Vraag

Spamfilter

  • 5 March 2019
  • 7 reacties
  • 548 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Heeft Proximus de mogelijkheid een eigen ingebouwd spamfilter te installeren?

7 reacties

Je bedoelt waarschijnlijk op je hun web gebaseerd webmail applicatie zelf en niet de mailclient app waarvan je gebruik maakt om mail accounts te lezen op je toestel die op zijn beurt ook kan spamfilteren.
bvb hier wat uitleg: https://www.saferinternet.be/e-mail/spamfilters/
Een tijdelijk oplossing zou ook kunnen zijn dat je uw skynet/proximus mail binnen trekt via een gmail account als je een gmail account hebt (tot dat de Prox spamfilter beter zijn werk doet) mss zo eens proberen, enfin 't is maar een tip.
Reputatie 3
Badge
Dus als ik goed begrijp filtert Proximus automatisch al mijn mails op spam. Toch krijg ik nog regelmatig ongewenste mails door bv. dat ik gewonnen hebt... dat ik geld kan verdienen...te vriendelijke dames... enz. Het zijn die dingen die ik wil kunnen blokkeren.
In "https://www.saferinternet.be/e-mail/spamfilters/" staat diverse mogelijkheden. Kan je er één van de beste aanduiden?
Ik gebruik Windows Mail. Hier heb ik de mogelijkheid verdachte mails bij "Ongewenste mails" of "Junkmail" te plaatsen. Maar of dat echt helpt?
Gelet op het aantal topics en posters met het zelfde probleem - en tegelijkertijd de vaststelling dat bijv Hotmail en Gmail er wel in slagen mail afdoende te filteren- ligt de oorzaak onmiskenbaar bij de gebrekkige filtering bij Proximus. Dat is een zeef met een groot gat 😄

De enige goede oplossing is dat je spammail gewoon niet binnen haalt, met eender welke mailcliënt. Dat vereist dat Proximus mails vooraf grondig filtert en spam tegen houdt. Dat dat kan wordt bewezen door die andere mailproviders (of hoe noemt dat?)

Maar wanneer je spammail wel binnen haalt - en daar gaan al deze topics toch over - worden ze al dan niet verder gefilterd door je eigen mail programma (eigen filterregels) en komen ze naargelang in de inbox of in de spam folder. Hoe dan ook, de probleemmails komen dan wel binnen.

Dat is niet alleen vervelend, maar vreet ook bandbreedte die elders beter kan benut worden 🤔 bijv; omdat er klanten zijn die juist dankzij de massa spammail extra moeten betalen omdat hun beschikbaar internet volume overschreden wordt 🤔
Hoe zou het zitten met extra stroomverbruik? Verwaarloosbaar bij één PC maar op al de PC's samen? Genoeg om nog meer brossers op straat te sturen? ;)

Anderzijds is het wel goed voor de werkgelegenheid, want zo kan Proximus toch een fraudeteam aanhouden waarvoor personeel moet worden aangeworven uiteraard 😅
vergeet ook niet dat aan de bron (mail provider) ook het gevolg kan zijn dat je al is het maar sporadisch ook wel eens een mail niet ontvangt bij een "false positive" spamfiltering, dit heb ik toch ook al bij zowel gmail, Hotmail-(en varianten hierop) ondervonden, natuurlijk valt dit niet dagelijks voor anders zou het heel erg zijn. Sindsdien stel ik zelf mijn mail client op mijn laptop zo in dat hij toch de junk-/spammail binnenhaalt om zo vlug eens te overlopen of er geen fals-positive tussen gesukkeld zijn en zo merk ik op dat dit toch bij ieder mail provider wel kan voorvallen, maar het is gelukkig zelden zoals reeds aangehaald, maar als het dan gebeurd is het spijtig wel eens volgens de wet van murphy ☺️
Reputatie 3
Badge
Ik gebruik MAIL in in mijn Windows 10. Wanneer ik spam binnen krijgt verplaats ik deze naar "Ongewenste Mail". Mijn vraag is: wat gebeurt er verder met deze mail? Blijft die daar gewoon staan en of voorkomt deze dat andere gelijkaardige mails worden geblokkeerd? Als er verder niets nuttigs qua blokkering mee gebeurd kan ik hem evengoed gewoon verwijderen, zonder hem eerst te gaan blokkeren.
Anderzijds kreeg ik nog geen antwoord op mijn vraag wat op het ogenblik de beste spamfilter is voor MAIL Windows 10? 😟
Ik gebruik er geen meer dus kan ik je geen goed raad meer geven aangezien ik er geen ervaring mee heb.
Ook van windows mail ben ik afgestapt gebruik nu thunderbird.

Reageer