Vraag

Spamfilter GDPR

  • 22 June 2018
  • 5 reacties
  • 256 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb nog nooit zoveel spam in mijn mailbox gekregen sinds de nieuwe GDPR regelgeving in voege is getreden. Is er bij Proximus aan de spam filters geprutst?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Phil,
Ik denk dat iedereen die wel gehad heeft. Dat waren mails van lijsten met klantenbestand. De bedrijven moesten "op papier" uw toestemming" hebben, vandaar al die mails.
Het loopt gewoon de spuigaten uit, ik heb verschillende mailaccounts bij verschillende providers en ze komen bij allemaal vroeg of laat eens binnen en geraakt er maar vanaf !!!
Reputatie 1
Ik heb nooit toestemming gegeven aan deze firma en het zou mij verwonderen dat al deze vooraanstaande bedrijven een mail server uit Afrika ( .cf & .gq ) gebruiken!
Ze gebruiken in spammails gewoon bekende firmanamen just omdat je het zou vertrouwen en de spammail opendoen en dat je ergens op een link gaat klikken enz...
Reputatie 7
Badge +3
Ik zet die mails dus allemaal als junkmail en heb ze ook gemeld aan verdacht@safeonweb.be. Ik ben nu van die reeks af waar je van bekende bedrijven en winkels een cadeaubon krijgt.

Reageer