Vraag

Software voor cloud start niet op

  • 6 January 2020
  • 17 reacties
  • 328 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Sinds een week wil de software van proximus cloud niet meer opstarten op mijn PC. Heb de software volledig verwijderd, terug geinstalleerd maar het probleem blijft. Ik krijg géén foutmeldingen maar als ik de software wil opstarten gebeurd er niets. Wat kan de oorzaak hiervan zijn ?

 

hartelijk dank bij voorbaat.


17 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen,

 

Is er een update op je PC geweest? Kan je deze nog gebruiken op andere toestellen?

Reputatie 2
Badge

Bij mijn weten is er geen update van windows geweest… tenzij die in de achtergrond werd uitgevoerd. Op mijn smartphone werkt alles wel nog normaal. Inloggen op de webcloud lukt ook probleemloos.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dan moet er toch op het toestel zelf iets gewijzigd zijn vermoed ik.

 

mss eventueel een windows herstel punt van voor het probleem uitvoeren, nee?

Reputatie 2
Badge

Ik denk ook dat het probleem op mijn PC zelf moet zitten maar ik kan niet direct iets vinden.

Ik ondervind ook problemen met Garmin basecamp, of dit dezelfde oorzaak heeft weet ik niet maar misschien wel. Met alle andere programma’s heb ik géén probleem, Ik heb reeds een vroeger herstelpunt uitgevoerd maar het probleem blijft…

Het is wel vreemd dat proximus cloud niks geeft van foutmeldingen maar gewoonweg niet opstart.

Misschien is dit reeds langer aan de hand en heb ik het pas vorige week ontdekt dat de cloud niet meer in syncro was en dan gezien dat in de system tray geen icoontje van de cloud stond.

Heb ook reeds op microsoft forums gezocht maar daar ook niet direct iets gevonden. Zal ten einde raad windows moeten herinstalleren ???? hopelijk niet !

heb je geen andere pc/laptop om dat eens de proxcloud te installeren om te zien of het daar normaal opstart, Het is wel zo dat sommige software soms moeilijk kan doen na verwijderen en opnieuw installeren, dit heb ik vroeger nog meegemaakt bij het opnieuw installeren van virusscanners en dan vind je daar op hun site  soms een tool om een “Total Uninstal” te doen waarbij er dan beter opgeruimd wordt dan dat windows dit doet bij verwijderen van de software, natuurlijk moet je wel eerst zo’n tool vinden op hun site!! 

Reputatie 2
Badge

Martin,

 

heb het verwijderd met de probleemoplosser van microsoft die alle registersleutels ook verwijderd, denk dat dit wel voldoende zou moeten zijn.

Ondertussen heb ik ook eens garmin express verwijderd en ik kan dit programma zelfs niet meer installeren. Krijg hetzelfde fenomeen als met de cloud : de install file opstarten en er gebeurd niets ….

Heb zo de indruk dat ik er beter afblijf… heb reeds antimalware en verschillende antivirussen laten scannen en allemaal geven ze geen probleem. Zal misschien nog eens zoveel mogelijk verwijderen en een register clean doen met CCleaner, zou dit voldoende zijn ?

 

Alvast bedankt voor uw support

je kunt dit proberen maar ik heb in het verleden er geen echte goede ervaring mee gehad blijkbaar verwijderen die soms ook iets te veel dat dan invloed heeft op andere software/ windows-software die niet goed meer draait enfin ik spreek nu wel al van enkele jaren terug en mss zijn die tools er ook beter op geworden, maar je begrijpt dat ik zo niet graag de raad geef aan iemand, van doe maar op het kan allemaal geen kwaad :thinking:

Je kunt ook windows fresh install doen met of zonder behoud van software die je geïnstalleerd hebt  , natuurlijk is het dan ook weer niet zeker dat het erna zal opgelost, zijn eerlijk gezegd ik begin daar ook niet graag aan want het kan veel tijd en moeite, miserie meebrengen.

Enfin ik wil je nu ook weer niet te veel schrik aanjagen want er zijn er die van bv CCLeaner geen klagen hebben, ik kan natuurlijk alleen maar meegeven wat ik zelf meegemaakt heb.

Reputatie 2
Badge

Bedankt Martin voor uw advies. Misschien is dit ergens een oorzaak van mijn problemen …?

Heb een tweetal weken terug (of waren het er drie … met die dagen) wat opkuis gedaan, ik weet echter niet meer of het daarna ontstaan is of nog later. Je zou misschien weleens gelijk kunnen hebben.

Wat bedoel je juist met die windows fresh install ? Ik ken dit niet ….

Reputatie 6
Badge +3

Foutmeldingen In Microsoft Windows worden ook opgeslagen in de eventviewer. Om deze te openen moet je de Windows toets tegelijkertijd met de letter r toets indrukken. Vervolgens opent het uitvoeren venster bij openen typ je eventvwr.msc en druk je op ok. Nadien klik je op Windows logboeken: toepassing en systeem zijn de meest handige. Dubbelklik hierop. De belangrijkste melding zijn diegene waar er kritiek of waarschuwing zijn. Hier kan je informatie terugvinden over mogelijke problemen.Met register opkuisprogramma’s moet je opletten. Indien je een register backup gemaakt hebt in CCleaner kan je die proberen terug te zetten.Zie hier hoe te doen: https://support.piriform.com/hc/en-us/articles/204237330-How-can-I-restore-Registry-Backups- Een fresh installatie wil zeggen Windows volledig opnieuw installeren dit wil zeggen dat alle geïnstalleerde software,documenten gewist worden. Je kan ook een herinstallatie van Windows doen met gegevens behoud, dat wil zeggen dat documenten bewaard blijven.

nee dat bedoelde ik inderdaad niet met fresh installation (kon op de juiste naam niet komen) maar als je een beetje googeld vind je mogelijkheden genoeg voor probleemoplossingen, je moet wel het geluk hebben dat er ene tussen zit dit werkt, maar als je niks doet lost je het probleem uiteraard ook niet op. Wat ik er uit geleerd heb, zorg dat je alle zo goed mogelijk back-upt wat belangrijk is als je dan volledig vast loopt kun je altijd een fresh install doen en de programma’s opnieuw installeren, en met het bijkomende voordeel dat alles weer veel vlotter liep bij mij. 

maar alle mogelijkheden die ik bedoelde vind je hier onder Windows > all settings:

nu moet ik wel zeggen dat ik enige tijd terug zoals ik heir uitgelegd in de problemen zat, ook met eventviewer niet het probleem kunnen oplossen, hopelijk heeft Franki meer geluk dan.

Reputatie 6
Badge +3

Fresh installatie wordt er  normaal mee bedoelt heel de harde schijf leegmaken en Windows opnieuw installeren zoals bij de allereerste opstart (zonder software). Ik maak ook soms fouten met terminologie. Buiten event viewer slagen programma’s ook hun eigen logbestanden op. Waar je ook foutmeldingen kan in terug vinden. Er komt heel wat bij kijken en ook heel wat Google opzoek werk. het belangrijkste zijn de event-id om op te zoeken in Google en zo de mogelijke oplossing te vinden.Back-up’s zijn cruciaal, maar je moet ze ook altijd testen of ze wel correct gelukt zijn.

ik heb verleden jaar eigenlijk met een tweede laptop waar de update windows 1909 uitgevoerd werd een beetje een gelijkaardig fenomeen ondervonden, dat ik nadien bij installatie van software deze niet meer wou draaien en tenslotte heb ik alleen kunnen oplossen door terug te keren naar 1903 gelukkig dat dit nog gemakkelijk kon zonder verlies van programma’s en nu terug kan verder werken zonder probleem. nu wacht ik een tijd af en ga dan later eens opnieuw proberen om Win update 1909 te installeren want ik heb ondertussen al wel ook geleerd dat je best niet wilt bij de eerst zijn om windows up te daten en dat je beter een tijd wacht tot er heel wat debugging gebeurd is ondertussen, al doende leert men wel ….

Reputatie 2
Badge

Bedankt in ieder geval voor alles. Ik zie dat ik wel nog enkele uurtjes zal bezig zijn om de boel weer aan de praat te krijgen zoals het moet.

Tegen wie zeg je het, je hebt (vindt) inderdaad heel wat tools om van alles op te sporen maar het is niet altijd zo evident om de vinger op de wonde te leggen en je moet er dikwijls zoveel tijd insteken dat je dikwijls aan het randje komt om de beslissing te nemen, foert ik doe een fresh install, maar ik zou zeggen niet te vlug opgeven want fresh install is ten slotte een oplossing als je het echt niet meer ziet zitten, maar als het een troost kan zijn het is ook mogelijk dat je de dader ineens ontdekt, in ieder geval success ….

Reputatie 2
Badge

Allen,

Positief nieuws om te melden : Deze morgen werd een update van W10 gelanceerd en sindsdien werkt alles terug…. Was van plan een dezer dagen windows opnieuw te installeren, want wat ik ook maar probeerde het werkte niet, maar soms kan geduld dus ook een mooie deugd zijn ;-). Bedankt aan allen voor de hulp

Als je dat maar niet vergeet, het is inderdaad een gouden regel :wink:

Bedankt voor de feedback.

Reageer