Vraag

Snelheid van mijn modem te laag, 20MBit

  • 17 August 2018
  • 4 reacties
  • 311 Bekeken

Beste
In de straat waar ik woon en op ons lijnnummer beloven ze65 MBit
Als ik de modem nazie, zie ik dat 20 Mbit als current snelheid staat.

Nu vroeg ik me af of dit normaal is? Kan onze lijn echt niet de 65 Mbit aan (of op zijn minst 50)
Ik las reeds eerder hier op het formum dat medewerkers van Proximus dit konden nazien?

4 reacties

Ik zie aan de resultaten die je hier post dat je blijkbaar nog niet op Vectoring zit.
Je zal via Proximus moeten eerst te weten komen of ze weten wanneer dit zal gebeuren.
je zit blijkbaar ook in zone 2 waar je zonder vectoring op een basis vdsl2 profiel vertrekt van 20 Mbps en via de DLM zou je kunnen verhoogd worden in stappen tot max 50 Mbps maar blijkbaar is de lijn ook om één of andere reden niet stabiel genoeg en daarom deze verhoging niet kan toekennen, of het zou moeten zijn dat de DLM niet actief staat op je lijn, dit kunnen de mensen van proximus natrekken morgen als ze hier terug op het forum langs komen.
Je kan ook proberen om de DLM zelf te triggeren door te Bellen naar 0800 22424 (met om het even welke telefoon/gsm), en voer je lijnnummer in.
- Wacht tot gans op hete einde van het bericht, en sluit dan pas af.
Van die melding dat je het resultaat ervan zult zien mag je vergeten.
NB: eens de lijn op vectoring zou komen te staan zal je direct van een vectoring profiel vertrekken van 50 Mbps die kan terug verhoogd worden via DLM over vectoring in stappen tot zelf 70 en in het beste geval tot 100 Mbps.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Robin, kan je via privébericht even het lijnnummer doorgeven waarover dit juist gaat?
Reputatie 7
Badge +4
Dit lijkt erop dat VDSL2 met vectoring beschikbaar is, maar dat dit (nog) niet het geval is voor uw aansluiting (KVD/ROP tijdelijk volzet?)
Of zoals bij mij het geval was op proximus.be/internetsnelheid reeds aanduiding van VDSL-Vectoring maar in realiteit was de rop wel uitgevoerd met de nieuwe lijnkaarten maar waren er problemen met het activeren van Vectoring op de lijnen en heeft het wel een paar maanden geduurd voor het definitief in orde kwam bij mij, dus soms moet je wel wat geduld hebben ☺️

Reageer