Vraag

Snelheid vertraagd na resetten modem

  • 21 October 2021
  • 7 reacties
  • 90 Bekeken

Hello,

 

Gisteren mijn modem/router eens opnieuw opgestart toen internet wat vreemd deed, en sindsdien is m’n snelheid vertraagd van 330mbps naar 90mbps. Heb fiber liggen. Voor de rest gaat het internet wel ok maar daar betaal je uiteraard niet voor.

Al naar de klantendienst gebeld maar daar zien ze geen problemen en zeggen ze dat dit de maximale snelheid is *zucht*. Daarna wilden ze me doorverwijzen naar een betalende IT-dienst om me verder te helpen. Begrijpen wie begrijpen kan.

Kan iemand me helpen om dit op te lossen? Heb al de basic zaken al geprobeerd. Alles dat interferentie zou kunnen veroorzaken is verwijderd, ethernetkabel aangesloten, kabels vervangen, heropgestart, … Misschien moet ik gewoon geduld hebben, maar kan iemand me dan uitleggen wat de oorzaak hiervan is?

 

Alvas bedankt!

 

 


This topic has been closed for comments

7 reacties

Er  zal een cap zitten op je fibersnelheid, de Proximus forummedewerkers zullen dit eens moet natrekken als ze hier straks de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

@jornewittouck@hotmail.com 

Ik heb de aansluiting (de ONT) eens een reset gegeven vanop afstand.

Is de snelheid nu opnieuw goed?

 

Groeten

Geert

@jornewittouck@hotmail.com

Ik heb de aansluiting (de ONT) eens een reset gegeven vanop afstand.

Is de snelheid nu opnieuw goed?

 

Groeten

Geert

 

Hey Geert,


Bedankt! Net even getest, ik krijg nog steeds dezelfde verlaagde snelheid binnen … https://pxs.speedtestcustom.com/result/f606b050-3287-11ec-b3d1-8116d6186da0

 

Groeten, 

 

Jorne

@jornewittouck@hotmail.com

Ik heb de aansluiting (de ONT) eens een reset gegeven vanop afstand.

Is de snelheid nu opnieuw goed?

 

Groeten

Geert

 

Hey Geert,


Bedankt! Net even getest, ik krijg nog steeds dezelfde verlaagde snelheid binnen … https://pxs.speedtestcustom.com/result/f606b050-3287-11ec-b3d1-8116d6186da0

 

Groeten, 

 

Jorne

 

Nog eens de modem herstart en nu plotseling wel terug normale snelheid. Vreemd!

Is het de fiber modem of de bbox die je herstart hebt na de reset van de ONT.

De bbox! Nogmaals volledig uitgetrokken, minuutje gewacht en onmiddellijk erna terug volledig snelheid van 330mbps. 

Ik zou dit inderdaad ook niet direct verwacht hebben dat na een reset van de ONT de  bbox router eerst moet herstart worden om de nieuwe snelheid te halen, blijkbaar moeten ze dan eens met elkaar opnieuw overleggen :-)