Beantwoord

SPAM

  • 10 March 2019
  • 43 reacties
  • 2621 Bekeken

  • Practitioner
  • 34 reacties
Sinds enkele maanden is de hoeveelheid Spam heel erg in opmars. Heel wat emails mails per dag. En aan het aantal meldingen te merken op het forum ben ik zeker niet alleen. Er zijn nu zelfs spam mails waar mijn vast telefoonnummer in opduikt.

Ik heb nu al in proximus webmail regels aangemaakt die alle mail uit Equatorial Guinea (.gq), de Centraal Afrikaans republiek (.cf) en Gabon (.ga) blokkeren. Ook mails met in het afzenderveld papal@papal, freebies4u.co, appe.info, mail.accessorize, professorlinchpin.com en nog een reeks gaan er uit.
Bijna al die afzenders doen zich voor als aanbieders van Fnac, Carrefour, Lidl, bPost enz.

Normaal zou de Spamfunctie zelflerend moeten zijn zodat gelijkaardige mails weggefilterd worden, maar dat is helemaal niet het geval.

Proximus heeft het mailadres abuse@proximus.be afgeschaft en nu zou je voor elk spam geval een formulier moeten invullen. Dat is uiteraard onmogelijk bij te houden. Daarom de vraag : laat Proximus zijn klanten in de steek ? Zeker omdat Gmail en outlook.com blijkbaar geen problemen hebben met het verwijderen van SPAM.

Wie weet raad?
icon

Beste antwoord door YorickP 26 March 2019, 16:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Niemand wist dat..

Nu komt het zo ongeveer terloops ter sprake. Een officiële mededeling is niet verschenen. Of toch?
Bovendien geeft GeertC iets eerder in dit topic (gisteren trouwens) zelf nog de link die inmiddels ook is afgeschaft. Dus het personeel dat de klanten moet informeren staat in de kou. (en in de storm van ontevreden en mogelijks zelfs kwade klanten)
Je kan Proximus steeds moeilijker een bedrijf noemen dat zijn eigen serieus neemt en klantvriendelijk is. Geregeld de te volgen procedures wijzigen en niemand ervan op de hoogte brengen, "gefundenes fressen" voor een ombudsman! Dan hebben we het nog niet over de goed verborgen resultaten van de doorgezonden spamberichten, als er al resultaten zijn, en niet te vergeten, als er nog wel een fraudeteam is 😉
Via volgende link kan je alsnog opnieuw misbruik melden https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse.html
Reputatie 5
Badge +2
het is toch onmogelijk voor elke mail een klacht in te dienen, ik stuur ze wel steeds door naar de verdachte emails van safeonweb.be, daar kan je tenminste de mail doorsturen,
als je de mails niet mag doorsturen hoe kan je ze dan laten blokkeren, want het is steeds van verschillende afzenders, meestal .ga houdt die maar eens allemaal persoonlijk tegen, als het van hogerhand gebeurd zou dit toch veel simpeler zijn
Eigenlijk komt het er op neer dat je enkel de mailheader moet doorsturen naar:
rtir-ift@csirt.proximus.com
met als Onderwerp: Service Abuse
Please fill in the information below as correctly as possible.
-Your full name:
-Company name:
-Telephone:
-Headers: (hier kun je de mailheader plaatsen)
-Evidence URLs:
-Logs or other evidence of abuse:
-
-Comments:
Nu al maanden aan een stuk tot 100 spam e-mails per dag.
Abuse-formulier helpt niet en je krijgt er ook geen feedback van terug.
Ook de Spamfilter op MyProximus werkt niet. Erg triest dat dit door zo'n gigantisch bedrijf niet opgelost raakt binnen de paar dagen.
Ik overweeg heel sterk om na 20 jaar van provider te veranderen. Spam e-mails met persoonlijke info gaat er me toch wel ver over
Reputatie 7
Badge +4
hi we zien een toename van aanvallen en werken momenteel samen met onze anti spam provider om onze effectiviteit te verhogen op onze filters
gelieve hiervoor onze excuses te aanvaarden
Dit is hier echt van hetzelfde; IK stuur sinds enkele dagen de mails op naar verdacht@safeonweb.be;
(neem een kopie van alle mails via ctrl + alt + F, en versturen. Eerder gebruikte ik regels om de valse mails apart te plaatsen, ondoenlijk want de anonieme adressen veranderen constant.
Ik vraag me af of het mailadres ... skynet ... geinfecteerd is. Ik heb het mailadres..... @ skynet met een alias, op .... @ Proximus veranderd. Nu heb ik dus twee boxen: maar wat dacht je?
Ik krijg alle mails (zowel de gewone als de verdachte) nu 2 X, één keer op het eerste adres van skynet, en nog eens in het tweede account op ...proximus.
Van geluk gesproken!!!!
Verder probeerde ik mijn adressen in outlook te beheersen, maar om mijn nieuwe account proximus /alias dus ...@proximus in te stellen , zijn er wachtwoorden vereist
1. het wachtwoord instellen §(oké, het eerste wachtwoord dat ik gekregen heb indertijd van Belgacom, dat heb ik inderdaad) En dan kan ik verder naar stap 2.
2. Een wachtwoord voor het instellen van de imap. proximus.be (dit heb ik nog nooit gezien)
3. Een wachtwoord voor het instellen van relay.proximus.be (al evenmin ooit gekregen)
Beide (2 + 3) gevraagde wachtwoorden heb ik nooit gekregen, dus kan ik geen nieuw account maken op outlook (2010).
Uiteindelijk is het mijn bedoeling af te geraken van mijn oude ..... @skynet.be, ook al moet ik alle belangrijke emailcommunicatie veranderen. Maar ik vrees dat ik hiermee ook geen enkele oplossing heb voor mijn vals emails, die overvloedig en dagelijks in mijn postvak binnenvliegen.
Reputatie 2
Badge
Ik krijg er weer 2 aan nu komt het van .nl adressen van ing bank en weeral andere e-mails die blijven binnenkomen nu staat er op klantendienst maar ik kan moeilijk klantendienst gaan invoegen dat mijn mail alle e-mails van klantendienst rechtstreeks moeten verwijderen want voor hetzelfde geld krijg ik van bv een aankoop die ik doe een bericht en ben ik dus de goede ook kwijt en als ik alle mails moet gaan verwijderen met .nl ja dan krijg ik geen e-mails meer van mijn vrienden uit Nederland het word moeilijk.

sa at jandasx dot nl

Subject: Klantendienst

Geachte heer/mevrouw,

U dient uit veiligheidsredenen een nieuwe betaalkaart aan te vragen voor 20 maart. U kunt op de formulier pagina inzien wat er allemaal gaat veranderen.

Ga hier naar het online formulier.

Met vriendelijke groet,
ING België

2de
bericht at ewewsas dot nl
Subject: ING België

Geachte heer/mevrouw,

U dient uit veiligheidsredenen een nieuwe kaart aan te vragen voor 29.03.2019. Verdere uitleg over uw nieuwe product staat vermeld tijdens het stappenplan.

De vervaldatum van uw kaart heeft niks met deze aanvraag te maken. Alle klanten zijn verplicht de nieuwe kaart aan te vragen.

Klik hier om naar de procedure te gaan

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ING België
Reputatie 5
Badge +3
Oplossing blijft maar duren, hier ook alle dagen verschillende spam mails op de pc en smartphone.

mvg
Gelukkig zijn er anderen die iets ondernemen ;)

https://radio2.be/de-inspecteur/safeonweb-blokkeert-1500-websites?fbclid=IwAR3KOtrO6Q1Xfww1rZEHQn8xSu89VwJwprPmwJNgWIYOpfMcEr05aeYORHw
Volgens "de inspecteur" op Radio2 heeft Safeonweb, naar aanleiding van +/- 650.000 doorgezonden mails, vorig jaar 1500 websites geblokkeerd.

Kan Proximus haar cijfers eens publiek maken a.u.b ??
Reputatie 2
Badge
Vandaag al 3 keer een gehad van: email at email.columbia.com kan dat niet geblokkeerd worden ik heb me eens kwaad gemaakt en een e-mail terug verzonden van waar ze aan mijn mailadres komen. En gedreigd dat spam niet mag. Onderwerp is Zeg_vaarwel_tegen-al-je~fysieke_pijn
Link die erin zit is deze
De beste pijnverlichting die je ooit kunt krijgen
http://trafficpool.info/app/redirection/rdt.php?track=ajpxxkll4w6vlmvgwfxa5lt&id_campaign=&id_list=&id_user="

E-mail gehad om 13:54 , 13:57 en 15:41
Reputatie 6
Badge +3
Spammers zijn recent met nieuwe technieken uitgekomen om spamfilters te vermijden. We zijn eraan bezig om deze zo snel mogelijk tegen te gaan.

Het beste is om de ongewenste mails te verwijderen zonder ze te openen en zonder op de links te klikken in de mail.
Tip: dat doe je best niet antwoorden op zo'n mails, want dan weten ze dat dit mail adres in gebruik is en maak het alleen maar erger.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/vermijd-phishingfraude-via-e-mail-sms-telefoon.html
We zijn intussen een half jaar verder en er is helemaal nog niets gewijzigd. Nog steeds evenveel SPAM ! Omdat ik dacht dat mijn mailbox de regels niet meer aankon die ik zelf had ingesteld om spam te vermijden heb ik ze deze morgen allemaal verwijderd.

Er zitten inmiddels al terug 29 mails in de Spam-folder en dat zijn allemaal mails die GEEN SPAM zijn !!!

Voor deze mails aangeven dat het geen spam is heeft helemaal geen gevolg voor volgende binnenkomende mails.

Wanneer krijgen we een oplossing die werkt !
En er is 1 echte SPAM binnengekomen en die zit gewoon in de INBOX folder. Zucht...
Reputatie 5
Badge +2
het spam blijft een probleem, ik ben zeer precies maar donderdagavond had ik toch prijs een Trojaans paard of hoe noem je zo'n ding, mijn virusscanner had hem blijkbaar niet tegengehouden,
ik heb nogal wat tijd nodig gehad om alles weer in orde te krijgen.
ik heb waarschijnlijk per toeval bij het verwijderen ik aangeklikt zonder te weten en het was prijs, toch heel vervelend
toch blij dat alles weer opgelost is, maar het blijft toch op passen, je mag nog zo voorzichtig zijn,
Niet dat ik reageer of iets maar toch had ik prijs
De spams zijn toch wel vindingrijk geworden dat je zelfs niets moet ondernemen om last te bezorgen
Internet blijft toch gevaarlijk
Reputatie 7
Badge +4
Meer info vind je ook op de link : https://nl.forum.proximus.be/internet-10/proximus-webmail-spam-filter-werkt-niet-correct-47957/index2.html#post630570
Zoals ook Valencia schrijft zijn de spammers jammer genoeg heel vindingrijk en blijft het moeilijk alles tegen te houden.