Vraag

spam filter

  • 13 August 2019
  • 15 reacties
  • 350 Bekeken

Sinds enige tijd stel ik vast dat op een aantal mailboxen heel wat mails naar de spam folder verzet worden. Helaas zitten hier ook facturen en dergelijke tussen. (Wel te verstaan geen facturen van proximus, die volgen wel de juiste weg!!!!)
Bij navraag bij proximus werd gesteld dat de junk folder kon worden verzet naar de inbox, maar dit blijkt niet te werken. Althans niet voor langere periode.
Ik zou graag zelf beslissen hoe die spam/junk filter werkt. Mensen bij proximus beweren dat dit niet kan aangepast worden.
Op mijn vraag om mij hierover terug te bellen kreeg ik na 2 dagen nog steeds niemand aan de lijn. Bedankt proximus voor uw goede support!🙄🙄

This topic has been closed for comments

15 reacties

ik weet niet met welk programma je juist uw mail bekijkt maar ik krijg de spam folder binnen en daar kijk ik dan of er geen in de spam terecht gekomen zijn (ik werk met IMAP)
Ik gebruik outlook, met IMAP en daar kan ik inderdaad de junk/spam map zien. Maar dit is naar mijn mening niet correcte manier van werken. Een andere mailbox komt op een toestel waar we hem enkel met pop3 kunnen uitlezen en daar werkt het niet.
Ik hoop dat Proximus eindelijk eens wil inzien dat ze dergelijke filters niet zomaar op alle account mogen activeren.
Ja deze uitleg hoe hun sysyteem juist werkt zou je van iemand van Proximus zelf moeten kunnen vastkrijgen.
Ik heb eigenlijk ook het probleem met een Hotmail mailbox daar komt er ook af en toe wel één verkeerd in de spam terecht !
Uit alle zekerheid kijk ik toch even ééns per dag of er geen verkeerde mails tussen zitten, is inderdaad wel vervelend dat je zoiets moet altijd natrekken.
Reputatie 7
Badge +4
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mails die geen spam zijn wel in de spam/junk map komen. Wanneer heb je het laatst gemerkt dat er een mail ten onrechte in de spam map is terecht gekomen?
We merken dit dagelijks! Ik kan je meerdere voorbeelden tonen. Je mag gerust mijn account openen op webmail, je zal merken wat er onder junk/spam zit. Trouwens ook de mail van proximus forum komen onder de junk/spam mag te zitten.
Vandaag alleen al 52 mails tot nu toe waarvan ik geen jump/spam toewijzing kan terug vinden. Normale mails met bestelbons, facturen, reply's enz ...
Reputatie 7
Badge +4
Vandaag alleen al 52 mails tot nu toe waarvan ik geen jump/spam toewijzing kan terug vinden. Normale mails met bestelbons, facturen, reply's enz ...

Ik zou inderdaad specifieke voorbeelden nodig hebben , kan je eventuuel een printscreen bezorgen van je spam map of mij een privé bericht sturen met de header info van de mails die niet in spam zouden terecht mogen komen?
Bij verschillende klanten stellen we het zelfde probleem vast. Zopas nog een toestel bij een klant overgenomen. Sinds 14 dagen, 250 facturen en order bons in spam terug te vinden. Dit is niet werkbaar op deze manier. Ik kan je voorbeelden genoeg geven. Prive bericht ook verzonden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef het door aan de betrokken dienst, van zodra ik een antwoord heb laat ik hier iets weten.
Is hier ondertussen enig antwoord op gekomen?
Het probleem blijft maar aanslepen en ik heb de indruk dat het met de dag slechter aan het worden.
Proximus doe hier iets aan. Ik heb dit ook al verschillende keren telefonisch aangekaart maar ze wimpelen het telkens af!!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Is hier ondertussen enig antwoord op gekomen?
Het probleem blijft maar aanslepen en ik heb de indruk dat het met de dag slechter aan het worden.
Proximus doe hier iets aan. Ik heb dit ook al verschillende keren telefonisch aangekaart maar ze wimpelen het telkens af!!!!!


16/08 heeft de betrokken dienst een aanpassing gedaan, aangezien het probleem blijft kan je mij opnieuw een paar specifieke voorbeelden doorgeven van mails die niet in de spam terecht mogen komen na de datum van 16/08 ?
Reputatie 5
Badge +2
bij mij zijn vandaag deze mails bij de spam terecht gekomen, mails die ik regelmatig krijg
isabel@jouw-mening.be
noreply@email.vandenborre.be
no-reply@myshopi.com
Kan je hier ook enkele exacte tijdstippen voor voorzien?
Reputatie 5
Badge +2
isabel om 11.14
vandenborre 9.23
myshopi 13.19
mochten er nog komen, zal ik ook de tijd doorgeven
dit zijn mails die ik regelmatig krijg en niet altijd in de spam komen
3 voorbeelden zijn voldoende, dank je wel. Ik heb hiervoor een ticket opgemaakt richting de betrokken diensten, het nummertje daarvan zal je op jouw profiel weervinden.