Snelheid VDSL

  • 26 June 2011
  • 10 reacties
  • 1769 Bekeken

Lijnwaarden:

VDSL line status: SHOWTIME
Downstream line rate: 30064 kbps
Upstream line rate: 6048 kbps
Downstream Training Margin: 29.4 dB
Speedtest:

Download Speed: 18465 kbps (2308.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3091 kbps (386.4 KB/sec transfer rate)
Latency: 39 ms
Sun Jun 26 2011 15:53:47 GMT+0200 (Romance (zomertijd))
Waarom geraakt mijn internet niet aan 25 Mbit met dit lijnprofiel en digitale tv uitgeschakeld?

Is dit omdat de medewerker van Belgacom een tweede keer belde tijdens de activatie om te vragen of ik echt wel alle telefoontoestellen had uitgetrokken tijdens zijn test, want hij zag nog steeds een (kleine) storing op de lijn?

Login: fa461894

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik haal met een 30Mbps profiel, echter maar 25,5dB signaal-ruisverhouding, regelmatig 25Mbps met decoder in standby. Momenteel met TV live op SD-kanaal (4 Mbps) en simultaan opnemend op harde schijf van een HD-zender (8,5Mbps) haal ik toch nog 16,84Mbps op server Telenet Mechelen....16,84+8,5+4 = 29,34Mbps of dicht tegen de 30...en mijn downstream linerate is om een of andere reden 29920kbps het moet dus zeker kunnen. Jij hebt blijkbaar zelfs nog een betere signaal-ruis.

Al eens op speedtest geprobeerd ?

http://speedtest.net/
Net de test ook gedaan naar "Telenet Mechelen" met dit resultaat, digitale tv decoder nog altijd gewoon in standby:


Reputatie 7
Badge +1
De ping is niet denderend natuurlijk, ik haalde ca. 25ms. maar dat gaat nogal op en af soms. Maar er zijn dagen dat ik zonder decoder op ook maar zoiets haal. als je daar echter nooit boven komt, moeten ze dat nog maar eens nakijken. Je modemwaarden zijn haast ideaal.
hoe test je? draadloos of met kabel? en je moet die tests altijd met een korreltje zout nemen



mvg
Sinds de activering van VDSL op 23/06 heb ik dagelijks enkele keren de tests gedaan met elke keer dezelfde resultaten als hier te zien. Niet dat ik niet tevreden ben met de 20 Mbit, maar eerder uit nieuwsgierigheid hoe het nu net zit. Zeker omdat de medewerker van Belgacom extra vroeg of ik echt wel alle telefoons uitgetrokken had en hij sprak van een storing maar niet meer informatie kon geven.

Tests zowel draadloos als bekabeld geprobeerd, bovenstaande 2 over draadloos - net met vaste pc (kabel) ook eens geprobeerd, zelfde resultaat.
Reputatie 7
Badge +1
a:3:{s:3:"url";s:37:"/files/d040c0c85f/Speedtest_26.6..jpg";s:4:"name";s:19:"Speedtest 26.6..jpg";s:4:"size";s:5:"100KB";}
18u00: 1 TV zender, niet HD denk ik, gewoon de zender "2BE". Geen opname op de achtergrond, enkel die zender aan het kijken.

Resultaat:


Raar, met decoder uitgeschakeld kom je aan 19 en met één niet-HD zender kom je aan 14,5.

Dat klinkt verdacht veel als een 20 Mbit profiel, maar in uw modem staat wel degelijk 30.

Doe eens een factory reset van uw modem?
Beste Rafael,

Dankzij de login die je gepost hebt, hebben we uw lijn kunnen controleren. Zoals de modem waarden aangeven is deze nagenoeg perfect. U haalt zonder probleem de de 30Mbit. Hiervan zijn er 25 van voorzien voor internet tenzij BGC TV meer bandbreedte vraagt (kijken en opnemen tegelijk, HD zender,...).

Downloaden aan 25Mbps zou toch moeten lukken met de TV uit. Echter moeten we, zoals xenne aangeeft, de online lijntesten niet te strikt nemen. Draadloos kan een verschil (verzwakking) geven, meerdere pc's aangesloten (pc kan in achtergrond update uitvoeren /controleren),...

Uw lijn ziet er zeer goed uit en volgens mij zal uw effectieve snelheid niet zo heel ver van de 25 Mbps liggen. Modem eens herstarten kan de snelheid ten goed komen maar u kan volgens mij nog maar een paar procenten winst maken.

MVG,

Eva van Belgacom

Reputatie 7
Badge +1
Ik haal met de decoder op standby en een Internet Favorite gemiddeld 23,85Mbps down en 3,36 up, wat héél dicht bij de Favorite waarden van 25/3,5 ligt.

Reageer