord geweigerd is...
Reputatie 2
Badge +1
Veranderd is bedoel ik
Dan zal je inderdaad moeten afwachten tot een proximus medewerker je post hier doorneemt om je verder te helpen. (komen langs hier tot 22u)
Reputatie 7
Badge +4
hi greg
kan je ons je klantennr of lijnnr doorgeven via prive of dit toevoegen aan je profile ?
dan kijk ik dit even voor je na
mogelijk ging er iets mis met de reset en dan kan ik nog even een reset vanop afstand proberen
indien je wifi wachtwoord veranderd is zou dit na een reset terug op standard moeten staan maar ik kijk het even na
Reputatie 2
Badge +1
hi greg
kan je ons je klantennr of lijnnr doorgeven via prive of dit toevoegen aan je profile ?
dan kijk ik dit even voor je na
mogelijk ging er iets mis met de reset en dan kan ik nog even een reset vanop afstand proberen
indien je wifi wachtwoord veranderd is zou dit na een reset terug op standard moeten staan maar ik kijk het even na


Deze staat er reeds in...
Wel dat is dus niet gebeurd...
Ik heb een tijdje terug de instelling in mijn bbox veranderd dat het 5Ghz netwerk wordt toegevoegd aan mijn 2,4 netwerk.
Wanneer ik een reset uitvoerde merk ik dat mijn Apple apparaten connecteren op de standaard 5Ghz netwerk, maar na een paar minuten verdwijnt dit netwerk en kan ik met het standaard wachtwoord niet meer connecteren op het 2,4 netwerk...
Jullie collega’s hebben mij telefonisch beloofd om mij vandaag een nieuwe bbox op te sturen maar ik heb nooit een bevestiging gekregen via mail of dergelijke...
Ze hebben gisteren trouwens reeds vanop afstand ook bij Proximus vandoor afstand een reset uitgevoerd en dit dus met hetzelfde resultaat...
Ook wil ik benadrukken dat internet voor de kabel wel gewoon werkt...
Ter info: ik had ook problemen als WAVE opstond dus met één SSID voor beide 2.4 en 5.0 wifi. heb dan WAVE terug uitgezet en tot nu toe geen problemen meer mee gehad.
Niet alle toestellen reageren daar goed op al je met WAVE werkt.
Anders moet je ook eens proberen door die WAVE uit te schakelen.
(http://192.168.1.1 > inlognaam = User en User password zoals het op je sticker van de bbox staat)
Reputatie 7
Badge +4
Als je maar 1 SSID ziet, klopt het inderdaad dat dit problemen kan geven met Apple-toestellen en kan je dit inderdaad best afzetten zoals Martin zegt.
Kan je eens controleren of er onderaan op de modem (als je hem van de sokkel draait) geen sticker hangt met een andere code dan achteraan op de B-box ? Misschien dat je het op die manier opgelost krijgt ? Indien dat werkt stuur ik je alsnog die nieuwe B-box op, want ik vind nog geen aanvraag terug daarvoor.
Op volgende link kan je de winkel kiezen waar ze het leveren : https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL. Kan je op je profiel ook een GSM-nr aanvullen waarop je dan verwittigd kan worden als het pakje is aangekomen ?

Reageer