Vraag

Spamfilter té agressief?

  • 23 December 2019
  • 30 reacties
  • 839 Bekeken

Ik doe regelmatig mee aan de Hardware Info 2020 Countdown actie (linkje).
Na inschrijving zou ik 2 mails moeten krijgen: eentje ter bevestiging van inschrijving, en een tweede met een activatielink. De eerste krijg ik soms wel in de spam folder, maar meestal ook niet. De mail met activatielink krijgt ik zelden in mijn mailbox. Aanvankelijk soms wel eens, maar de laatste weken nooit meer.

Ik heb al in de webmail gecheckt, maar zelfs in de spam folder staan deze mails niet. Ik veronderstel dus dat de Proximus spam filter momenteel té aggressief staat ingesteld…

Kunnen we niet in onze webmail een lijst met ‘veilige’ adressen documenteren, zodat deze genegeerd wordt door de spamfilter?


30 reacties

hoe  dan ook in ieder geval mijn ervaring na al die jaren is toch dat die van gmail het best werkt.
toch wat ik persoonlijk kan vaststellen en ik veronderstel dat dat dit toch niet alleen bij mij het geval zal zijn, blijkbaar hebben ze dan toch al een heel goed getrainde mailfilter, niet te verwonderen volgens mij al je weet hoeveel er van gmail gebruik maken :wink:

Reputatie 6
Badge +2

Het mailprogramma thunderbird kan ik wel trainen. Die stelt voor om bepaalde mails als spam te beschouwen, en als gebruiker kun je dan zeggen of het OK is of niet. Thunderbird onthoudt dat allemaal en na een tijd weet hij veel hé. Maar gmail trainen dat kan ik niet, maar ik krijg in die gmail toch weinig spam (eigenlijk alleen van Proximus, telkens er een reactie komt op een bepaald item, sorry, maar dat is mijn schuld). Ik vermoed dat gmail zelf filters gebruikt. Maar kan ik daar ook eigen regels ingeven? Nooit opgemerkt.

Over wat ging dat hier eigenlijk ook weer?

thunderbird trainen gaat bij mij toch niet zo goed regelmatig beschouwd hij de zelfde mails van de zelfde afzenders duiken dan toch weer op !

Reputatie 6
Badge +3

De G-mail ongewenste mail filter is heel goed. Bij mij op het werk gebruiken we Cyren. Er is wel vertraging voor het afleveren van mails omdat ook alle URL’s eerst gecontroleerd worden. Ongewenste mails die toch door te filter geraken worden gemeld. In tussentijd blokkeren we enkel maar PHISHING mails, omdat deze het hoogste risico hebben. SPAM mails zijn lastig maar hebben maar hebben geen echt risico.

@Cvanloon : Je kan wat instellingen wijzigen voor de G-mail filter: https://support.google.com/a/answer/2368132?hl=nl

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor de link, maar deze is bestemd voor de G. Suite,niet voor Gmail. Dat krijg ik toch als bericht als ik aan die instellingen wil beginnen.

Reageer