Beantwoord

Speed Internet connection test niet juist

  • 17 January 2018
  • 7 reacties
  • 291 Bekeken

Hallo,

Ik heb momenteel een Proximus Internet Start abonnement en overweeg om te upgraden naar Maxi abonnement. Na een internet snelheid connectie test op de onderstaande link, krijg ik echter een verrassend resultaat:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

De test geeft aan dat ik maximum 3,7 Mbps download - 0,4 Mbps upload zou hebben. Met mijn huidig Internet Start abonnement heb ik echter al 57Mbps download, dus er klopt hier iets niet... Ik heb test uitgevoerd op basis van mijn vast nummer. Indien ik test uitvoer op basis van adres krijg ik hetzelfde vreemde resultaat. Is dit een fout in database van Proximus en hoe kan ik dan wel een betrouwbare schatting van de snelheid bekomen?



Gr,
Nicolas
icon

Beste antwoord door Martin 17 January 2018, 10:57

Bekijk origineel

7 reacties

De test geeft aan dat ik maximum 3,7 Mbps download - 0,4 Mbps upload zou hebben. Met mijn huidig Internet Start abonnement heb ik echter al 57Mbps download, dus er klopt hier iets niet
Je hebt twee verschillende zaken:
1) de snelheid die je lijn aankan = lijnsnelheid (grofweg de lengte die dit bepaald) is bij u 4/0,5 Mbps je zit dus op ADSL
2) de snelheid die je abonnement max toelaat dus de snelheid waarop je lijnsnelheid gelimiteerd zou worden indien de lijnsnelheid zou hoger zijn.
de prox medewerkers kunnen in uw geval even laten navragen of er in de nabije toekomst VDSL voorzien wordt, of dat je in aanmerking komt voor het plaatsen van een 4G gateway in combinatie met je ADSL ?
Dag Martin,
Ik zit reeds op VDSL bij Proximus want ik heb BBOX3 en registreer een snelheid van 57Mbps via de website speedtest.net

Mijn lijn is volgens MyProximus een 60Mbps lijn wat overeenstemt is met de werkelijk gemeten snelheid. Dit is echter tegenstrijdig met de link van Proximus voor internet snelheid connectie test: https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

Deze test geeft slechts 3,7Mbps wat veel lager is dan de werkelijk gehaalde snelheden die ik vandaag heb via VDSL.

Gr,
Nicolas
Ach ok, inderdaad de database is niet altijd up to date, als de proximus medewerkers je bericht lezen zouden ze dit moeten doorgeven aan de bevoegde dienst.

Beter dat de database verkeerd is dan at je nog op ADSL zou staan hĂ© 😉
Hey Martin,

Bedankt voor je antwoorden.
Lezen Proximus medewerkers dit forumbericht om moet ik zelf nog iets in gang zetten zodat ze dit doen?

Gr,
Nicolas
je kan het altijd nog eens melden via een privébericht
Privébericht sturen klik hier
Ik heb 7 dagen geleden privĂ© bericht via jouw link gestuurd naar Proximus team maar nog steeds geen antwoord 😞 Heb het nogmaals gestuurd vanavond...
Ik kan inderdaad maar de tip meegeven en heb natuurlijk geen vat op wat er achteraf door de proximus medewerkers mee zal aangevangen worden, bv wanneer ze hierop zullen reageren, of dat ze het gewoon doorgeven hebben aan de bevoegde dienst etc...

maar je hebt er goed aan gedaan om ze nog eens wakker te schudden, je kunt bv ook in je PB de verwijzing ook altijd meegeven naar je topic hier op het forum ook
>
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/speed-internet-connection-test-niet-juist-42682

Reageer