Beantwoord

spam mails in spam map automatisch verwijderen na x-aantal dagen.


Reputatie 4
Badge +2

Kan iemand mij bevestigen of ontkennen of spam mails automatisch worden verwijderd na x-aantal dagen? Of moet de spam map manueel worden leeg gemaakt. 

 

icon

Beste antwoord door M_016 3 July 2021, 00:07

Bekijk origineel

11 reacties

Zou niet mogen, want niet alle mail die in de spam terecht komt is ook echt spam!

Reputatie 4
Badge +2

@Martin ik dacht dat dit bij Gmail wel werkte: spam mails worden na 30 dagen uit de map verwijderd. 

De vraag stel ik voor vrienden die op één dag meer dan duidend keer dezelfde mail ( van Proximus server) ontvingen die in de spam map terecht kwamen en blijkbaar mail per mail moeten verwijderd worden. 

Reputatie 7
Badge +4

Spam mail verdwijnt inderdaad automatischna enige tijd in Proximus webmail (echter wel eerder een paar weken dan een paar dagen)

Dat zou volgens mij bescheiden mening eigenlijk niet mogen of het zou  pas mogen na een lange periode (bv zelf kunnen instellen)aangezien dit niet direct aan het licht komt dat er verkeerdelijk een mail in de spam folder terecht komt.

Voor de Deleted folder vind ik dit wel normaal.

Daar hebben we duidelijk hier in de loop der jaren het bewijs van gekregen uit berichten van posters!

Reputatie 4
Badge +2

Wil een Proximus medewerker hierop een correct antwoord geven?

indien de spam mail uit de spam map wordt verwijderd ; na hoeveel dagen?

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie dat er nog geen reactie van een Proximus medewerker geweest is hieraangaande

Ter info:

Recent is een Belfius phishing mail na 2 weken (18/06 → 02/07) automatisch uit de webmail spamfolder verdwenen

is er dan een instelling die je moet doen want bij mij staan er tussen die ouder zijn dan twee weken.

Ik heb ze nu zelf gewist!

Bij andere mailproviders staat dit dikwijls op een maand.

Reputatie 7
Badge +4

Nee (er zijn geen instellingen hiervoor in Proximuswebmail)

Dan is dat wel heel raar dat er bij mij dan niet na 14 dagen gewist wordt!!!

Normaal wis ik dit voor de meest van mijn mailaccounts toch zelf dat wissen omdat ik toch altijd eens ga kijken in de die spamfolders of er al dan niet een belangrijke mail per abuis in de spam terecht gekomen is en dan wis ik ook de spammails ondertussen zelf, maar voor mijn Proximus mailbox daar kijk ik niet veel naar omdat ik toch geen belangrijke mails heb die ik daar laat naartoe sturen, maar omdat je hierboven aangegeven had dat ze na 14 dagen gewist werden ben ik uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken en heb ze dan ook maar allemaal gewist.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

is misschien functie van de  gebruikte server (en zijn bezetting)

ik zal nog eens wanneer de gelegenheid zich voordoet eens een volgende banking phishing mail bijhouden in spam om ter vergelijkingeen 2e resultaat te bekomen

 

Ok, we zien dan wel ….

Reageer