speedtouch thomson st536 v6 werkt niet onder windows 7

  • 22 February 2011
  • 8 reacties
  • 1319 Bekeken

Onder windows vista werkt de speedtouch perfect. Vandaag wou ik deze installeren onder windows 7 maar het apparaat wordt niet herkend door de windows 7.

Bestaan er windows 7 drivers voor dit toestel?

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Neen.

Je kan best eens nagaan of VDSL2 voor jou beschikbaar is. Bel hiervoor naar 0800 22 700 en vraag eventueel om omschakeling. Voor 50 euro activatiekost krijg je de bbox2 er gratis bij.
Beste andy.1148,

Er bestaan, tot zover ik weet, geen USB drivers die werken onder Windows 7 voor deze modem. Een oplossing is de modem aansluiten via Ethernet in plaats van USB, hiervoor heb je immers geen drivers nodig.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Fijn. Heb ik de voorbije dagen mijn tijd verloren.

En hoe moet dat gebeuren? Op de modem staat achteraan duidelijk "ethernet" vermeld, en aan de zijkant van mijn laptop is een vergelijkbare aansluiting te vinden.

Volstaat het gewoon de gepaste kabels in te pluggen en Windows 7 het werk te laten doen?

Of is dat te simpel?

Bij voorbaat dank
Beste patrik,

Als je een verbinding maakt door middel van een USB kabel te gebruiken dan had je een inbelverbinding nodig. Nu maak je een verbinding via een ethernetkabel. Dus nu kan je de gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord) handmatig in de modem invoeren. Via de webinterface van de modem. http://192.168.1.1/

Of je kan ook gewoon een breedbandverbinding aanmaken op uw pc.

Met vriendelijke groeten,

Eva.
Sorry voor deze laattijdige reactie en de laattijdige bedanking.

Dat met het IP nummer wilde niet lukken. Ik heb dan maar zitten klooien tot er een verbinding was, ook al bleef ik de vraag krijgen in te loggen.

Toen ik weer Internet nodig had heb ik gezien dat de verbinding onder de LAN verbindingen stond, en heb het icoontje met het bureaublad verbonden, waarna het geheel best goed werkt. Misscien niet zoals het moet, maar het werkt wel. Met de wizzard van Windows werd wel naar een verbinding gezocht maar niet gevonden. Nu, ik sluit maar om de 4 à 5 een computer aan op het net, en netwerken zijn niet echt mijn specialiteit.

In elk geval, bedankt Eva
Dag Eva,


Ook wij zitten met hetzelfde probleem. Speedtouch Thomson st536 v6 en een nieuwe laptop met Windows7.

Als ik het goed begrijp moeten we een ethernet-kabeltje kopen en daarmee de ethernet-uitgangen op laptop en modem verbinden.

We zijn echter niet zo'n computerexperts en we begrijpen niet zo goed wat we daarna precies moeten doen. Kan je dit even uitleggen voor dummies?


Alvast bedankt.
Reputatie 2
Badge +1
Best naar de BGC winkel gaan en vragen om omruiling naar BBOX2.
We zijn daar gaan informeren, maar we zouden daarvoor 99 euro moeten betalen en dat zien we toch niet zitten :-(

Reageer