Beantwoord

Spam?

  • 17 March 2019
  • 2 reacties
  • 1596 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Motivator
  • 216 reacties
Ik krijg als ik op de Proximus site surf een melding dat ik uitgekozen ben om een smartphone van Samsung te winnen (?). De afzender is PROXIMUS phone-win2019.com. Ik ga hier natuurlijk niet op in. Spam? denk ik. Kan ik dat kwijt geraken? Het komt regelmatig terug.
icon

Beste antwoord door Martin 17 March 2019, 16:43

Bekijk origineel

2 reacties

Ter info: dit is wat Proximus hier herhaaldelijk op geantwoord heeft >
We zijn wel degelijk bezig met een onderzoek en proberen zo snel mogelijk een oplossing te hebben. Ondertussen kan je de spam melden via

https://www.proximus.com/nl/investors/regulatory-information/abuse.html. Alle extra voorbeelden kunnen helpen om de oplossing te vinden. Alvast bedankt voor jullie geduld hieromtrent.


Toelichting bij deze bovenstaande link.
Daar wordt eigenlijk het volgende gevraagd, om een Mail te sturen naar:
rtir-ift@csirt.proximus.com
met als Onderwerp: Service Abuse

Voor de inhoud van de Mail wordt het volgende gevraagd:
Please fill in the information below as correctly as possible.
-Your full name:
-Company name:
-Telephone:
-Headers:
-Evidence URLs:
-Logs or other evidence of abuse:
-
-Comments:
Reputatie 1
Merk dat dit laatste tijd wel vaker voorkomt, mails voor bekende merken met wedstrijden/aanbiedingen.

Die van Samsung ook ontvangen.

Van: Proximus ID-36952 met:
Via mail met: .

Met eerst een 'slecht gemaakt' MAKRO logo en dan volgende tekst:

Bonjour,
Cher client, toutes nos félicitations ! C'est VOUS que nous tenons à remercier pour votre fidélité à makro! Votre email a été sélectionné pour recevoir GRATUITEMENT un Apple iPhone ou Samsung Galaxy

Beperkte aanbieding,
VOTRE CADEAU

Om te stoppen, ga hier

Delete deze vrijwel direct, want zijn in mijn geval steevast in Frans opgesteld, terwijl ik Nederlandstalig ben. En ziet er mij ook niet direct een partner-mail van proximus uit. En de emailadressen (die ik hier niet kan saven) verwijzen wel naar proximus maar met een extensie .ga en onmicrosoft.com doen al alarmbellen afgaan. Heb al vaker dergelijke mails gehad volgens deze opzet van Carrefour, Colruyt, .... Maar telkens direct gedeletet.

Reageer