Beantwoord

Spam mails

  • 6 February 2019
  • 8 reacties
  • 597 Bekeken

Ik ontvang veel spam mails. Wat kan ik daar aan doen ?
icon

Beste antwoord door Martin 6 February 2019, 19:08

Bekijk origineel

8 reacties

Ter info:
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html
> stuur ze ook door naar Proximus:
> https://www.proximus.com/nl/abuse/form
>
zie ook de verschillende berichten hier op het forum die reeds de revue gepasseerd zijn hieromtrent...
Reputatie 7
Badge +4
Indien deze in uw inbox terechtkomen kunt u eventueel in webmail via instellingen / e-mail /regels criteria vastleggen om ze automatisch te verwijderen of eventueel naar uw spam-box te sturen
Ik zie dat de laatste dagen sender @email.appe.info actief is (daar waar vroeger ".onmicrosoft.com" frequent voorkwam, geblokkeerd from contains ".gq")
Ik heb er vandaag tot nu toe 6 en vermits ze terechtkomen op een alias die niet in gebruik is/was met uitzondering van een MyProximus account kan ik ze gemakkelijk wissen
Een lek bij Proximus, een filiaal of een onderaannemer? De betrokken alias is niet van het type voornaam.achternaam@skynet.be en volgens bv. monitor.firefox.com niet gehackt... dus in eerste instantie tot tegenbericht verder van toeval (en poging tot phisting) uitgaan ...
Een lek bij Proximus zal het niet zijn want dergelijke mails komen ook toe op mailaccounts van andere mail providers
Reputatie 7
Badge +4
Blijkbaar is diane.challinor1@btinternet.com (... @mail.accessorize.com) de laatste tijd vrij actief
andere methode = van X naar Y (met Y=diane)
(nog) maar (eens) doorgestuurd naar Px abuse (via contactform) voor actie Px
krijg er inderdaad nog veel binnen ook deze die al doorgestuurd geweest zijn naar abuse en de andere reeds aangehaalde instanties, maar ik krijg ze ook binnen op google accounts en Microsoft accounts (zelf op accounts die ik enkel en alleen gebruik als test = geen mails mee verstuur) , 't is een algemene ziekte waar we niet zo direct zullen vanaf geraken ….
Ik krijg de laatste weken 30-50 spam mails per dag in mijn skynet account, vooral van de domeinen mm.cbc.be, mail.standaard.be, mail.accessorize.com, ... Iedere keer opnieuw markeer ik ze als "ongewenst" via de webmail client, maar dit lijkt weinig te helpen... Ik heb de indruk dat er vroeger veel minder spam was, of ze werden beter tegengehouden op het niveau van de server.
Ja en doorsturen naar abuse@ …… helpt precies ook niet veel want ze blijven inderdaad maar binnenkomen! Maar dan kunnen ze toch niet zeggen dat ze niet op de hoogte gezet werden hé 😉
Reputatie 7
Badge +6
We krijgen inderdaad heel wat meldingen binnen omtrent SPAM, meer als anders. We zijn dit aan het bekijken.
Zie ook ander topic hieromtrent.

Reageer